Spela Quake 3 på mobiltelefonen med ny Nvidiakrets

Permalänk
Medlem

Ojdå, jag som tyckte det var fräckt att kunna spela Quake1 och spela upp 640x480 video via tv-ut med N82'an.

Batteritiden som den hänvisar till är nog för chippet i sig, sen får du lägga till allting annat som drar ström i en mobil.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MjoO
haha, kändes givet att du skulle kommentera detta ditt jefla Q3 pro

// Henke a.k.a kDot (@ Furulund) ^^

Men som sagt, kul att det går framåt. Men tar väl ett tag innan vi dödliga har råd med dessa leksaker.

heheheh

Permalänk

FFs de va de bästa jag sätt på länge ! ;D Fack ya hoppas de går köpa snart ;D

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Det är som Mr[M] säger, varför inte bara ringa från telefonen det är ju inte en dator, än iaf. Men det fanns inte mobiltelefoner förr i tiden det gammla då kunde nog inte förställa sig nåt liknande innan det börja kommer tegelstenar stora vevdrivna mobiler. I framtiden kommmer kanske datorn bara vad en skärm om äns det med en litet litet chip brevid. Eller så är det helt extremet teknisk såsom att man kan skicka inpulser till hjärnan dom kan läsa av dom till bilder.

Permalänk
Medlem

Coolt, kommer lungt köpa en sådan när den kommer ut

Permalänk
Medlem

Kul att utvecklingen går framåt. Dock ser jag ingen direkt användning för det..

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem

Jag spelade Quake på min Motorla A925 för 3-4 år sen...

Permalänk
Medlem

Tufft, men knappast något jag skulle köpa. Jag vill ha en liten relativt strömsnål mobil, och inte något stort block som visas i dessa youtube-filmer. Är väl en liten bakåtsträvare också då jag vill ha en nummerknappsats och inte köra med touchscreen heller.

Har en Nokia 6120 Classic och för tillfället fyller den alla mina behov (mobil, mp3 spelare, simpla spel, lite surfing osv). Tror inte det kommer ändras på ett flertal år. Blir väl dags för en ny 2011 eller något, när mobilkamerorna börjar klå min vanliga digitalkamera.

Angående Quake 3 så ser jag inte riktigt poängen med det heller. Visst, rent tekniskt är det imponerande, men fan att spela snabba actionspel med små pilliga knappar eller touchscreen.

Har provat första Quake på mobilen och visst är det tufft att det flyter bättre än på datorn jag hade när Quake släpptes 1996, men så himla spelbart är det inte med de små knapparna.

Nej, då föredrar jag lite simpla spel så som Tetris, eller om man ska spela en längre stund, något som Final Fantasy 6 som har turbaserade strider (och som funkar fint på min mobil med emulator).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Vadå, typ Playstation 3?

Han menade väl portabla konsoller, som PSP och DS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LandWarrior
Tamagotchi HD

ohh ja

Som vi har väntat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Han menade väl portabla konsoller, som PSP och DS.

Många av dagens mobiler har 3D hårdvara som stöder OpenGL ES 1.x. Tyvärr så är det väldigt få program som utnyttjar den hårdvaran. Istället så fortsätter vi få relativt simpla javaspel så alla kan spela dem på sina mobiler och om det är i 3D så är det mjukvaru-3D och inte OpenGL ES.

Jag är övertygad om att Nokia N95, till exempel, är mer kraftfull än en PSP.

Som jag ser det så har spel på mobilen två problem.

1) Ingen utvecklare satsar på de starka mobilerna, utan gör spel för den breda massan så även de med billiga mobiler kan spela deras javaspel. Förståligt, förstås, då de vill tjäna pengar.

2) Kontrollerna är långt ifrån spelvänliga. Här har DS och PSP ett gigantiskt övertag. Nokia försökte fixa detta med N-Gage, men det gick ju inte speciellt bra.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer ett psp med en sådan krets.
Ca 2010 kan du kasta datorn,DVD,HD-spelaren,TVn och mobilen.
Det ända man Behöver är nätverk, en pryl med dom senaste mobila teknikerna och en jävla massa nätverkslagring.
Pryl=
Projekter med 1080p
Grafik som i dagens 6000kr bärbara
Minst 4" skärm
Röst eller tankestyrd
Turbo 3g, WiFi
HDMi
trådlös batteriupladdning
8mp kamra
Nätverkstelefoni
Inbyggd GPS och Digitalmotagare
Fjärkontroll till inprensip alla saker som använder fjärr i huset

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Pipande bitleksaker ftw ?

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Inaktiv

Verkade mycket lovande. Sedan läste jag orden "Microsoft Windows Mobile"

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur man ska kunna spela på prototypen då det är en touchscreen och inga knappar men förmodligen är dom sakerna till när man dockar mobilen, och då gör inte bateritiden så mycket.

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
Verkade mycket lovande. Sedan läste jag orden "Microsoft Windows Mobile"

microsoft äger. Inget snack om det.

Permalänk
Medlem

Vilket ha-begär detta väckte i mej... mmm.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Citat:

APX 2500 stödjer även digitalkamerasensorer upp till 12 megapixel.

Uch då. Då kan vi börja snacka brus. Undra vad branchen pysslar med...

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Lite fränt faktiskt, men egentligen helt värdelöst. Problemet med små enheter a'la mobil/PSP/liknande är fortfarande att de är just, små. Fy fan att försöka spela spel/se på film, på en så liten skärm, och kontrollerna blir bara inge vidare. 100 timmar musik utan laddning låter dock helt ok.

Visa signatur

ASUS A8N-E| AMD Athlon 64 3200+@2380Mhz 100% Prime stabilt (Zalman 7700-CU)| sapphire X800 256Mb @447.43Mhz/428.14Mhz(856.28Mhz DDR)(Zalman VF700-cu LED)| 1024Mb Corsair XMS3200C2| OCZ modstream 520W| 23576poäng i 3DMark 01 1337 i 06 :)
"Non violence has never solved anything!" - Homer

Permalänk
Medlem

Jag kan se hur en enhet med denna processor kommer underhålla mig en stor del av flygtiden till Thailand exempelvis.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

OMG!

Tycker nvidia själva skall utveckla den där prylen och sedan integrera en mobiltelefonkrets som gör att den kan ersätta behovet av en mobiltelefon (videotelefon?)
Sedan så kan de använda någon form av modifierbart linux på den så kommer den att sälja som smör

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

3dmark 05 = 3000 poäng?

Detta kommer antagligen inte ens komma till Europa, som vanligt!
Man får idag åka till Asien för att få tag i en mobil med 6 Mpixel och 3X optisk

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Quake 1, 2 & 3 har funnits portat till PocketPC ett bra tag - så egentligen ingen nyhet...

jag har kört min Pda som server för 4 spelare till Q3...

det fungerar - men är inte speciellt roligt..

en video med pda som server
http://www.youtube.com/watch?v=tNJXjNBgmLs

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Jag som är helt såld på Q3 <3

Men jag tror det kan bli problem att spela q3 med 333fps :/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Som andra sagt, stoppa i en bärbar spelkonsoll och detta blir kungligt!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

detta var svinigt coolt måste jag säga! Q3 bryr jag mig inte så jättemycket om, men fan 720p i 10 timmar! denna kommer att spränga många gränser som sagt!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Ingen alls som reagerade på storleken?
Inte vill man ha en sådan stor mobil i fickan.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Helt ointressant egentligen. Men visst vore det trevligt med en sån liten HTPC, om den även klarat 1080p

Permalänk
Hedersmedlem