Namnet på strategispelet? Från ~1998

Permalänk
Medlem

Namnet på strategispelet? Från ~1998

När jag var liten så spelade jag ett strategispel som jag gilla mycket då.

Minns att jag fick det via en PC-games tidning eller någon liknande.

Året var ungefär 1998, plus/minus ett par år

Det fanns två sidor i spelet, en typ "natur-sida" som hade spindlar, skorpioner etc som kastade gift.

Sedan en "maskin-sida" som hade pansarvagnar etc.

Vill minnas att man antingen var röd eller blå, att det inte fanns större variation på färgerna.

Att pumpa olja var sättet att tjäna in pengar

Där tar det stopp, känner någon igen det, vad skulle titeln kunna vara?

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk

låter lite som kknd om jag minns rätt.... kanske är fel ute....

(kknd = kill krush and destroy)

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem

Helt rätt! Tusen tack

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk

np

riktigt grymt spel förövrigt

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem

Finns väl tre sidor, right? Eller det kanske kom senare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BugHug
Finns väl tre sidor, right? Eller det kanske kom senare.

KKND2:crossfire så kom en rymdras eller vad man skulle kunna kalla det, hur som helst... KKND steker och var så otroligt roligt när man game:ade det förut ^^

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem

Oh! KKND! Så nice alltså, måste nog ta och leta upp den skivan igen

Var det bara jag som störde mig något otroligt på att man aldrig kom över "techlevel" 3 i kampanjerna, eller var jag bara för korkad för att fatta hur?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

KKND - det är ett spel jag kommer ihåg! Undrar om jag har kvar skivorna nånstans...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

gillar detta spelet Diggar de som åker runt på motorcyklar med gevär

Permalänk
Medlem

Jag minns knappt något i spelet, hur uppgraderar man? Gah!

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Medlem

Markera ditt labb och klicka sedan på den byggnad du vill uppgradera.

Permalänk
Medlem

Haha, hittade det sedan, gamla minnen

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk

Ursäkta att jag bumpar denna gamla tråd om detta jättegamla spel. Blev också sugen på att spela det första data-spelet jag fastnade för men min gamla skiva gick sönder och slänges för bra många år sedan..

Så frågan lyder: Är det någon här som har en aning om hur man får tag på ett 12 år gammalt spel? De som finns att ladda ner är ju utan filmerna och musiken och de är änna trist.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+ | 2 * Selectra 512 DDR400 | ASRock Dual-SATA2 | Samsung spinpoint 250GB SATA II | Western Digital Caviar Blue 500GB SATA II | Leadtek Geforce 6600 | NEC-3550

Permalänk
Medlem

Det här kanske säger nått? Demo finns ju att tanka iaf, sedan står det om att det går att köpa på eastore men jag hittar det inte. http://melbournehouse.kknd2.com/kknd/download.htm

EDIT: http://www.amazon.com/gp/search?ie=UTF8&keywords=Krush+Kill+%...

Permalänk

Tack men jag hittade en sida man kunde betala 7.50$ för att ladda ner både KKND2 och KKND Extreme. Kör på det imorgon.

God natt!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+ | 2 * Selectra 512 DDR400 | ASRock Dual-SATA2 | Samsung spinpoint 250GB SATA II | Western Digital Caviar Blue 500GB SATA II | Leadtek Geforce 6600 | NEC-3550