Gott och blandat från Cebit 2008

Permalänk
Melding Plague

Gott och blandat från Cebit 2008

Den stora datormässan Cebit har precis avslutats, och därmed det massiva nyhetsflödet från evenemanget. Trots medias bevakning är det massvis av produkter som inte får särskilt stor uppmärksamhet. Dessa har SweClockers samlat i ett litet galleri. Nu ännu fler bilder!

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det klämmiga moderkortet från Jetway ser väldigt intressant ut! Aldrig hört talas om Jetway förut men... Säljs de ens här omkring?

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Hedersmedlem

Eller det där tangentbordet från Wolfking. Kanske den sämta tänkbara placeringen av tangenter.

Permalänk
Medlem

Den där londonbussen var söt ju, Vill ha

Permalänk

Det minimala moderkortet från Albatron som dock endå bestyckats med hela fyra stycken SATA-portar vore ju inte helt fel som en liten filserver.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

GMC R4 Bulldozer, hög vill ha faktor

Permalänk
Medlem

Bäst: Albatron minimoderkortet!

Sämst: Thermaltake 2000w agg... som om 1000w inte räkte till en superserver/superspeldator...

Permalänk
Medlem

Albatron KI 690-AM2 var ju riktigt nice och inte en enda träff på det på prisjakt... det suger. Vill ha!

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Japp Albatron kortet var riktigt nice samt Londonbuss lådan.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

aaa, älskar denna artikel, tack så mycket !
Bilder är väldigt roligt 5+

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem

önskar pytte mitac lådorna fanns att köpa här :).. och bulldozrarna var fräna :D.. och bussen :)... och asrock-korten.. och albatron-kortet! :D..och.. jaa.. känner mig som en unge i en godisbutik

Permalänk
Medlem

lilla moderkortet var nice, men typ alla chassin ser förjävliga ut :/
nice med lite bilder iaf

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Albatron KI 690-AM2 var ju riktigt nice och inte en enda träff på det på prisjakt... det suger. Vill ha!

Albatron har bara grafikkort här vad jag vet, de satsar inte annars på norden längre. Får se om det ändras framöver.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Diggar bulldozer lådorna. O sen ska man ju ha den där suuperfeta fläkten som var på en bild, såg brutalt stor ut.
Plus skulle vilja ha de där wolfking tangentbordet
http://www.sweclockers.com/imagebank/200803/Wolfking001.jpg

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Geeks
SweClockers

Uppdaterade med lite fler bilder.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Albatron bara grafikkort här vad jag vet, de satsar inte annars på norden längre. Får se om det ändras framöver.

Hade dom inte ett liknande moderkort tidigare? Mini-ITX som kunde ta en vanlig AM2 prolle har jag för mig, den har iaf itne nått sverige :/
http://www.silentpcreview.com/article755-page1.html detta!

EDIT: Haha det är ju likadana kort! dvs det lär komma till Europa iaf, beställa DIRR från tyskland.

Permalänk
Medlem

hehe, skulle vilja se den där stora kopparkylaren sitta i en låda. Såg lite väl hög ut alltså på en bild. Eller köra med Nova radiatorn, hur ska man få plats med en sån nånstans?

btw snygg kroppsmålning

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Hahaha. Att alla flåsar över datordelarna men bara nån säger nåt om bruden som var med:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmemmemme
Hahaha. Att alla flåsar över datordelarna men bara nån säger nåt om bruden som var med:D

Han som står med kameran bakom henne då! haha, han liksom bara åhh vad hittade jag

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk

Bruden på den terdje sista bilden va väl det enda sevärda

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Trevligt med nyheter!

Bud på att bygga nytt system snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yngwie_Malmsteen
Han som står med kameran bakom henne då! haha, han liksom bara åhh vad hittade jag

HAhahah, jag såg det med. killen står och fotar hennes bak xD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Eller det där tangentbordet från Wolfking. Kanske den sämta tänkbara placeringen av tangenter.

ser hemskt ut, men det avr väldigt skönt att spela med. Kändes som det var rätt avstånd till alla tagenterna och det var väldigt lätt att lära sig, men om jag skulle köpa ett så skulle jag haft kvar mit nuvarande att skriva på:).

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluxor
ser hemskt ut, men det avr väldigt skönt att spela med. Kändes som det var rätt avstånd till alla tagenterna och det var väldigt lätt att lära sig, men om jag skulle köpa ett så skulle jag haft kvar mit nuvarande att skriva på:).

Jo, jag kan tänka mig att man skulle kunna optimera vissa tangentpositioner för att bättre passa spelande, men det känns nästan som att syftet med att inkludera övriga tangenter försvinner när de placeras sådär. Nåja, det blev ju hyfsat symmetriskt och det finns ju belysning bakom tangenterna.

Permalänk
Avstängd

Kina chassina var ju....ganska fula Ser ut som alla andra budgetchassin som försöker se hightech ut med onödiga skärmar t.ex.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmemmemme
Hahaha. Att alla flåsar över datordelarna men bara nån säger nåt om bruden som var med:D

Hon ser ut att vara östeuropeisk, tycker ni inte det?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

lite tråkigt att man redan sett det mesta och många produker var antingen fula eller gamla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Sämst: Thermaltake 2000w agg... som om 1000w inte räkte till en superserver/superspeldator...

Så kan man säga om allt, inkl processorer, minnen, grafikkort och till och med datorlådor.

2000W är maxkapaciteten (om vi bortser från peak) och det på alla rails tillsammans. Olika system belastar de olika railsen olika mycket.

Moderkort/processor/grafikkort i ett överklockat entuasiast-system kommer enkelt upp i 800W idag. Lägg sedan till allt annat skit så kommer ett tre-vägs SLI-system lätt över 1000W om man vill. Vilket gör det försvarsbart att köpa 1200W-1500W idag, men med tanke på hur utvecklingen sett ut hittils så...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Det där ser inte ut som en bladserver tycker jag... Är det inte en vanlig 1U-server?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Så kan man säga om allt, inkl processorer, minnen, grafikkort och till och med datorlådor.

2000W är maxkapaciteten (om vi bortser från peak) och det på alla rails tillsammans. Olika system belastar de olika railsen olika mycket.

Moderkort/processor/grafikkort i ett överklockat entuasiast-system kommer enkelt upp i 800W idag. Lägg sedan till allt annat skit så kommer ett tre-vägs SLI-system lätt över 1000W om man vill. Vilket gör det försvarsbart att köpa 1200W-1500W idag, men med tanke på hur utvecklingen sett ut hittils så...

Du skojar hoppas jag? En QX9650 med tre stycken 8800Ultra på ett 780i kort lär inte komma över 800w, än mindre 1000w.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fegis
Det där ser inte ut som en bladserver tycker jag... Är det inte en vanlig 1U-server?

Det ser ut som det SuperMicro visade upp på CeBIT 2007, nämligen en 1U server med dubbla moderkort, dvs "2 in 1". Enda tråkiga är att nätdelen är delad för båda, så dör den dör båda maskinerna

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850