Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

Sparc 64 livecd ?

Har en gammal ultra 1 som projekt som aldrig blir färdigt. (behöver flasha firmwaren men har ingen mus så ja kan installera solaris ..)

Har dragit mig lite för att ta in den i lägenheten då scsi diskarna låter lite jobbigt men sen slog det mig, en livecd borde gå med ett strippat os ?
Har 200Mhz varianten med 384Mb ram, tyvärr inte creator 3d kortet (trasigt så jag fick sätta i en enklare framebuffre från en "icke e" modell)

Någon som sett en livecd ?

Annars, hur mycket jobb är det att sätta ihop en egen bootcd till en ultra, får kompilera allt på en x86 maskin tyvärr vilket gör det lite mer komplicerat..

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

Du pratat om Solaris nu?

För livecd's finns det för sparc från både Linux och BSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

vet ej vad för typ av scsi interface det är på en så gammal maskin men är det som i min alpha 68 pin så fungerade en sprillans ny U320 disk bra på det ultra-wide kortet och den låter inte mer än en vanlig disk. är en 10K rpm på 73Gb jag köpte beg för 800Kr av nån som gjorde ett felköp tydligen. Så har du inga problems med å lägga ut lite pengar så kan ju en renovering ge en betydligt tystare å kanske nåt rappare maskin med. Vist stryper scsi kortet men ändå viss skillnad.

Gallerier: Modern Midi