tar - packa upp .gz i subfolders

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2001

tar - packa upp .gz i subfolders

Har lyckats med en dundertabbe, tänkte packa ner en hel katalog och dess underkataloger till en ensam .tar.gz-fil. Något gick snett (antar att jag gav den helt galna växlar) för i stället så har varenda liten småfil i originalkatalogen ersatts med en .gz-version.

Hur går jag tillväga för att packa upp alla .gz-filer i samma katalog som dom ligger i, ta bort .gz-filen?

Så här vackert ser det ut:

sphr@seleya /temp/shojou/sphr/warpdrive.se $ cd love sphr@seleya /temp/shojou/sphr/warpdrive.se/love $ ls h1.png.gz h2.png.gz index.php.gz ship sphr@seleya /temp/shojou/sphr/warpdrive.se/love $ cd ship sphr@seleya /temp/shojou/sphr/warpdrive.se/love/ship $ ls bot.php.gz database left.php.gz pics right.php.gz styles.css.gz buy.php.gz index.php.gz main.php.gz reference side.php.gz top.php.gz sphr@seleya /temp/shojou/sphr/warpdrive.se/love/ship $ cd database/ sphr@seleya /temp/shojou/sphr/warpdrive.se/love/ship/database $ ls front generator left rear right shield ship sphr@seleya /temp/shojou/sphr/warpdrive.se/love/ship/database $ cd front/ sphr@seleya /temp/shojou/sphr/warpdrive.se/love/ship/database/front $ ls 1.php.gz 2.php.gz 3.php.gz 4.php.gz 5.php.gz 6.php.gz 7.php.gz 8.php.gz

Innehållet är inget vidare viktigt, bara gammal gammal kod jag skrev 2002-2004, har tagit ordentlig backup på det här nu iaf

* edit: Problemet löstes via irc-tips, gunzip -rd path/ funkade.

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")