Datorbutiken - returalternativ (garanti?)

Permalänk

Datorbutiken - returalternativ (garanti?)

Hej på er!

Sitter och funderar på om jag ska försöka skicka tillbaka mitt grafikkort jag köpte i höstas, då det inte funkar som det ska ibland. (http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...)

Så, om jag ringer dom och säger som det är, vad har jag för alternativ att göra?

Kan jag få pengarna tillbaka?

Kan jag få ett nytt likvärdigt kort? (kortet jag har har utgått ur deras sortiment, så ett för ungefär samma pris alltså)

Kan jag lägga till lite pengar och få ett bättre kort?

Ja, jag vet att det måste packas enligt deras anvisningar och att jag behöver RMA-nr och sånt.

Nån som har vet?

EDIT: Jag har givetvis garanti kvar.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Finns inte samma kort erbjuds du ett likvärdigt.
Att lägga till för att få ett dyrare brukar inte vara problem.

Ringer/mailar du dem så får du säkert svar i morgon vad som gäller.

Permalänk

Okaj, jo jag tänkte dra iväg ett mail nu..

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Det låter ju inte som ett grafikkortsproblem. Det framgår av svaren i tråden du länkar till också.

Grafikkortsfläkten går alltid på högsta när datorn inte klarar POST, det betyder inte att det är just grafikkortets fel att datorn inte startar. Plocka ur processorn och starta datorn så ska du se att samma sak händer.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Det låter ju inte som ett grafikkortsproblem. Det framgår av svaren i tråden du länkar till också.

Grafikkortsfläkten går alltid på högsta när datorn inte klarar POST, det betyder inte att det är just grafikkortets fel att datorn inte startar. Plocka ur processorn och starta datorn så ska du se att samma sak händer.

Okej. Får väl ta och ringa datorbutiken imorgron och fråga vad dom säger. Har dragit iväg ett mail också.

Vad kan det vara för fel dådå? Moderkort? Processor? Minne?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!