Billigaste laptopen? Acer AS4315-051G08Mi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Hmm.. enligt wikipedia är det en socket p, som sagt står det inte alltid rätt socket på ebay.
Jag har sökt lite och enligt vad jag kan hitta är t5450 socket p så visst den borde funka. Dock skickar som sagt inte just den säljaren till Sverige.

http://forum.tabletpcreview.com/showthread.php?t=13307
http://www.hotukdeals.com/item/157517/fs-intel-core-2-duo-t54...
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071117083013AAt...

Precis såg också detta och blev lite fundersam, men såg sen att det bara finns t5450 i socket p

*edit* måste bara tillägga att vissa skickar till sverige även om
det inte står på annonsen, har kontaktat flera som skickar hit.

Någon som vet om dessa minnena är bra till acern?

http://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/2048mb-sodim...

Funderar på dessa lite också:

http://clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:1422851;c:36343

Vilka är bäst?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem

Minnena från Inet kommer fungera men för det priset går det få märkesminnen istället för noname som från Inet. Men om du ska köpa dem i en fysisk affär och därmed slippa frakten skulle jag nog ta dem.

Annars kan jag rekommendera
http://komponentcenter.pccitybusiness.se/m4n?cat1id=969&famid...

Vad det är för minnen från clickok kan jag inte se då de
"We are currently updating our site. Please wait a few minutes.
Vi oppdaterer sidene våre. Vennligst vent et par minutter."
förtillfället.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

hehe ;D Det va dom du länka till.. får bli ett par sådana från clickok, dom va billigast på prisjakt

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem

Också sugen på ny professor. Vilken är bäst i ratiot pris/prestanda? Ebay är nog det som gäller och kollar film och surfar på datorn men har många aplikationer uppe samtidigt och börja mer och mer känna att de är dags för en ny prolle

/Rob

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Också sugen på ny professor. Vilken är bäst i ratiot pris/prestanda? Ebay är nog det som gäller och kollar film och surfar på datorn men har många aplikationer uppe samtidigt och börja mer och mer känna att de är dags för en ny prolle

/Rob

Ny professsor, oj du har mycket pengar va för de brukar vara dyra i drift

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traxi
Tror ni minnet fungerar till datorn?
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=1024SOKDD...

Jo, de borde fungera.

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt Cpu'er till denna, är det bara att plugga in och köra? eller måste man formatera om datorn?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Ni som har köpt Cpu'er till denna, är det bara att plugga in och köra? eller måste man formatera om datorn?

Jag har inte köpt nån ny cpu, men kan ändå säga att det bara ska vara att plugga in o köra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad fick du tag på för någon? Och till vilket pris?

Permalänk
Medlem

Snart har ni väl invisterat så mycket i denna datorn att en 5000kr-core2duo hade varit snabbare

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av candyraver
Snart har ni väl invisterat så mycket i denna datorn att en 5000kr-core2duo hade varit snabbare

??? har lagt 3200 på denna datorn nu och då har jag köpt 2 gig minne till, och ska köpa en core 2 duo från Ebay för ca 400 kr, jag köpte datorn för 2900 inkl frakt och har då lagt ut 3600 för en dator som äger dom flesta bärbara i 6000:- klassen alltså nästan dubbelt så mycket.

Slaffish; har inte fått tag på en ännu, men mycket snart

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur mycket har ni andra lagt ut på datorn då?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

datorn för 2999:- + 2gb minne för 300 lr dyligt. Funderar dock på en större hdd, och prolle.

Permalänk
Medlem

Tja nån som har en prisidé på vad man kan ta ut för en 2-3 månader gammal Acer? Inkl tph extra minne = tot 2GB Ram

Permalänk
Medlem

Börjat få problem med datorn nu Ibland när man startar upp den så lyser inte skärmen. Man får sätta på och stänga av ett par gånger innan det funkar. Sen håller batteriet bara ca 30-45min. Och jag får helatiden stötar från datorn. Hemskt irreterande. någon som har samma problem?

/Rob

Permalänk
Medlem

Reklamera direkt, ju snabbare desto bättre! Min funkar bra än så länge! Har dock märkt att när man rebootar så hänger den sig i bios ibland så får stänga av och på. Men inget utöver det!

Permalänk
Medlem

stötar från datorn låter inte bra. har just fått tillbaka min från lagning då usbportarna dog, fick nytt moderkort på garantin. det tog dom exakt 2 veckor från att dom skickade iväg det från butiken till att den var tillbaka i butiken.

Permalänk
Medlem

För mig tog det fyra veckor för att byta moderkort... och då var datorn "dead on arrival"

--j

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaffish
Reklamera direkt, ju snabbare desto bättre! Min funkar bra än så länge! Har dock märkt att när man rebootar så hänger den sig i bios ibland så får stänga av och på. Men inget utöver det!

Jo det står på agendan, dock måste dock tjejen få hem sin nya HP som också pajade. Kan inte vara datorlös!

/Rob

Permalänk
Medlem

Är det någon som gjort recoveryskivor på Vista och som känner att de kan kopiera dem och sälja till lilla mig så får ni gärna PMa mig, skulle vilja ha recoveryskivor hemma om det skulle hända något med OSet

Permalänk
Medlem

Kan fixa åt dig om du vill ha. Kan styra en img fil och skcka eller dyligt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man slår i samman alla partitionerna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Högerklickar på den här datorn -> Hantera -> diskhantering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWDomen
Högerklickar på den här datorn -> Hantera -> diskhantering

Va lättare än jag trode har aldrig gjort det innan bara delat upp hårddiskar.. gjorde det från xp skivan tog bort alla partitioner skapade en ny och formaterade..

*edit* Har nu lagt in xp på datorn och det flyter på sjukt bra och funkar helt klockrent.

Har lite småproblem bara. När jag skulle lägga in xp var jag tvungen att byta till IDE i bios när jag skulle slänga in xp för att det skulle hitta hårddsikarna, men när jag skulle ändrar tillbaka till ACHI så startar inte windows och jag får en bluescreen.

Laddade hem ACHI drivrutinerna från Acers hemsida men får ett error meddelande när jag ska installera dom.. någon som vet vad det kan vara för fel :(?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av candyraver
Hur mycket har ni andra lagt ut på datorn då?

Har lagt totalt ca 4000kr, datorn 3k, 2gb minne ~200kr cpu ~800kr (iofs köpt en väska också men den räknar vi inte med) och då är min bättre än väldigt mkt. T8300 är en ny 2.4Ghz penryn. Bättre än det mesta faktiskt om man ser till cpu prestanda.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Har lagt totalt ca 4000kr, datorn 3k, 2gb minne ~200kr cpu ~800kr (iofs köpt en väska också men den räknar vi inte med) och då är min bättre än väldigt mkt. T8300 är en ny 2.4Ghz penryn. Bättre än det mesta faktiskt om man ser till cpu prestanda.

Vad har du för batteritid med din T8300?

Permalänk
Medlem
Citat:

Va får du för prestanda med T8300? Grafik messigt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Va lättare än jag trodde har aldrig gjort det innan bara delat upp hårddiskar.. gjorde det från xp skivan tog bort alla partitioner skapade en ny och formaterade..

*edit* Har nu lagt in xp på datorn och det flyter på sjukt bra och funkar helt klockrent.

Har lite småproblem bara. När jag skulle lägga in xp var jag tvungen att byta till IDE i bios när jag skulle slänga in xp för att det skulle hitta hårddiskarna, men när jag skulle ändrar tillbaka till ACHI så startar inte Windows och jag får en bluescreen.

Laddade hem ACHI drivrutinerna från Acers hemsida men får ett error meddelande när jag ska installera dom.. någon som vet vad det kan vara för fel :(?

Ingen som kan svara på detta? :\

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är inte det rätt Overkill med den CPUn med tanke på datorns riktiga begränsning, Grafiken?