Geforce 9800 GX2 försenas igen?

Permalänk
Cyberman

Geforce 9800 GX2 försenas igen?

De första ryktena spekulerade i att Nvidia:s nya värstinggrafikkort skulle lanseras 19 februari. När detta datum närmade sig sköts det upp till 11 mars, och nu är det alltså dags igen. Enligt uppgift är det drivrutinerna som spökar för Nvidia och de vill ha mer tid för att lösa de problem som kvarstår.

Läs nyheten

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det sägs vara pga drivrutinerna? Jag tror mer det är taktik från Nvidias sida då dom inte behöver släppa det ännu.

Permalänk
Medlem

Känns som detta kort är ganska ointressant ändå.

Permalänk
Medlem

"men man tvingades då skjuta upp det till början av mar av okänd anledning."??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nofear2k

Jag är faktiskt nyfiken på om det kommer vara det där prestandamonstret som folk provokativt påpekat. Sen vad jag själv förväntar mig av kortet är ju en helt annan femma.

Permalänk
Medlem

varför vill man ha detta kortet? 2st 8800GTS 512 presterar ju nästan bättre?

Permalänk
Medlem

Fatta vad galet varmt detta kortet kommer att vara! >_<

Permalänk
Medlem

"Förseningarna berodde inte på bland annat problem med strömförsörjningen."

Intressant formulering, antar att det är ett inte för mycket i den meningen :-).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nofear2k

Tvärtom. Nu när 98GTX gick så dåligt så vänds blickarna mot detta kortet istället. Ska bli intressant att se hur bra "dubbelmackatekniken" fungerar.

Permalänk
Medlem

dåligt presterande drivrutiner har det funnits gott om till 8800GTS G80 och Vista bl a, men då var det brått minsann...

Permalänk
Medlem

GALET lång lillfingernagel snubben på bilden har!!!

Permalänk
Medlem

Galet varmt? Tänk på att det är 65nm teknik och inte 90 som till exempel GTX är. Det är ganska många här inne som kör dubbla GTS/GTX/Ultra. DET blir varmt. 9800GX2 blir nog inte så fruktansvärt varmt tror jag, även om det har ryktats om värmeproblem.

Hade de byggt kortet som HD3870X2 hade man överhuvudtaget inte brytt sig.

MaXiMuZ: Japp, kokain nagel.

Permalänk
Avstängd

Tror inte detta kortet kommer bli supervarmt, men varmare än AMD's kort. Samt att jag knappast skulle tro att dom tycker det är TAKTISKT att skjuta upp ett kort med två kärnor när HD3870x2 finns ute.. säger ju sig självt. Ja, klart dom har problem.

Permalänk
Medlem

Har svårt att se det taktiska med att förkorta den tid som kortet är intressant för konsumenterna , kan dom fetäga ATI så gör dom det så mycket som möjligt.

Permalänk
Medlem

Det där kortet kommer aldrig att släppas. Det var här du hörde det först!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaXiMuZ

Lika lång som kortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kanske är en snubbina med något maskulina händer?

Permalänk
Medlem

HA! Rätt åt dem.

Permalänk
Medlem

Bra Nvidia! De visar var skåpet ska stå. Medveten taktik att lura kunderna så att de trängtar mer och vill ha 9800 GX2 ännu mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Bra Nvidia! De visar var skåpet ska stå. Medveten taktik att lura kunderna så att de trängtar mer och vill ha 9800 GX2 ännu mer

Mjo, för alla vet ju att drivrutinsproblem är = bra publicitet? Nåja, vi får hoppas det presterar bra när det väl släpps i alla fall.

Permalänk
Medlem

14k i 3dmark 06 klarar man juh lätt med 3870 CF och lite klockad core 2 duo

roliga är att 3870 X2 tar 14k med icke fullt fungerande drivers oxå

Permalänk
Avstängd

Ingen stress!

Permalänk

Tycker det är bättre att de skjuter upp iställlet för att släppa halvfärdiga produkter

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför är många människor så nagelfixerade?
Jag lade inte ens märke till den...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Ingen stress!

"tar 14k" Hah, det är ju ett flertal som fått över 20k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceKey

Det är ju 9800gtx som får 14k i 06 och inte gx2...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceKey

Hur är detta relevant?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Galet varmt? Tänk på att det är 65nm teknik och inte 90 som till exempel GTX är. Det är ganska många här inne som kör dubbla GTS/GTX/Ultra. DET blir varmt. 9800GX2 blir nog inte så fruktansvärt varmt tror jag, även om det har ryktats om värmeproblem.

Hade de byggt kortet som HD3870X2 hade man överhuvudtaget inte brytt sig.

MaXiMuZ: Japp, kokain nagel.

Spelar ingen roll då Nvidias 65nm kretsar även kör högre klockfrekvens. Dessutom verkar kylaren till detta kort minimal jämfört med de som sitter på GTS/GTX/Ultra. För att inte tala om att kylaren på detta kort ska leda bort värmen från två grafikprocessorer samtidigt + två stycken PCB:s och det gör ju inte situationen bättre, eller hur? Ser ut som kylaren bara har en kylfläns som täcker bägge processorerna med en fläkt som blåser genom den mellan de två PCB:erna.

http://www.sweclockers.com/nyhet/7229-flera_bilder_pa_geforce...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Det är ju 9800gtx som får 14k i 06 och inte gx2...

NVIDIA GeForce 9800 GX2 Launch Delayed Until March 18th

VR-Zone informs that the upcoming GeForce 9800 GX2 launch will be delayed again till March 18th. No reasons was provided by NVIDIA, but the delay is probably due to driver issues. Right now, according to unconfirmed reports the card is scoring about 14k+ in 3DMark06, which is lower than Radeon HD 3870 X2.