Windows Vista SP1 redo för nedladdning

Permalänk
Musikälskare

Var kan man söka efter det?

Står inget i Windows update

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Fint

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk

Jag har Vista home premium 64-bit svensk, när kmr dte tror ni? elr funkar det?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Kör engelskt business 64-bit och håller på att installera SP1 nu! Plingade till automatiskt i win update.

Permalänk
Medlem

När ungefär släps sp1 svenska versionen i 32-bit?

Permalänk
Medlem

tar själva installationen lång tid när man väl tankat klart?

Permalänk
Medlem

Installationen tar väldigt lång tid ja. Men det är värt det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasershock
Installationen tar väldigt lång tid ja. Men det är värt det.

vad är dom stora skillnaderna?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henmyr
tar själva installationen lång tid när man väl tankat klart?

Det tog ca 15-20 minuter innan installationen är klar.

Permalänk
Hjälpsam

Nu bör Svensk SP1 komma inom en månad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
vad är dom stora skillnaderna?

Jag har märkt av att det går snabbare att flytta och kopiera filer mellan olika hårddiskar. Boot och shutdown går också mycket snabbare.

Permalänk

ok, aa det har jag märk att det går väldigt segt att stänga av datorn :/

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Jag har suttit och sökt på windows update i en timme nu med två datorer utan att hitta nåt.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Desert_Fox
Jag har suttit och sökt på windows update i en timme nu med två datorer utan att hitta nåt.

Och du har Engelsk Vista64?
Kanske extra körigt för WU nu, när det just släppts.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Hmm... Vad skulle hända om jag ändrar tillbaka till engelska-språket i Vista, laddar ned SP1 och sedan sätter igång svenska igen som språk?

Har engelskt Vista med svenskt språk installerat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Och du har Engelsk Vista64?
Kanske extra körigt för WU nu, när det just släppts.

Nope, men jag tolkade lite tidigare inlägg som att de hittat de för x86 med. Kanske tolkade fel då.

Permalänk

Re: är det samma som via register hacket?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dodok
Kan ngn som tankar eller tankat denna sp1 bekfräfta eller dementera om vers nr är :

Windows Vista Service Pack 1 Release Candidate 1 - Build 6001.18000 (x64)

Det är inte samma. Release Candidate är typ beta versioner.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Hedersmedlem

jag har hittat en trevlig förbättring i ljudinställningarna med sp1. I playbackdevices under levels har de satt en skuggning under nivåkontrollerna så de känns mindre förvirrande nu.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

SP1 final svensk finns att ladda ner, jag har kört den i en vecka nu.
WINDOWS.VISTA.SERVICE.PACK.1.OEM.WAVE.1

Kolla här: http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=9629.0

edit: hämta, packa upp med ex. MagicIso.
Välj x64 eller x32, mounta och installera.
Och ja den är på svenska.

MVH Lasse

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Medlem

Synd att det inte går att installera om man lekt med VLite...
Blir till att installera om Vista under natten nu då.

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Vad säger ni som har installerat SP1 nu då, vad är det som är skillnaderna mot utan SP1?

Är det någon skillnad?
Vad är då skillnaden?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

men varför kan inte jag få en sp1? Sitter på Engelska x64 buisness...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Jag tycker redan att det stänger av sig j*vligt snabbt

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Avstängd

Har kört sp1 i snart en vecka, och jag måste säga att det är en stor skillnad. Bytte till Vista för ca 1 år sen, o då funkade inget.. eller väldigt lite. Men det har blivit bättre med tiden.. Nu hittar ju Vista mitt inbyggda nätverketskort o allt^^

Men det som jag kan säga konkret bättre med sp1 är att det går mycket snabbare att flytta filer och att den drar ca 200 MB ram mindre i idel..

Så nu börjar man kunna använda Vista som man vill, fast har inte tagit bort xp än

Visa signatur

ursäkta namnet, kommer att göras om!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjortis_barn
Har kört sp1 i snart en vecka, och jag måste säga att det är en stor skillnad. Bytte till Vista för ca 1 år sen, o då funkade inget.. eller väldigt lite. Men det har blivit bättre med tiden.. Nu hittar ju Vista mitt inbyggda nätverketskort o allt^^

Men det som jag kan säga konkret bättre med sp1 är att det går mycket snabbare att flytta filer och att den drar ca 200 MB ram mindre i idel..

Så nu börjar man kunna använda Vista som man vill, fast har inte tagit bort xp än

Kör du med superfetch avstängt?

Permalänk

Yes! Då sitter man på Vista SP1 nu då..

Funkar väldigt fint än så länge...

Permalänk

Jag installerade för en vecka sedan en svensk x86 och det funkar mycket bättre att kopiera filer mellan diskar och även uppstart och nerstängning av datorn går mycket snabbare. Utöver detta har jag inte märkt så mycket ännu men jag har jobbat hela dagarna så jag har inte orkat engagera mig heller, det verkar bra än så länge fast installationen tog över en timme för mig och detta på en 5000+@3200mhz med 2GB minne!!

Permalänk
Medlem

34 nödvänliga uppdateringar, aldrig uppdaterat vista sen jag installerade det... FAN va segt Vista blev, musiken hacka och ibland frös datorn till...

glad att jag valde 4gb ,

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Installerade SP1 nyss. Skulle det inte komma någon funktion i den så att man slapp godkänna vissa program vid varje uppstart? Pratar om program som t.ex. Everest och Riva Tuner. Det jag hade sett fram mest emot nästan

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriNitro
Installerade SP1 nyss. Skulle det inte komma någon funktion i den så att man slapp godkänna vissa program vid varje uppstart? Pratar om program som t.ex. Everest och Riva Tuner. Det jag hade sett fram mest emot nästan

Man kan stänga av UAC kontroll om du vill det. Om jag inte mins fel så kan man till och med ställa in det så det inte varnar för vissa program.

Nu med SP1 så funkar det mycket snabbare att öppna bilder eller gå in i mappar där det är mycket ikoner att ladda t.ex som min spelmapp. Jag har för övrig inte behövt starta om datorn efter min SP1 installation så jag vet inte alls hur snabbt datorn startar.

Måste bara tillägga att hjälp funktionerna som kommer när man trycker på F1 tangenten är förbaskat bra gjorda i Vista!