Permalänk

Antec 900 krack-målning [frågor]

Hej!

Har efter lite surfande på byggloggs/galleri avdelningen fått för mig att kanske lacka mitt chassi i krackelerings-färg.

Så, först och främst, hur gör man för bästa resultat med krackeleringsfärg?
Ska man grunda med någon speciell färg eller duger typ sprayfärg från clas olsson?
Har precis lackat fronten med Clas olsson's sprayfärg, silver. Så kan jag använda den som grundfärg, så den kommer fram när färgen "krackas"?
Skulle gärna ha silver i grunden och blå som krackas
I så fall, var finns blå sådan krack-färg?

En sak till, dom flesta vet ju att det finns fönster på Antec 900, hur gör jag enklast (bäst) för att maskera det, eller går det ta bort tillfälligt? (sitter ju med några slags plastnitar.) Det har ju ganska "runda former".

Tack för mig och över till er andra

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Borra loss plastnitarna och nita fast med riktiga popnit. Det blir nog snyggt tror jag!

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chokla
Borra loss plastnitarna och nita fast med riktiga popnit. Det blir nog snyggt tror jag!

Ja.. men det är nog ganska svårt.. vet inte om det är riktigt plexi är det det så är det ju lätt att man spräcker det eller så ..
Men det är ju en liten springa mellan fönster och metall-sidan, där kan man ju dra i lite plast (sån som man kan ha o lägga på golv o sånt när man målar) eller maskeringstejp.. borde ju funka?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

har du schyssta borr så spricker plexi inte.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
har du schyssta borr så spricker plexi inte.

Okej... men då jag aldrig gjort det innan i plexi så vet jag inte om jag vill ge mig på det ... än Men tack för tipset!

Angående maskeringen, tror ni det skulle funka bra?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!