Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jan 2003

Tips: PuTTY Tray

Av ren slump när jag surfade på nätet hittade jag PuTTY Tray, en modifierad version av Putty som innehåller en del förbättringar.

Säkert fler än jag som sitter i putty flera timmar om dagen, och möjligheten att kunna ändra transparans och klicka på länkar direkt i mina irssi sessions är värt nog att byta ssh-klient. Portability är också bra om man som jag gillar att ha Putty på USB-minnet.

Features * New default icon * Minimizing to the system tray (on CTRL + minimize, always or directly on startup) * (Tray) icon customizable * Blinks tray icon when a bell signal is received * Configurable window transparency * URL hyperlinking * Portability: optionally stores session configuration in files (for example: on a USB drive) like portaPuTTY * Easy access to the 'always on top' setting (in the system menu) * Reconnects when your PC wakes up from stand-by * Attempts to reconnect when the connection fails

Länk: http://www.xs4all.nl/~whaa/putty/

Laptop: MacBook Pro 15,4" | i7 - 4Gb DDR3 - Intel 320 160Gb SSD | MacBook Air 13,3" | i7 - 4Gb DDR3 - 256Gb SSD
Photoblog: eco.nu | D90 + Nikkor 18-200 VR + Sigma 10-20 + Nikkor 35/1.8 + Sigma 17-50/2.8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.267
Registrerad
Apr 2003

Låter bra, använder putty varje dag :). Men vad sägs om en länk för oss lata?

CCNP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Låter bra, använder putty varje dag :). Men vad sägs om en länk för oss lata?

hehe kom precis på det, smart av mig att glömma länken

Laptop: MacBook Pro 15,4" | i7 - 4Gb DDR3 - Intel 320 160Gb SSD | MacBook Air 13,3" | i7 - 4Gb DDR3 - 256Gb SSD
Photoblog: eco.nu | D90 + Nikkor 18-200 VR + Sigma 10-20 + Nikkor 35/1.8 + Sigma 17-50/2.8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tomelilla
Registrerad
Okt 2001

Woha , kalasbra!

Saknat funktionen att minimera till tray mest av allt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2005

Såg intressant ut, Tackar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

PuTTY Tray är najs, använder det alltid istället för PuTTY om jag är tvungen att sitta på en Wintendo-burk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Tack för tipset, klart trevligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Ska nån gå in i Windowsforumet o tipsa om nåt *nix program också?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Maj 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaroze

Putty är ju ett program som är klart inriktat mot folk som kör *nix eller andra med remote CLI och bör ju därför ha större intresse i *NIX än i Windows iallafall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaroze

Tanken föll mig som du säger att först lägga tråden i Windowsforumet.
Men som bogg precis säger tror jag flesta som tar del av tipset finns här på *nix forumet. Vem behöver använda Putty om man ändå inte har någon dator som kör *nix också.

Men om någon moderator anser att tråden är felplacerad får den gärna flyttas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
localhost
Registrerad
Jun 2004

Gick över till puttytray för något år senn, mycket skönare och kraftfullare.

Hejdu

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Kör os X, men putty kan vara nice att ha dom gångerna jag tvingas köra windows. ^

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003

I like. Schysst.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Tanken föll mig som du säger att först lägga tråden i Windowsforumet.
Men som bogg precis säger tror jag flesta som tar del av tipset finns här på *nix forumet. Vem behöver använda Putty om man ändå inte har någon dator som kör *nix också.

Men om någon moderator anser att tråden är felplacerad får den gärna flyttas.

Tycker den ligger bra här.

Citat:

I och med förändringarna vill vi förtydliga att det viktigaste skälet till vilken forumdel man ska väljer att skapa en tråd i ska vara att man tror sig få bäst hjälp där. Detta betyder att man inte behöver hålla benhårt på var en tråd rent formellt hör hemma. Exempelvis kan man tycka att en tråd om bra spel för operativsystemet FreeBSD borde höra hemma i Spel, men faktum är att de medlemmar som känner till mest om ämnet troligen håller till i Unix och övriga operativsystem. Därför är det lämpligast att placera tråden där.

X370 Taichi / R7 1700 @ 3.75 GHz 1.2 V / 2x8 GB 3200 MHz CL16 / MSI GTX 1070 Gaming, OC / Samsung 960 EVO 500 GB / Corsair RM650x
LG G6 (H870)