MTV-dator från HP snart i butiker

Permalänk
Medlem

Så länge designen verkligen ser bra ut och inte går till överdrivft så tycker jag att det är en alldeles utmärkt idé.

Och den här datorn som vann den här lilla tävlingen tycker jag ser ut som en värdig vinnare. Ge mig!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Näää tacka vet jag den riktigt fräscha och urläckra beiga färgen! Eller vad säger alla ni konservatister som glosar runt här, det är väl "stilren" nog åt er?

Mmm, beige och 5 kilo tung, det är grejor det!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tycker MTV har blivit rent ut sagt skit med skit musik 99% av tiden på senare år :/

Förutom det tycker jag om designen på datorn..

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg! Ge mig..

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Medlem

tuff ju, fast min svarta vostro är tuffare!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Röstade nej men visst lite cool var den. Men Helt onödigt. Vem fan kollar på locket?? Ska det vara nu design ska den vara på den delen av datorn som man använder och ska ju även fylla någon slags funktion typ mer ergonomi eller nått. Men det är ju alltid en början. Om några år så kanske... Vem vet.

Visa signatur
Permalänk

Jag älskar designen. Den känns mer personlig då 99,9% av alla som har en bärbar har en stilren.

Det finns ju iallafall en valmöjlighet till alla.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk

Jag tyckte den var cool :).

När kommer vi få "snap-on" lock i diverse olika stilar till bärbara? Detta har ju iofs försvunnit från mobilerna men endå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Röstade nej men visst lite cool var den. Men Helt onödigt. Vem fan kollar på locket?? Ska det vara nu design ska den vara på den delen av datorn som man använder och ska ju även fylla någon slags funktion typ mer ergonomi eller nått. Men det är ju alltid en början. Om några år så kanske... Vem vet.

Det är ju lite roligare att ha en bärbar dator som är lite annorlunda imot vad som finns sortimentet

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk
Medlem

Hade jag visat mig med den där under armen på min skola bland de andra designfolket hade jag skämts. Känns mainstream och väldigt mycket 2006.

Föll mig inte i smaken men jag gillar initiativet mycket. Mer mångfald åt datorerna!

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Medlem

Motivet i sig är ju riktigt snyggt, så långt är jag med... men på en dator? Jag tycker det passar lika dåligt där som på en jacka, en bil eller ett hus. Ungefär som när någon får för sig att "husfasaderna i mitt bostadsområde är så grå och tråkiga" och så får de några talanglösa konstelever att "piffa upp" dem genom att måla fejkade fönster med någon jävla katt och blommiga fula gardiner... fy fan!

ehrm... Ska man snygga till laptops så ser jag personligen hellre att man experimenterar med materialet. Sony har t.ex en riktigt snygg Vaio med skal i krokodilskinnsimmitation. Jag tycker också att Asus är inne på något med sina bambudatorer även om de inte har träffat riktigt rätt ännu. Dock så är allt detta ointressant om inte ergonomin funkar. De flesta bärbara datorer har hemska touchpads och tangentbord och då kan inga kosmetiska detaljer i världen rädda dem.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Avstängd

Lacka den i bögrosa så är den snygg (inget emot homosexuella)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

För mycket MTV för min smak, men jag gillar idén, och utförandet så visst får den tummen upp även om jag själv inte skulle välja den i det där utförandet.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Den här är ju inte annorlunda, den är bara nymålad. Precis lika jävla ful som alla andra modeller i HP:s sortiment. Hatar speciellt den urbotat fula placeringen av ljudportarna på framsidan. Ser ut som ett könsorgan.

När kommer de riktigt annorlunda modellerna med customdesignat Linux-OS och utformning som en surfbräda? Helst ska den också vara billig så att den kan bli den nya motsvarigheten till iPoden eller Tamagotchin för kidsen...

Visa signatur

. . : : [HeAsE] : : . .
3DMark06: 12199 poäng
C2D Q6600 @ 3,0 GHz, ASUS P5KR, 4096 MB PC6400, ASUS 8800GT 512 MB, 500 GB+500 GB(ext), Antec Sonata III

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hease
Precis lika jävla ful som alla andra modeller i HP:s sortiment. Hatar speciellt den urbotat fula placeringen av ljudportarna på framsidan. Ser ut som ett könsorgan.

Ingen brist på fantasi här inte.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Gillar designen på den, behövs lite mer enkel design på laptops... istället för den klassiska silvergråa färgen alla ska vara i...

Annars tycker jag att HDMIporten funkar till mer än att koppla till en plattTV... finns många saker som man kan koppla HDMI till.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

mjaa vi har alla våra smaker, jag tycker den var snygg och hade hellre använt denna istället för nån vanlig svart/grå laptop som alla andra i flocken ( om jag haft råd )

Permalänk
Medlem

Helt klart ett steg i rätt riktning, istället för att fortsätta mata på med färglösa datorer som vissa kallar "stilrena". Våga leka med färger och mönster säger jag! Tummen upp

Permalänk

Tyckte den var riktigt snygg. Kul att dem gör designer som sticker ut lite från mängden. Skulle utan tvekan lägga till en liten slant för att få denna design.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Vissa gillar det inte, vissa gillar det.
Vissa gillar Svart Mac book, vissa gillar vit.
Vissa vill ha korv med bröd, vissa vill ha bröd med korv.

En bra idé av HP/MTV... Varför inte? Gillar man den så köper man den? Eller?

Designen då? Jo den duger

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReQuaker
AlbinNdoja, hahahaha.. håller med - den där fulheten passar endast apple!

äckligt var den.

Hehe, tänkte mer på att till exempel företag som Apple eller till exempel HP gör något seriöst av detta istället för att samarbeta med MTV.

Ungdomarna är jag med på, bra att få ungdomar att göra kreativa saker men detta var bara för mycket enligt mig men det finns ju där så många tycker säkert om det.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Kul grej. Hade förvantat mig något annat motiv dock, detta föll inte riktigt i in smak, kändes lite som att det var gjort innan.

Sluta gnäll om att Hp har sammmarbetat med MTV. Ett smart drag då man når ut till den målgrupp man vill åt.

Permalänk

Jamen den var ju snygg som en smäll på käften och en golfklubba i upp i häcken. Den kanske var roligare än samma dator i svart - i en vecka. Sedan har nyhetens behag nog gått över på samma sätt som att tjejerna måste ha en ny (lika ful) handväska för fyra tusen.

Sony Vaion nedan som nämndes tidigare i tråden var mer i min smak - kan vi inte se lite fler sådana lösningar snart, tack?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ush! tacka vettja www.apple.se/macbookpro

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem

men orka en massa mönster o skit, ska det vara lackat så ska det vara i en färg, så stilrent som möjligt. Sen vill man inte ha en Pavilion anyway..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihks
Ush! tacka vettja www.apple.se/macbookpro

Exakt, hitta en stilrenare dator kan bli svårt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Cool, men skulle nog inte kirra en sån till mig, den ser alldeles för Hip-Hoppig ut.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk

Den va rätt schysst, även om jag mest gillade utsidan. Insidan (dvs tangentbord/musplatta-delen va lite sådär.

Men jag tror helt klart det är rätt väg att gå med mer design på datorerna. Alla minns väl vad som hände när Nokia kom med utbytbara skal till mobilerna.. Nu börjar ju faktiskt laptop komma i de områdena, dvs fler och fler har det och det blir mer och mer image att ha det... nu är ju utbytbara skal till datorer kanske inte något realistiskt men designade och mer personaliga skal absolut!

Permalänk
Musikälskare

Plottrigt...

Fjortisarna gillar nog den

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig positiv till motivlackade datorer. Det kan vara väldigt snyggt (inte denna dock, hatar "modern grunge"-stuket MTV kör med) och vill folk betala för det ska det givetvis finnas. Själv nöjer jag mig med en Thinkpadsvart dator