Flytta systemdisk till ny dator utan ominstallation - möjligt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2005

Flytta systemdisk till ny dator utan ominstallation - möjligt?

Har som tidigare nämt i en annan tråd en powerfull dator som står och myser här och tänkte kanske en UT3 server skulle lämpa sig på den. Kan jag ta min systemdisk som sitter i nuvarande server och bara flytta över eller måste en ominstallation ske, tänkte experimentera lite. Eller tycker ni jag ska ta en ren disk och köra in ett nytt?

| Chieftech Mesh | Asus x38 Maximus Formula | Intel e8200 2.67@3.44 | PowerColor 5850 1GB | 4*1 Crucial 8500 | Corsair SSD 120GB, WD 750GB| Creative XtremeGamer X-fi // Arcam rPAC + Beyerdynamic DT990 | HP w2207h |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sektor 001
Registrerad
Aug 2003

"operativsystem hittas inte" (i inläggstexten alltså)

men nä, det bör inte vara nått problem om det är nått slags Linux , BSD eller liknande. jag bytte ut samtlig hårdvara och körde samma disk, funkade perfekt då iaf. (Ubuntu) fast vårstädning är ju alltid bra när man ändå tar ut möbelemanget sas.

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Mar 2004

Alltså det beror på om du har kompilerat din kärna efter din hårdvara i den datorn disken ska tas ur eller om du bara kör på en "standard"kärna. Sen kanske det inte är så smart att lämna proprietära Nvidia drivrutiner installerade på disken när man kör ATI.

Corsair One Pro Ti (GTX 1080 Ti) - MSI GT73VR (GTX 1080)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
::1
Registrerad
Jul 2003

Bara att testa.