I framtiden drivs skärmen med blod

Permalänk
Medlem

Jag hade nog utan tvekan installerat något sånt här ^^ Har alltid varit svag för Sci-fi grejer
Skärmen påminner lite om Predatorerna i Predators, eller va filmen heter

Permalänk
Medlem

säkert där de fått "la idé" ifrån...

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem

sen utvecklas det till en hel dator att operera in... ska man banta är det bara att överklocka lite

Permalänk
Inaktiv

Hade tömt sparkontot på två sekunder.

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

Om skärmen inte får sin info av 2st 4870 X2 så är inte jag med.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

*signing up*

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Jag läste nånstans att man hade tagit fram linser så man kan se på samma sätt som terminator, alltså information direkt i linsen.

Det finns säkert bra användingsområden för denna (om det blir av) teknik. Skulle tycka det var skönt om jag var diabetiker och kunna se direkt vad jag hade för blodsockervärde.

Om jag skulle våga "installera" nåt sånt? nja, jag skulle kunna tänka mig att göra det men inte bland dom första utan först när den har används ett par år så man vet att den är någorlunda säker. svarade ja.

Problemet med linser generellt för diabetiker är att inflammationsrisken ökar markant, tyvärr. Annars finns det nämligen redan idag linser som säger om ditt blodsocker drastiskt sjunker. Den säger tyvärr inte hur ditt värde ligger till däremot.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liorcifer
Skulle utan tvekan operera in en sån där om jag fick chansen, om det sen också gick att övervaka blodsockret kontinuerligt så vore det ju guld eftersom jag själv har diabetes.

Håller med till fullo. Helt underbart, särskilt de gånger man tränar och man känner av att blodsockret sjunker snabbt. Är det farligt lågt eller känner jag bara av "en liten dipp"? Jo, jag är oxå diabetiker.

Sen kan man hoppas på att den inte får en "Guru Meditation" eller en blue screen mitt under träningen eller precis när man känner att det rasar...

Permalänk

Jag ser med möjligheten med tatueringar här, coolt med en "levande" tauering eller en man kan byta ut om man av nån dum anledning skulle vilja byta. Men som folk har nämn så kan det ju finnas stora nakdelar med det.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

bara o vänta så kommer nog Apple ut med en iArm Touch

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

eloge till mby, klockren text som vanligt..

för övrigt, hög vill-ha faktor ! totalt onödigt men så läckert .. min e-penis blev just styv ;P

Visa signatur
Permalänk

Jepp med Apple behöver man inte oroa sig för virus, det är obligatoriskt, följer med från start. Var iofs inte så många ipods.

Symtom på att kroppen inte accepterar ett organ är inte direkt smygande, rätt fet varningsblinkers. Skärsår skulle förmodligen ge döda pixlar. Brutna ben spelar nog ingen roll då vi inte snackar brytbara material.

Men vi snackar 15-20 år minimum skulle jag tro så elektroniska organ kommer att ha funnits länge länge då. Troligen blir detta en kommersiell spinnoff på medicinsk utveckling på samma sätt som plastikkirugin ifrån brännskade och skadereparation.

Men kollar vi på plastikkirurgin så gick ju penarna före säkerheten där. Jag hade iofs gärna sett att det drevs av alkohol. Alkohol är nästan ren energi, som att käka ett kilo socker. Fast jag rör mig iofs mer efter en 7:a på lördagskväll. Laggar skärmen sedan så kanske det kompenserar mitt hjärnlagg och gör mig till grymme man på fyllefortress2.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

coolt sån kommer ja skaffa när det kommer^^

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
det va fan det dummaste jag sett nånsin, va är vi på väg ska sluta hålla på med datorer snart bli ju bara idioti av allt komponenter går för fort fram i dag är gårdagens nya gammalt osv

Vad gör du då på en datorrelaterad sida och dess forum? Du borde sluta med datorer och lägga mer energi på att studera Svenska språket istället.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Vad gör du då på en datorrelaterad sida och dess forum? Du borde sluta med datorer och lägga mer energi på att studera Svenska språket istället.

oj va smart du lät med ditt inlägg då!!! håll bara tyst o kom med nått vettigt istället för o kritsera folk ,HAR DU LÄS FÖRSTÅELSE FEL eftersom du inte kunde föstå min svenska eller?????

ja du kunde inte håll tyst du v a bara tvungen att komma o kritisera folk så här 2 dagarr efter ditt senaste inlägg, det kankse är du som inte ska sitta på detta forum

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Fick sådan lust:

http://www.youtube.com/watch?v=wIfVJPZIXyw

Hahah ja jösses
"Fick ett fax"

OnT: Ja är lite tveksam till det där, skulle det bevisas ofarligt så skulle jag nog överväga att stoppa in en såndär

Permalänk

Fy fan.... Vad sjukt!

Fett me kaffe!

Permalänk

Ge mig en 42" så jag kan gå ner lite i vikt men fortfarande äta och (inte)röra mig som jag gör!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Tänk er man står där mitt i stan och precis köpt kaffe
Och så spiller man över armen och skärmen får kortslutning och man skriker massor av svordomar haha

Visa signatur

Corsair 600T | i7 6700K | MSI Z170A GAMING M5 | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tommaren
Tänk er man står där mitt i stan och precis köpt kaffe
Och så spiller man över armen och skärmen får kortslutning och man skriker massor av svordomar haha

Ja, kaffe slinker ju verkligen genom huden ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
oj va smart du lät med ditt inlägg då!!! håll bara tyst o kom med nått vettigt istället för o kritsera folk ,HAR DU LÄS FÖRSTÅELSE FEL eftersom du inte kunde föstå min svenska eller?????

ja du kunde inte håll tyst du v a bara tvungen att komma o kritisera folk så här 2 dagarr efter ditt senaste inlägg, det kankse är du som inte ska sitta på detta forum

Mina ögon blöder. Det ser ut som du skriver med handflatorna under grav alkoholpåverkan. Jag får citera mrfisse - "Vad gör du då på en datorrelaterad sida och dess forum?"

Sedan detta trams med att man inte ska kritisera användandet av språket. Sålänge man inte har något av de många hinder som existerar, såsom att vara invandrare eller ha dyselexi, ja då bör man gå tillbaka till skolbänken om man skriver som en kratta helt enkelt.

Jag tycker då att detta verkar riktigt fräckt och till stor nytta för de som behöver extra hjälp i vardagen.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem

GE MIG, med färgskärm och Trådlöst nätverkskort!

Permalänk
Medlem

Hehe verkar ju rätt häftigt.
Håller med om mobil vinklingen kan verka fånig men förmodligen ett bra sätt att demonstrera skärmens styrka!
Och den tekniska mobiliseringen ökar bara så när denna är klar så kanske folk skriker efter en skärm att stoppa i armen!

Undrar om det går att stänga av den eller om den jämt är på standby! trist om den ska äta av mig 24/7.

När dom ändå är i gång vill jag ha en stark lysdiod på mina pekfingrar Som ficklampa och läslampa

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

AAAAH BLOOOOD!!!

Jag vill ha hela min dator i armen!

Permalänk

Man skulle kunna använda den som alkohol-promille mätare Eller kanske GPS-navigator om man har lätt för att tappa bort sig. Dessutom så skulle ju den underlätta banting

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Fick sådan lust:

http://www.youtube.com/watch?v=wIfVJPZIXyw

Hehe, har inte sett den förut Men den påminde mig om denna.
http://www.youtube.com/watch?v=aFX53b_rmWg

Permalänk
Medlem

Åh! Som diabetiker är det där en våt dröm! Det vore så underbart! Inget mer konkande på mätare, stickor och blodprovsnålar. Det vore så mycket enklare! Om samma dator kunde användas för insulin skulle sjukdomen kanske inte kunna botas, men det svåra i det hela skulle tas bort. Shit, va nice

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Hedersmedlem

Idioter! nu när de fått smak för vårt blod är människorasen dömd! döööömd!

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Otroligt imponerande. Förhåller mig skeptisk till att tekniken är att betraktas som säker, men som så vore fallet skulle jag inte tveka.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org