Permalänk

Power knapp

Vet någon var man kan köpa endast power on knappen? Råkade ha sönder min när jag moddade mitt chassi och skulle kapa en skruv, i samma veva råkade jag dunka till knappen så den gick av.

Har haft svårt att hitta endast knappen på typ komplett etc...

Permalänk
Medlem

Du får nog i så fall kontakta tillverkaren direkt. Lösa knappar och sånt säljs nästan aldrig separat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem

Nu vet jag ju inte villken knapp du menar men elfa har många "knappar". www.elfa.se sök på strömställare. Blir nog svårt att få tag i orginal knappen. Men du kan ju maila företaget och fråga om dem kan skicka en ny.

Permalänk

Orginalknappen bryr jag mig inte om, moddar ändo om chassit så spelar ingen roll.

Tittad epå elfa tidigare men sökte inte på strömställare, ska göra det nu. Tack för tipset.

Om någon vet en produkt som fungerar prima på elfa så hesitera inte att posta hehe.

Permalänk

Gtek har fast du måste köpa lysdioderna och pc spekern med i samma paket ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det är bara att köra på valfri monmentan, normalt öppen, brytare som du hittar. Och löda på kablarna till den gamla startknappen.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk

Finns det en standard på strömställare? Slaktade min 1995 årsmodell dell dator där HDLED, PWLED, PWon,REset sitter på samma kontakt och på ett chip a 2cm x 2cm.
funkar det här på alla moderkort? i.e sitter HDLED, PWLED, PWon,REset på samma ställe på samtliga moderkort? Eller kan man behöva kapa/böja pins?

Skickar en bild på DELL pwrswitch grejjen
http://www.mimameidr.se/pwrswitch.JPG

Permalänk
Medlem

Finns ingen standard, nej.

Men dom flesta är bara två punkter som ska kopplas samman. Inte mer avancerat än så.

Permalänk

jo fast Dell grejjen har då 8 punkter, 2 för PWR, 2 Reset, 2 HDDLED, 2 Powerled.
Och det är de 8 som måste vara syncade på moderkortet.

Aja, i värsta fall får jag väll slakta dell grejjen och löda på de separata pinshonorna.