Spela Quake 3 på mobiltelefonen med ny Nvidiakrets

Permalänk
Melding Plague

Spela Quake 3 på mobiltelefonen med ny Nvidiakrets

För ett par dagar sedan lanserade Nvidia en ny processor för mobiltelefoner och andra handhållna enheter. Processorn heter APX 2500 och kombinerar en ARM11-processor, ett väldigt strömsnålt Geforce-grafikkort och en videoprocessor. Det mest imponerande med denna är att APX 2500 har tillräckligt bra prestanda för att klara av Quake 3 och att avkoda 720p HD-video.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

HUUR coolt är inte detta?!! (okej jag är q3fantast)

Känns dock som batteritiden kommer lida lite av kraften.. Men även om det inte går att lira spelet som det är tänkt så är detta REEEEESPECT!

. punkt!

EDIT.

Youtube: http://youtube.com/watch?v=tsYFXGKUIpE
Youtube2 (mer FXdregel): http://youtube.com/watch?v=qXjKCEdFByM

Permalänk

Coolt!

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Men hur går det med Crysis då ?

Låter nice !
Dock tycker jag att skärmarna på mobiltelefonerna är alldeles för små för att spela på ändå. Vore trevligt om de kunde utveckla nån sorts tunna utfällbara större skärmar till mobilerna...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
HUUR coolt är inte detta?!! (okej jag är q3fantast)

Känns dock som batteritiden kommer lida lite av kraften.. Men även om det inte går att lira spelet som det är tänkt så är detta REEEEESPECT!

. punkt!

Jo, för 10 timmars HD-avkodning är ju rätt klent
100 timmar musikuppspelning... 4 dagars musik... Kasst.
Så den borde ju klara minst 2-3 timmar av 3D-spel vilket måste vara rätt okej för att vara en mobiltelefon.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Men tänk vilka möjligheter och vilka gränser som nvidia nyss sprängde i bitar!

Finns säkerligen väldigt bra idéer på spel som passar till mobilformen. Kanske inte vanliga mobiltelefoner men iallafall smartphones med dess större skärmar och touch.

mortifer666: mjo, om man tror på det ja Men visst, det ser lovande ut!

Permalänk

Äntligen börjar det hända något intressant och nytt med mobiltelefoner

Visa signatur

[Q6600@3.2GHz] [2048mB] [2xHD 3870 CF] [2xRaptor] [2xRE2 500GB] [HDA Explosion]

Permalänk
Avstängd

då kanske man byter ifrån sin tytn 2 någon gång vid 2010 XD

rätt äg att kunna åka till en kompis och koppla mobilen till projektorn och ha filmkväll i 720p (eller 1080p som det nog är om ett par år)

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Helt klart rätt riktning för de mobila enheterna. Ganska otroligt att gränssnittet i videon är baserat på WM6! Man får hoppas att mobiltillverkarna utnyttjar chippet nu också, jag menar, nvidias UI var rätt ok men helt klart längt från finslipat

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Om det ska vara någon vits med 720P så bör den alltså ha HDMI-utgång för inte lär man kunna se sådan hög upplösning på den lilla skärmen? Kan ju vara intressant som portabel mediaspelare i alla fall.

Permalänk
Medlem

Mm, hoppas verkligen inte att dem stora mobilföretagen är surdegar och vägrar använda chippet och satsar på annat dem tycker är "viktigt" utan att det kommer ut på marknaden snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Jo, för 10 timmars HD-avkodning är ju rätt klent
100 timmar musikuppspelning... 4 dagars musik... Kasst.
Så den borde ju klara minst 2-3 timmar av 3D-spel vilket måste vara rätt okej för att vara en mobiltelefon.

Sen står det inte vad det är för batteri i skiten? Men vi får väl se hur det ser ut när allt är klart. Dem har ju ändå kommit på ett sätt hur man förlänger drifttiden upptill 20 gånger på Litpolymer batterierna så de e bara o götta sig.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

hehe ganska coolt hörde att det gick att spela wow på den med om man skulle känna för det har dock inte källan då det var young som sa det till mig..
att spela är väl kanske inte det man vill ha en telefon till i första hand men att den kan spela upp HD film är ju ganska gött^^

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Medlem

Ser det framför mig: Alla går runt med ett trådlöst tangentbord och en trådlös mus samt denna enhet och spelar quake 3 ....

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Ser det framför mig: Alla går runt med ett trådlöst tangentbord och en trådlös mus samt denna enhet och spelar quake 3 ....

Jag har bara 2 händer men jag vet inte hur det är med dig :$

OT: Ser riktigt lovande ut ju, det verkar ju snart som att en mobiltelefon är samma sak som en umpc

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eggfarfar
Äntligen börjar det hända något intressant och nytt med mobiltelefoner

Precis min tanke

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv

ja inget dåligt steg från ormen! Men det var ju inte så många år sen q3 var ett av de fetaste spelen på marknaden heller. går vansinnigt fort frammåt. I like även om det blir dyrt för oss prylbögar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penguin_SWE
Jag har bara 2 händer men jag vet inte hur det är med dig :$

OT: Ser riktigt lovande ut ju, det verkar ju snart som att en mobiltelefon är samma sak som en umpc

eller så har dom en lunchbricka hängandes i hängsel som det sitter ett tbord,samt man fället ut en extra bricka med mus, och mobilen sitter på kanten av brickan =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

En händig lite projektor och en apx 2500, priceless "dyrt som attan".

Permalänk
Medlem

sååååååååå jevla onödigt duger det inte att ringa från mobilen?

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr[M]
sååååååååå jevla onödigt duger det inte att ringa från mobilen?

Haha, du låter som en gammal bakåtsträvande pensionär!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Om det ska vara någon vits med 720P så bör den alltså ha HDMI-utgång för inte lär man kunna se sådan hög upplösning på den lilla skärmen? Kan ju vara intressant som portabel mediaspelare i alla fall.

På konceptbilderna på nividias hemsida så finns det ju en HDMI-kontakt, så det behovet har de tänkt på

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr[M]
sååååååååå jevla onödigt duger det inte att ringa från mobilen?

Jo, det duger. Som att det duger med en bil som går att köra eller en TV som man kan se tv på, men det är rätt bra om det även går att se på TVn via en DVD spelare elelr video eller t.o.m från datorn. Bra om det finns AC i bilen, sätesvärmare osv. Samma sak med mobilen, eller nästan vilken sak som helst. Det går ofta att utveckal till det bättre. Men vill man ha en mobil endast för att ringa med idag så kostar det inte många kronor.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Detta blir riktigt NICE

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

väntar bara på att nvidia ska släppa en spelkonsol med nåt riktigt fränt grafikkort
nåt som slår alla tidigare portabla spelare med hästlängder..

Permalänk
Medlem

Snart kan man väl spela crysis också ^^,) annars fin nyhet

Visa signatur

Skabbig dator ftw!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
HUUR coolt är inte detta?!! (okej jag är q3fantast)

Känns dock som batteritiden kommer lida lite av kraften.. Men även om det inte går att lira spelet som det är tänkt så är detta REEEEESPECT!

. punkt!

EDIT.

Youtube: http://youtube.com/watch?v=tsYFXGKUIpE
Youtube2 (mer FXdregel): http://youtube.com/watch?v=qXjKCEdFByM

haha, kändes givet att du skulle kommentera detta ditt jefla Q3 pro

// Henke a.k.a kDot (@ Furulund) ^^

Men som sagt, kul att det går framåt. Men tar väl ett tag innan vi dödliga har råd med dessa leksaker.

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk

Tamagotchi HD

ohh ja

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Medlem

man får sätta fast den i skärmen på en keps, sen så sätter man fast tangentbordet på tröjan med kardborre musen vettef#n

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TofZ
väntar bara på att nvidia ska släppa en spelkonsol med nåt riktigt fränt grafikkort
nåt som slår alla tidigare portabla spelare med hästlängder..

Vadå, typ Playstation 3?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.