Permalänk
Medlem

Phenom black edition

hej vet någon vad det är för skilnad mellan vanliga phenom och phenom black edition:)? för komplett skicka en black edition istället för den vanliga Phenom:D

Visa signatur

....

Permalänk
Medlem

Black edition är mycket mer klock-vänlig.

Permalänk
Medlem

vilket program ska jag använda föra att klocka? AMD overdrive funkar inte på min data min data crachar när man försöker starta det.:/

Visa signatur

....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elactos
Black edition är mycket mer klock-vänlig.

Lånar tråden lite:D
Hur klockvänlig då(länka gärna tester:D)?
Är lite sugen på en sån eller när nya phenoms kommer:)

Permalänk
Medlem

Skillnaden är i första hand att Black Edition är multiplikatorupplåst, sen påstår somliga att BE dessutom är handplockade bra exemplar som överklockar bättre än vanliga Phenom 9600.

Visa signatur

ASRock X470 Taichi, AMD Ryzen 7 5800X, 2x16GB G.Skill Ripjaws V CL14 3600MHz

Permalänk
Avstängd

Min AMD 6400+ BE är inte upplåst, den är desamma som den vanliga

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Min AMD 6400+ BE är inte upplåst, den är desamma som den vanliga

Så är det, 6400+ BE är den enda Black Edition som inte är helt upplåst.

Visa signatur

ASRock X470 Taichi, AMD Ryzen 7 5800X, 2x16GB G.Skill Ripjaws V CL14 3600MHz

Permalänk
Skrivet av ontis:

vilket program ska jag använda föra att klocka? AMD overdrive funkar inte på min data min data crachar när man försöker starta det.:/

Jag har samma problem, någon som har någon aning om vad man kan göra?

först kommer en varning om att waranty utgår om man klockar sedan börjar det loadas, avslutar med att inte gå igång....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdurabo:

Jag har samma problem, någon som har någon aning om vad man kan göra?

först kommer en varning om att waranty utgår om man klockar sedan börjar det loadas, avslutar med att inte gå igång....

Klocka i BIOS istället.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW