Sony Ericsson släpper in Windows i mobilen

Permalänk

Men det är väl touch på den? Såg inte det i infon och orkar inte söka på någon annan sida.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Ja tycker det ser grymt ut, lite tytnII kopia utav det.
var på g att köpa en tytn, men har den här allt som tytn har blir det en sån här.

Får hoppas på att priset är okej bara.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Nä fy f*nken med windows-mobile...

Dessutom är det ju inte en "riktig" SE-mobil. HTC som designat/tillverkar den och SE står väl bara för uppdaterat gränssnitt.

Ja, om man resonerar på det sättet har SE inte gjort mobiler på ett bra tag. Exempelvis är det ett företag som heter TAT (the astonishing tribe) som både gjort mjukvara och gränssnitt till ericsson de senaste åren. Och till alla andra mobilmärken för den delen (utom LG). Sedan är de väl inte ensamma om att göra denna mjukvara. Det finns säkert en hel uppsjö fristående företag som har ansvara för mjukvaran i dagens telefoner.

Vill säga en sak till alla er som skriker av panik när ni ser micrsosoft i mobilen. Om ni visste vilka lapptäcken alla OS i mobilerna består av idag hade ni slitit ert hår. Några procent av den kod som ligger i mobilerna används. Resten är gammalt krafs. Bland annat därför som Iphones är så snabba. De har helt nytt OS som inte är ett katastrofalt stort lapptäcke. Så ett lite nyare OS är välkommet i nya mobiler, oavsett tillverkare enligt mig.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Inget slår ericsson. Har haft deras p800 till p900i
Kommer nog köpa denna model när den kommer ut ;D

Kan inte klaga på deras telefoner, The best.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Sluta tomcitera!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Pest eller kolera, symbian eller microsoft då blir svaret lätt microsoft just pga. sin marknads dominans som kan möjliggöra mer programvara och möjligheter med mobilen än det allt annat än smidiga symbian, grrr.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd

Kan man ringa på den där? ^^ Hehe ;P

Jao men den där verkar intressant jämfört med ajfån iallafall tycker jag. Men lite onödigt för mig. Har en K850 just nu... den har ju rätt många funktioner. Men använder jag den till mer än att ringa o ta emot samtal? Hehe nee just det. :/ Ett så kallat impulsköp av en pryltok. >.<

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Givet köp om inte priset avskräcker

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem

Har aldrig och kommer aldrig äga en mobil.

Permalänk
Medlem

Hooray vad jag älskar SE. Älskade det då det var Ericsson, och älskar det ännu mer sen det blev SE! Nokias nallar kan slänga sig i väggen (och då är jag ändå en annars patriotisk finne

Svenskar kan: SonyEricsson, Volvo, IKEA

Svenskar kan inte: ISHOCKEY! Hää hää!

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Medlem

Den ser onekligen intressant ut, men jag anar att det kan bli problematiskt då man måste gå djupare in i WM, då den inte verkar ha en penna. Det GUI de har visat upp är väl till stor del bara startskärmen, därefter blir det ju traditionellt WM6.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olmen
Svenskar kan inte: ISHOCKEY! Hää hää!

Sade personen från landet med ett (1) guld totalt i alla stora mästerskap.;)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Haha, samma upplösning som Eee pc.....

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
men jag anar att det kan bli problematiskt då man måste gå djupare in i WMdå, den inte verkar ha en penna.

Det borde finnas penna, WM kräver ju det.
annars får man fixa en och ha med Sig.

Sonyericsson har lagt ut en liten minisida med bilder och en film på den.
http://www.sonyericsson.com/x1/?lc=sv&cc=SE

När man ser dessa närbilder blir man riktigt sugen.

Permalänk
Medlem

Måste ha den när den kommer:D lagom tills mitt abonemang gå ut med:P

Permalänk
Avstängd

Nu börjar mobilerna bli intressanta!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Finns det ingen som seriöst satsar på att göra ett BRA mobil-os?
Alltså, ett fullständigt öppet OS, där man kan få ordentlig kontroll över hårdvaran. Som det är idag så är man ju vansinnigt förhindrad då man inte kan använda alla funktioner fullt ut.

Vad är det som hindrar tillverkarna?
Är det de som gör komponenterna som vägrar ge ut källkoden gratis? Är det telefonbolagen som inte vill ge ett öppet OS möjligheten att fungera med telefonkort? Är det mobiltelefontillverkaren som är så pass rädd att kunderna ska bricka sina mobiler?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olmen
Svenskar kan: SonyEricsson, Volvo, IKEA

Volvo kan dem inte heller, så länge du inte menar Volvo AB, för menar du personvagnar så får du nog tänka om.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Jag är inte specielt mobil intresserad, har en mobil för 300kr för att man MÅSTE ha en i dagens samhälle. Kunde ex inte aktivera mitt csn-kort uten mobil. Hursomhelst har jag börjat få upp ögonen för mobiler, det som intresserar mig är WLAN+En webrowser. Detta för att enkelt kolla små saker på mobilen som ex mailen eller nåt litet på wikipedia när man är på skolan/stan. Finns många öppna nätverk.

Dessa mobiler kostar minst 2000kr och alla verkar ha en kamera, gps och massa annat onödigt grejs som dessutom trissar upp priset. För mig spelar det ingen roll vilket OS, gör det för er? Bara det ser snyggt ut, funktionelt och stabilt. Ni installerar inte direkt några program efteråt.

Problemen med mobiltelefonerna är tangentborden, att få de smidiga. Knapparna är oftast hårda vilket gör att man får ont i tummarna.

EDIT: Stavning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Jag är inte specielt mobil intresserad, har en mobil för 300kr för att man MÅSTE ha en i dagens samhälle. Kunde ex inte aktivera mitt csn-kort uten mobil. Hursomhelst har jag börjat få upp ögonen för mobiler, det som intresserar mig är WLAN+En webrowser. Detta för att enkelt kolla små saker på mobilen som ex mailen eller nåt litet på wikipedia när man är på skolan/stan. Finns många öppna nätverk.

Dessa mobiler kostar minst 2000kr och alla verkar ha en kamera, gps och massa annat onödigt grejs som dessutom trissar upp priset. För mig spelar det ingen roll vilket OS, gör det för er? Bara det ser snyggt ut, funktionelt och stabilt. Ni installerar inte direkt några program efteråt direkt.

Problemen med mobiltelefonerna är tangentborden, att få de smidiga. Knapparna är oftast hårda vilket gör att man får ont i tummarna.

Klart man installerar program efteråt

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Jag är inte specielt mobil intresserad, har en mobil för 300kr för att man MÅSTE ha en i dagens samhälle. Kunde ex inte aktivera mitt csn-kort uten mobil. Hursomhelst har jag börjat få upp ögonen för mobiler, det som intresserar mig är WLAN+En webrowser. Detta för att enkelt kolla små saker på mobilen som ex mailen eller nåt litet på wikipedia när man är på skolan/stan. Finns många öppna nätverk.

Dessa mobiler kostar minst 2000kr och alla verkar ha en kamera, gps och massa annat onödigt grejs som dessutom trissar upp priset. För mig spelar det ingen roll vilket OS, gör det för er? Bara det ser snyggt ut, funktionelt och stabilt. Ni installerar inte direkt några program efteråt.

Problemen med mobiltelefonerna är tangentborden, att få de smidiga. Knapparna är oftast hårda vilket gör att man får ont i tummarna.

EDIT: Stavning

hmm du kanske ska kolla in SE P1 om du vill ha en mobil med wlan OCH mjuk knappar xD

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vosten
Måste ha den när den kommer:D lagom tills mitt abonemang gå ut med:P

Haha tänkte samma sak.

Permalänk
Medlem

Prislappen är på tok för hög för mig, 4000kr bara för de funktionerna jag nämner. För mig är ett pris på de specifktioner jag sa värda 1000kr, har inte råd o lägga ut en massa pengar som student.

EDIT: Tangentbordets problemet(bekvämt ska det vara) är inte heller löst (2knapptryckt för 1 bokstav). Den bästa lösningen jag har sett är iphones men alla vet ju att den inte säljs i sverige + kostar för mkt enligt mig. Möjligen deras iTocuh men de kan gärna plocka bort mp3 grejerna och hårddisken för att sänka den till kanske 1500kr men ändå saknar jag funktionen telefon, fast det använder jag inte specielt ofta egentligen.

Var är itouch motsvarighet hos SE, Nokia, Samsung och vad nu alla heter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av had0c
Ger 200kr till den som lyckas fixa Bsod på mobilen först!

Vad är Bsod?

Olmen: Nä nu jävlar! xD

Touch kan vara bra vid navigering, men när en enda bokstav ska skrivas är det ett riktigt tgb som gäller. Kommer aldrig köpa ngt som enbart styrs av touchscreen, utom möjligen GPS i bil, då dessa inte kräver massa text-inmatning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Volvo kan dem inte heller, så länge du inte menar Volvo AB, för menar du personvagnar så får du nog tänka om.

Svenskar har byggt upp Volvo personvagnar och svenskar utvecklar Volvo.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Vad är Bsod?

http://en.wikipedia.org/wiki/Bsod

Fråga google/wikipedia

Permalänk
Medlem

Hade kameran haft mer pixlar så

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

äntligen har Sony Ericsson fattat att WM är det bästa i mobilen

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Härligt, sådant här vill jag se mer av :):up:

Permalänk
Medlem

Suck att folk ska klaga på OS:et när de inte ens har sett eller testat det...

Nån sa att SE inte själva designade telefonerna och mjukvaran, kan nog stämma. Däremot gör de elektroniken.
Men för de första 3G lurarna köpte t.ex. LG SEs elektronik och satte på eget skal

Visste ni att världens största kameratillverkare heter Nokia? De gör nästan alla mobilkameror.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Fin mobil, men Windows? Nej tack.
Kalla mig paranoid men för att vara säker på att ingen lagt in skadliga funktioner i mjukvaran jag kör ska källkoden vara fritt tillgänglig för alla. Tills ett vettigt sådant alternativ finns tillgängligt nöjer jag mig med en mobil med så få funktioner som möjligt. Som någon annan sa är det väldigt svårt att klara sig utan fanskapet idag =/

Detta ser dock lovande ut: http://www.openmoko.com/

Permalänk

ser fram emot det här MS operativsystem är inte så buggiga som alla säger.

Kommmer bli en riktig pang mobil!

hoppas den inte kommer i vanliga handeln så alla köper den sätt en högprislapp så inte alla köper den säg vad ni vill betalar lätt 1-2 tusen för att alla inte sak köpa den. tack Sony Ericsson trevlig mobil

Visa signatur

Go for it.