Vad har du som får dig att känna dig som en hacker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
att äga en thinkpad får mig känna mig som elit! då allt annat känns som plastigt skit

edit: det rimmade nästan

Det rimmar faktiskt!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Jag är admin på en ISP.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maiky
Haha, en del av de finns faktis tillgänligt.. http://fronter.du.se logga in som gäst, kursen heter DT1013.

Haha, tankade lite material därifrån och nod32 varnade

Permalänk

Ja den enda nörd jag har i mej e Data/Teknik Nörden Och whitehat e vad jag e
alltid ringer mina vänner eller familj eller något företag som behöver hjälp så ja jag e med nördarna när det hjäler dator a sorry har ju min Nitendo 64 DD Med Mod Nätagregat och litte moddeferingar på små prylar

let pirates live end hate fra lagen

Permalänk

En siemens mobiltelefon, eller snarare gsm-terminal för fjärravlästa mätare som använder Enermets numera föråldrade system, Centrapuls
Ingen display, bara en kommunikationskontakt, simkortshål och antennkontakt

Fick den av min far

Sen hade jag ett 1337 moderkort med inbyggd scsi controller som jag nu har gett till min mormor, komplett med snabb hårddisk, dvd och cdbrännare, allt scsi

Mitt Ergoforce tangentbord kanske kvalificerar sig till listan också

jaa, 24 timmar senare kom jag på att jag äger en gammal thinkpad
Jag är relativt säker på att det är den första modellen med intern cdläsare
Cd:n tar så mycke plats att diskettstationen är extern

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Crap

Är det inte du som haxxxat det programmet som heter Shutdown-nånting? Fan vad jag har haft nytta av det. Använt det tusen ggr! Jag lägger min Haxxröst på dig!

Permalänk
Avstängd

Har två CAT5 till SC konvertrar. Dvs från vanlig nätverkskabel till fiber. Ett par tillhörande SC-SC-fiberkablar av varierande längd också.

Jag har dessutom en av militärens skyddsmasker liggandes inför det oundvikliga zombieutbrottet.

Den hemmabyggda ringklocka (dvs till ytterdörren) jag byggde av delar från en trasig väckarklocka, en klädhängare och en processorfläkt åt föräldrarna tycker jag var lite frän. Den ser förjävlig ut.

Permalänk
Medlem

Min oduschade, svettiga kropp, mitt sunkiga hår samt mitt nersmulade tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Är det inte du som haxxxat det programmet som heter Shutdown-nånting? Fan vad jag har haft nytta av det. Använt det tusen ggr! Jag lägger min Haxxröst på dig!

jepp, det har jag gjort och jag använder det faktiskt själv fortfarande! Extra hög h4xX0ring-faktor på det programmet eftersom det är skrivet i assembler, kom ihåg det!!111

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Jag är ingen hacker så jag försöker inte intala mig det heller ^^

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Man vet att man är nörd när [egen erfarenhet]

Syftet är att fylla i den sista biten med en sann händelse.
Jag startar med;

"Man vet att man är nörd när man hittar en prolle i skafferiet."

Städade igår och bland mjöl, konserver och salt så låg det en P4 3,2ghz

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

funderar på att använda ctrl + f under ett nationellt prov

hänt på samtliga läsförståelseprov jag gjort

När jag var liten och spelade mycket sims såg jag mina behov framför mig som de där statusbarerna. Speciellt på morgonen.. Energi rött som fan samt enorm vilja att skrika på simspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
funderar på att använda ctrl + f under ett nationellt prov

hänt på samtliga läsförståelseprov jag gjort

När jag var liten och spelade mycket sims såg jag mina behov framför mig som de där statusbarerna. Speciellt på morgonen.. Energi rött som fan samt enorm vilja att skrika på simspråk.

Klockrent med statusbarerna ;D

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

Funderar alltid på att dra upp google när jag har tappat bort saker som jag vill hitta i mitt rum, riktigt störigt.

Visa signatur

PSN: todddan Adda gärna

Permalänk
Medlem

Man har ju försökt med CTRL Z i verkligheten ett par gånger utan resultat

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Man har ju försökt med CTRL Z i verkligheten ett par gånger utan resultat

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Re: Man vet att man är nörd när [egen erfarenhet]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nejvbie
Syftet är att fylla i den sista biten med en sann händelse.
Jag startar med;

"Man vet att man är nörd när man hittar en prolle i skafferiet."

Städade igår och bland mjöl, konserver och salt så låg det en P4 3,2ghz

Tsss, häromveckan hittade jag ett komplett moderkort liggande i klädgarderoben. Athlon XP2500+ överklockad till 3200+, med monterad processorkylare och 1 GB RAM i dual channel. "Hmm oj, jaså här ligger mer datorgrejer." Håller på att sätta ihop en dator till farsan av alla prylar jag har liggande.

En annan kandidat: Köpte en 1 TB extern hårddisk häromdan som jag kopplade till min bärbara dator liggandes i garderoben. Kör Remote Desktop från min stationära till den bärbara, laddar ner filmklipp som jag sedan delar ut genom en mediaserver, och kollar på plasma-TVn via PS3an över det trådlösa nätverket.

Man är inte mer nörd än vad man gör sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Man har ju försökt med CTRL Z i verkligheten ett par gånger utan resultat

Ännu bättre... Man gör det i drömmar och det fungerar.

Permalänk
Medlem

Har en brigad av stormtroopers som marcherar efter gatan stämplat som bild på sitt VISA kort.

Trampar dagligen av misstag på datordelar som ligger utspridda på golven efter datorbyggen.

Är datorlärare och nätverksansvarig på jobbet utan någon som helst utbildning eller erfarenhet.

Skriver ett svar på swec exakt klockan 13.37.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Man har ju försökt med CTRL Z i verkligheten ett par gånger utan resultat

Har en sånhär t-shirt

Visa signatur

// David

Permalänk
Medlem

Vaknar en morgon, vet att man skall till skolan men tänker på fullaste allvar att man kan köra en start->retry på dagen lite senare och somnar därför om och missar 4 av 5 lektioner

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

När man tycker sig höra musiken eller se objekt från spel som man spelat alldeles för mycket. Hände ofta när jag spelade igenom donkey kong country 1-3 på 8-9 dagar. Tyckte jag såg checkpointtunnor överallt xD

Sen inför prov när man tänker jag save:ar här så kan jag loada om ifall det går åt helvete sen inser man att det inte går

Permalänk
Medlem

Hänt ett antal gånger när man varit ute och kört på landsvägar att man gjort rörelsen för att trycka på M för att ta fram kartan och kolla vart man är exakt....

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TuX81
Har en brigad av stormtroopers som marcherar efter gatan stämplat som bild på sitt VISA kort.

Trampar dagligen av misstag på datordelar som ligger utspridda på golven efter datorbyggen.

Är datorlärare och nätverksansvarig på jobbet utan någon som helst utbildning eller erfarenhet.

Skriver ett svar på swec exakt klockan 13.37.

12.37 enligt min skärm?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

har försökt leta efter musen vid matbordet för att kunna prata"alltså jag pratar på vent med att trycka in scrollen:P" sen i min garderob finns det inga kläder, bara massa moderkorts boxar etc. mina kläder ligger på golvet:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Hänt ett antal gånger när man varit ute och kört på landsvägar att man gjort rörelsen för att trycka på M för att ta fram kartan och kolla vart man är exakt....

Haha den var ju bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
12.37 enligt min skärm?

ställ in forumtiden?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hogdefoo
Har en sånhär t-shirt
http://media.threadless.com//product/8/zoom.gif

Haha, skön. Vart?

edit. Never mind, såg ju adressen där ^^

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

... man säger något som man tror är självklart varpå denne inte förstår ett piss av vad du precis sa.

Brukar instinktivt hålla in mouse button 3 eller liknande när jag har headset på mig när jag talar med någon vare sig personen befinner sig en mil bort eller en meter.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanslagna*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||