Sony Ericsson släpper in Windows i mobilen

Permalänk
Melding Plague

Sony Ericsson släpper in Windows i mobilen

Svensk-japanska Sony Ericsson tillkännager en helt ny serie smartphones med Microsoft Windows Mobile som operativsystem. Flaggskeppet heter Xperia X1 och är en fullfjädrad handdator med högupplöst skärm och tangentbord.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska vi säga 8000:-?

Annars en antagligen grym mobil med stor potential. Äntligen en riktigt högupplöst display! Kan tänka mig att tredjeparts programvarorna kan bli riktigt mumsiga.

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Medlem

~5000 tippar jag på. Givet köp när den kmr och jag har mer pengar :).

Permalänk
Avstängd

om nokian kostar 8-10K som ser ut likvärdig så tippar jag på att priset inte kommer att ligga så mycke lägre en det

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Hedersmedlem

Noooooooooooooooooooooo! Inte mobil-Windows

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
SpelClockers

u500

undrar om den har den nya u500 kretsen som dom utveklat

Visa signatur

Spel PC: AMD 5 2600X, 16GB DDR44 3000MHz, GF RTX 2080, Asus Crosshair VII HERO, acer predator x34a, Samsung EVO SSD 960 1.5TB,

Permalänk
Medlem

Ser riktigt gottig ut ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Noooooooooooooooooooooo! Inte mobil-Windows

Nja, inte mycket att klaga på egentligen, bättre tredjeparts program så man kan göra sin mobil mycket mer personlig. Mer program än till Symbian också.

Permalänk
Medlem

Snygg mobiltelefon... eller minidatormobiltelefon? Jag gissar att den kommer kosta ungefär 8000kr.

Permalänk
Medlem

6595 kr gissar jag
Men den ser nice ut, det bästa som SE har gett ut :P:P

Permalänk
Medlem

Om priset är detsamma som för iphone när den släpps i sverige så är ju valet självklart.

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

Ger 200kr till den som lyckas fixa Bsod på mobilen först!

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Noooooooooooooooooooooo! Inte mobil-Windows

håller med buggar å sega laddnings tiden ><

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Den saknar tyvärr xenon blixt, det är det enda negativa jag kan hitta.
Den skall vara baserad på nya U500 plattformen, med tre processorer, varav
en är för grafik/3D vilket borde göra GUIet snabbt.

Vad är det som är så hemskt med windows mobile?
Seriöst, jag undrar verkligen.
Är det det gamla vanliga windows/linux kriget översatt till windows/symbian
eller finns det objektiva orsaker, och vad är i så fall dessa?

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare. Australien. Grönt te och lakrits.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RTX4070Super. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DigitalEmu
Den saknar tyvärr xenon blixt, det är det enda negativa jag kan hitta.
Den skall vara baserad på nya U500 plattformen, med tre processorer, varav
en är för grafik/3D vilket borde göra GUIet snabbt.

Vad är det som är så hemskt med windows mobile?
Seriöst, jag undrar verkligen.
Är det det gamla vanliga windows/linux kriget översatt till windows/symbian
eller finns det objektiva orsaker, och vad är i så fall dessa?

Det är så att Windows Mobile är tungt både grafiskt och på systemnivå. men nya u500 plattformen med separate grafikprocessorer osv. klarar det helt perfekt. Mycket ramminne krävdes också på gamla modeller, minne som inte fanns då pga priserna. denna nya SE nalle har 128MB eller 256MB Ram har jag för mig.

@ Laggeman
vad är det för stil? länka till metro?
http://www.sweclockers.com/nyhet/7278-sony_ericsson_slapper_i...

Permalänk
Avstängd

Ser otroligt najs ut, och billig om man ser till huvudkonkurrenten.

Permalänk
Medlem

Nä fy f*nken med windows-mobile...

Dessutom är det ju inte en "riktig" SE-mobil. HTC som designat/tillverkar den och SE står väl bara för uppdaterat gränssnitt.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Kan ju inte vara sämre än Nokia N93 som verkligen var och är en skitmobil kraftigt överprissatt för vad den presterar. Fick ordning på min först efter tre besök hos Anovo och en utbytestelefon, så nja jag står nog över på denna från SonyEriksson tills marknaden har visat hur den funkar.

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra med lite Windows. Om SE och Nokia hängt på från början hade vi nog fått se en bättre utveckling av Windows som varit både snabbare och mindre resurskrävande. Synd att de lagt alla äpplen i samma korg med stolpskottet Symbian.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en perfekt ersättare till min htc tytn.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Givet köp när den kommer!

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

är nöjd med min HTC touch "aka" Elf d:

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem

skit.. jag som precis har köpt en k850i:(

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem

med tanke på hur jäkla omöjligt det var att få en Vistaburk att prata med wifi undrar jag ju om det ens är möjligt att ringa på en nalle med Windows på för mig.. =/

väntar nog på NEO1975s uppföljare, om den nånsin kommer.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Varför klagar folk på Windows Mobile utan att dela med sig av anledningen?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Varför klagar folk på Windows Mobile utan att dela med sig av anledningen?

Bra fråga.

Visa signatur

Pook Pook!

Permalänk
Medlem

Keep MS out of Phones

Det som är fel med MS mobiler är att dem inte har tänkt genom dem flesta funktioner..
Det positiva är ju att man kan köra många program men grunden är mycket dåligt gjort..
Mest är det hur menyer funkar ..

Ex 1. efter att ha ringt ett samtal och man har lagt på så kan man inte börja trycka in nytt nummer utan måste gå ur meny och sedan in igen för att ringa..

Ex. 2. Du får ett sms, du väljer vissa och så vissas en liten meny med 2-4 ord där i, varför skulle jag villja se halv mess och inte hela på en gång.
Måste in i sms välja sms som kom in och sedan titta ..

Ex. 3. tagentbordet är helt klart för litet och även om det finns hur mycket utrymme som helst på skrivbordet som bara är backgrund så har dem inte gjort tagentborden större ..

Ex. 4. När man väljer större tagentbord så saknas knappen ? .
i den mindre tagentborden så finns ? men då är knapparna tok för småa även för pinnen..

Ägare av HTC 3300 med inbyggd GPS ..
Windows mobile 6 ..

Telefonen är inget fel på utan det man stör sig på är just mjukvaran som är helt förjävlig ...

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Micro SD låter väldigt konstigt, SE brukar ju alltid köra med Sony-minnen. Någon som bekräfta om detta stämmer?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Windows Mobile... Eh... nej tack. Min erfarenhet av andra MS operativ säger mig i ryggmärgen att jag inte ska satsa på det.

Annars verkar det som en intressant lur.