Windows Vista SP1 redo för nedladdning

Permalänk
Medlem

Dessa förbättringar har jag sett hitills:

*Snabbare att starta/ stänga av Windows
*Betydligt snabbare att öppna bilder/ bläddra efter bilder
*Snabbare att gå in i en mapp där det ligger många, stora filer
*Snabbare att kopiera filer över hårddiskar

Dessa är iaf dom märkbara skillnaderna jag ser, är ju såklart en hel del andra skillnader och förbättrade saker.

Permalänk
Avstängd

Mappen "XXX" och alla dess undermappar går finfint att bläddra omkring i nu.

Ehm... semesterbilder.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Hittar inget häller kör windows vista business 64b eng.

Permalänk

Några antivirus program kommer inte att fungera med SP1 enligt http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=239791

Zone Alarm Security Suite 7.1
Trend Micro Internet Security 2008
BitDefender 10
Jiangmin 2008

Citat:

Microsoft said the blocks occur because the antivirus programs are not compatible with Vista SP1. "For reliability reasons, Microsoft blocks these programs from starting after you install Windows Vista SP1," the company said in a statement posted Wednesday on its support Web site.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk

En arbetskamrat berättade att problemet med SP1 är att drivrutiner skulle behövt installeras på nytt, efter att sp1 installerats, och för att undvika problemet så har MS skapat ett antal nödvändiga uppdateringar som redan körts i "autoupdate" utan att vi vet om det.

Kanske är en förklaring till varför sp1 dröjt...

Permalänk

Installerade precis SP1, rullar på fint och tog ca en halvtimme att installera. Inga problem ö h t, bara att köra vidare.

Permalänk

Väldigt tråkigt att MS inte kan lägga ut SP1 själva utan att man måste ladda ner via torrent.. Har en laglig licens och ser gärna att MS förbättrar sin inställning mot sina kunder...

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael1984
Väldigt tråkigt att MS inte kan lägga ut SP1 själva utan att man måste ladda ner via torrent.. Har en laglig licens och ser gärna att MS förbättrar sin inställning mot sina kunder...

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael1984
Väldigt tråkigt att MS inte kan lägga ut SP1 själva utan att man måste ladda ner via torrent.. Har en laglig licens och ser gärna att MS förbättrar sin inställning mot sina kunder...

om du inte redan kan ladda ner det via windows update så kommer det tids nog, sån brådska är det väl inte?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael1984
Väldigt tråkigt att MS inte kan lägga ut SP1 själva utan att man måste ladda ner via torrent.. Har en laglig licens och ser gärna att MS förbättrar sin inställning mot sina kunder...

Jag tror knappast MS sitter inne med SP1 bara för att göra folk arga. Varför i hela friden skulle de göra något så dumt? Finns SP1 inte tillgänglig för officiell download än, finns det säkerligen skäl till detta. T.ex. kompabilitetsproblem för program och drivrutiner som ska lösas.

Släpper de istället SP1 öppet på win update redan nu, och folk hittar dessa problem kommer kritiken hagla mot dom. Stå ut, det lär väl inte dröja lång tid innan det finns tillgängligt för alla versioner av Vista.

Permalänk
Medlem

kan inte hitta nån uppdatering me sp1 för vista 64bit eng, har de på engelska men installera svenska språkpaketet kan de bero på de? isf får ja testa sen när ja kommer hem

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
kan inte hitta nån uppdatering me sp1 för vista 64bit eng, har de på engelska men installera svenska språkpaketet kan de bero på de? isf får ja testa sen när ja kommer hem

Har ochså på engelska med svenskt språk. ändrade till engelska språket tagentbord mm, Det kommer inte fram på update iaf...

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Någon som kan bekräfta om problemet med många anslutningar finns kvar? Dvs nedladdningar med torrents i specifikt X64 Ultimate.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Jag får bara upp att det finns lite nyare drivrutiner till mitt nvidia moderkort dock så om jag går in på nvidias hemsida så har de inte släppt nya sen augusti 2007 så aningen skumt.

Permalänk
Medlem

Jag har engelska x64 och jag får inte upp att något service pack finns tillgängligt för nedladdning.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att min vLite-installation gör att jag inte ser uppdateringen, överväger att dra in en integrerad SP1 under dagen.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Jag fick lov att installera alla uppdateringar som fanns i windows update innan SP1 dök up. Tror det var nån hotfix som sen gjorde så att SP1 kom fram.

Permalänk
Medlem

Ingen bättre spelprestanda med SP1 då eller?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Hjälpsam

Stämmer nog att man måste installera alla uppdateringar, innan SP1 dycker upp i WU.
Jag har redan fått installera två stycken som skall vara förberedande för SP1.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Ingen bättre spelprestanda med SP1 då eller?

bör bli en del optimeringar men hur det ska bli i prestanda beror inte direkt på sp1.
dx10 är en guide i hur speltillverkana ska skriva sina spel.
om de inte gör det så blir spelen inte snabbare.

Idag finns inga dx10 spel.
Bara halvdassiga optimeringar på dx9 kärnor.
Ett riktigt dx10 spel kommer mest troligt 2009/2010.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Relik 📜

Samma som för några andra, kan inte se SP1 i WU med x64 Business.
Ni som fått ner det, har ni Ultimate hela högen?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Samma som ovan här (ja, jag har alla tidigare updates).

Permalänk

Det var tydligen ett oavsiktligt utsläpp... Uppdateringen lär vara stoppad nu.

Angående Engelsk version med Svenskt språkpaket, så måste man avinstallera språkpaketet innan installationen accepterar uppgradering till SP1. Efter uppgraderingen finns inte längre några språkpaket att hämta via Windows Update.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Installerade denna ifrån tpb http://thepiratebay.org/tor/4028861/MICROSOFT.WINDOWS.VISTA.S...

Den funkar kanon med Vista business svenska original.

Du behöver inte ändra några inställningar i språken med denna heller. Plus att installationen även är på svenska

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Samma som för några andra, kan inte se SP1 i WU med x64 Business.
Ni som fått ner det, har ni Ultimate hela högen?

jag har också business och jag har fått ner det som sagt, så det beror inte på det.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anexus
Installerade denna ifrån tpb http://thepiratebay.org/tor/4028861/MICROSOFT.WINDOWS.VISTA.S...

Den funkar kanon med Vista business svenska original.

Jag med. Fungerar fint. Största skillnaden, vad jag kan märka, är att mappar går _mycket_ fortare att öppna nu. Tidigare har det ju tagit flera sekunder i värsta fall.

Permalänk
Avstängd

"Microsoft tar bort Vista SP1 uppdatering med problem"
"Microsoft pulls Vista update"
Där är antagligen förklaringen till varför många inte lyckats hitta/tanka hem uppdateringen.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Hedersmedlem

Ser att det är många som inte hittar vista sp1. Själv har jag business 64 och hittade först inte heller. Men, om man uppdaterar några gånger, stänger av Windows update och försöker igen kommer den nog upp ska ni se. Förr eller senare... Tålamod är nyckeln. Tålamod!
Sedan behöver man inte installera alla andra uppdateringar för att hitta vista sp1. Jag hoppade över lite uppdateringar jag inte var sugen på och hittade sp1 iaf.

Så vill jag inte se fler frågor om varför den ena eller andra inte hittar detta servicepack. Det finns förklarat på flera ställen nu.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag skulle snarare tro att detta är lösningen:
http://www.idg.se/2.1085/1.146845

där står det att före detta betatestare och folk med msdn licenser kan komma åt sp1 via windows update. Själv har jag en msdnaa licens och det kanske räknas som en msdn licens i sammanhanget.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Ser att det är många som inte hittar vista sp1. Själv har jag business 64 och hittade först inte heller. Men, om man uppdaterar några gånger, stänger av Windows update och försöker igen kommer den nog upp ska ni se. Förr eller senare... Tålamod är nyckeln. Tålamod!
Sedan behöver man inte installera alla andra uppdateringar för att hitta vista sp1. Jag hoppade över lite uppdateringar jag inte var sugen på och hittade sp1 iaf.

Så vill jag inte se fler frågor om varför den ena eller andra inte hittar detta servicepack. Det finns förklarat på flera ställen nu.

Vad du vill och inte vill se är knappast relevant.
Tack för tipset om att aktivera och inaktivera, dock, ska genast testas.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S