IRC-nätverk för Mac OS X-användare

Permalänk
Medlem

IRC-nätverk för Mac OS X-användare

Nu har jag och några andra trevliga macmänniskor (exempelvis sphr) dragit igång ett eget IRC-nätverk (Apple Pie Network). Förhoppningen är att nätet så småningom ska endast bestå av Mac-noder. Än så länge har vi små 5 servrar och en hemsida som inte är fyskam. Vi vill ha fler noder!

http://www.pienet.org

PS. Vill poängtera att detta är en ideell verksamhet som vi inte tjänar pengar på. DS.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Re: IRC-nätverk för Mac OS X-användare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Nu har jag och några andra trevliga macmänniskor (exempelvis sphr) dragit igång ett eget IRC-nätverk (Apple Pie Network). Förhoppningen är att nätet så småningom ska endast bestå av Mac-noder. Än så länge har vi små 5 servrar och en hemsida som inte är fyskam. Vi vill ha fler noder!

http://www.pienet.org

PS. Vill poängtera att detta är en ideell verksamhet som vi inte tjänar pengar på. DS.

Vems burk är Lisa? Ny sen igår eller är det Gnuet som döpt om den?

Verkar inte som om han/hon som har hand om den har öppnat port 6667 i sin brandvägg iallafall, vägrar ansluta dit.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Har för mig insanelymac också har ett eget irc nätverk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaroze
Har för mig insanelymac också har ett eget irc nätverk?

Flera macsajter (MacRumors, MacNN, ... ) har egna IRC-nätverk men dessa är i USA och vi riktar oss mot svenska macanvändare.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Är ansluten och det är riktigt trevligt folk i #mac.