Billigaste laptopen? Acer AS4315-051G08Mi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Har man bara nog med minne ska det inte vara några problem som sagt.

Är fortfarande överaskad över att denna dator känns så stadig, kollade på en macbook för 10kkr i helgen och den kändes ganska kass jämförelsevis

Måste hålla med, har inte en endaste gång fått känslan av att det är en plastig dator, så om detta är Acers absolut billigaste dator så har jag höga förväntningar på deras topmodeller!

Permalänk
Medlem

Min dator lirar också riktigt bra. Känner inte att jag saknar något och den funkar nästintill problemfritt nu. Ibland blir dock skärmen svart när man startar den. Bakgrundsbelysningen lyser men ingen bild kommer upp. Startar man om den så funkar det sen så är ingen biggie egentligen.

Känner inte att jag behöver någon ny dator heller, dock är man alltid sugen på nytt. Kar en Curanta Mediabox och laddar till denna datorn och streamar 720p rips till mediaboxen och det lirar larvigt bra.

/R

Permalänk
Medlem

Håller med alltså denna datorn fugerar mycket bra, enda problemet är att jag inte kan köra 2 st 2gb minnesstickor i utan att bilden fryser sig och jag får köra 3 gig istället, men förutom det är jag mycket nöjd.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om man kan kasta i ett nytt wlan kort i denna? Vill ha ett 100mbit.

/R

Permalänk
Medlem

japp det kan du! ta bort luckan under datorn, ta bort Wlan kortet, sitter med två skruvar och ska vara det kortet med en lite svart sladd kopplad till det(antennen). I med det nya kortet, skruva dit det, sätt fast antennen, på samma kontakt som det gammla kortet. Starta datorn och installera drivare om det behövs. Glöm INTE att ta ut sladden och batteriet innan du börjar skruva!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimmeh
japp det kan du! ta bort luckan under datorn, ta bort Wlan kortet, sitter med två skruvar och ska vara det kortet med en lite svart sladd kopplad till det(antennen). I med det nya kortet, skruva dit det, sätt fast antennen, på samma kontakt som det gammla kortet. Starta datorn och installera drivare om det behövs. Glöm INTE att ta ut sladden och batteriet innan du börjar skruva!

Funkar alla wlan kort lika bra?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Citat:

Underbart!

Vad finns det för kort som man kan köra? Vad har de för standard/infästning mm?

Är det Mini PCI-Express ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=132875,258369

hittade jag på prisjakt vilket är bäst?

/Robin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Funkar alla wlan kort lika bra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Underbart!

Vad finns det för kort som man kan köra? Vad har de för standard/infästning mm?

Är det Mini PCI-Express ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=132875,258369

hittade jag på prisjakt vilket är bäst?

/Robin

Ja det är mini PCIe.
Jag satte i ett http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=87086
Jag har koll på hur man sätter i det men har ingen koll på vad som är bra / dåligt osv.
Det får ni nog fråga någon annan

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja det är mini PCIe.
Jag satte i ett http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=87086
Jag har koll på hur man sätter i det men har ingen koll på vad som är bra / dåligt osv.
Det får ni nog fråga någon annan

Tack för hjälpen och för ditt pm!

Köper nog intels 300mbit kort snart. Verkar najs och snabbt.
Fotar och kommer med omdömme senare.

/R

Permalänk
Medlem

Någon som vill ha en T5550 prolle till denna? passar perfekt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Någon som vill ha en T5550 prolle till denna? passar perfekt

jag vill ha! Du har pm!

/R

Permalänk
Medlem

Ser ut att ha gått upp i pris, kan man köpa den här datorn för runt 3000 fortfarande?

Visa signatur

eVett.se - Överlev på internet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kooffe
Ser ut att ha gått upp i pris, kan man köpa den här datorn för runt 3000 fortfarande?

Icke, var nog ett halvår sedan den slutade kosta 3k.

/R

Permalänk
Medlem

Nån som vet vilka som gjort dvd-läsaren i denna dator?
Är det någon av följande:

Plextor
Ricoh
Samsung
Beng
LG
Lite-On
NEC
Nu Tech

?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johank82
Nån som vet vilka som gjort dvd-läsaren i denna dator?
Är det någon av följande:

Plextor
Ricoh
Samsung
Beng
LG
Lite-On
NEC
Nu Tech

?

Mashita, har för mig de tillhörde Panasonic, men kan inte svära på det. Kollar upp det i skrivande stund.

Edit: Hade rätt, Matshita/Matsushita tillhör Panasonic Corporation.
http://en.wikipedia.org/wiki/Panasonic

Permalänk
Medlem

Min bil väldigt varm och fläkten går ofta! Utblåset sitter under datorn och står den på borde så blir den 79C enligt speedfan och lyfter jag upp den i luften så går det ned till 39C!!! Någon annan som har samma fel? Känns som att det kommit in en massa skit men har kollat och så är inte fallet. Den har blivit så här på sistone bara, fläkten jobbar som tusan helatiden...

/R

Permalänk
Medlem

Så? Vad tycker ni om ert köp i våras? Nöjda eller missnöjda? Och än viktigare, hur ser era datorer ut idag jämfört med när den var ny?

http://img528.imageshack.us/img528/711/hpim1630lo9.jpg

Permalänk
Medlem

ja va ska man säga? för 3k då var det värt varenda öre. kvaliten kankske inte är den bästa.. slitsaker som lock-låser, "fötter" och luckor börjar väll blie slitna. tycker allmänt att fläkten låte ganska mycket och ofta, ska nog försöka fixa det på nått sätt. det mest störande ju nu är väll att min skärm ibland blir helvit, går ibland att fixa genom att stänga av X (på linux då) stänga locker och trycka på bakkanten så brukar den vakna, fråga mig inte varför. ska väll försöka lämna in det på garantin så länge den gäller.

utseendet är ungefär orginal, förutom klistermärken och sånt som åkte tredje dan eller nått samt en del slitage. funderar väll lite på att göra nån liten "mod" för att piffa upp den lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ri
ja va ska man säga? för 3k då var det värt varenda öre. kvaliten kankske inte är den bästa.. slitsaker som lock-låser, "fötter" och luckor börjar väll blie slitna. tycker allmänt att fläkten låte ganska mycket och ofta, ska nog försöka fixa det på nått sätt. det mest störande ju nu är väll att min skärm ibland blir helvit, går ibland att fixa genom att stänga av X (på linux då) stänga locker och trycka på bakkanten så brukar den vakna, fråga mig inte varför. ska väll försöka lämna in det på garantin så länge den gäller.

utseendet är ungefär orginal, förutom klistermärken och sånt som åkte tredje dan eller nått samt en del slitage. funderar väll lite på att göra nån liten "mod" för att piffa upp den lite

Det enda jag har att klaga på är att fläkten går igång oftare, men inget man direkt stör sig på under normalt användande...

Permalänk
Medlem

nej inget störande vid vanlig användning, ligger på 50-60 C vid normalt användande för mig (har bakdelen upställd ca 2 cm) men jag ha aldrig varit med om att fläkten lagt av helt förutom när man just startat den. hade datorn på över natten för någon dag sedan för att tanka ner en grej och då låg den stabilt på 45 C och då tycker man fläkten skulle kunna sluta kan iof ha och göra med linux-drivrutinerna minns faktikst inte hur det va i windows...

Permalänk
Medlem

Samma sak i Windows, min fläkt går alltid, dock så kommer jag ihåg att den kunde varva ner rejält, eller till och med stanna, i början. Så jag har trott att det berodde på att jag plockat bort kylaren och satt dit den igen, fast kanske med fel mängd kylpasta. Har bara inte orkat bry mig om det riktigt hehe:)

Permalänk
Medlem

Det är min mor som har en och den är väl i nyskick vill jag påstå, används ganska mycket men är ganska försiktig. Själv tycker jag att den är lite för klen för vista, går ibland segt att göra vissa saker osv även med 2gb ram.

Helt klart värt 3k, finns inte någon som är billigare/bättre som jag ser det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan ju säga såhär, min dator har jag använt rätt lite men varje gång syrran är på besök (bor i spanien för tillfället) så får hon låna den. Den fungerar klockrent och det är aldrig problem med den.

Fläkten går bara igång ibland, ingenting störande alls.
Jag hade problem med nätadaptern efter ett tag, att den började tjuta alltså. Detta löste sig själv när jag råka tappa skiten i golvet - Poff... borta!

Datorn i sig blir aldrig direkt varm tycker jag, ljummen kanske, men inte varm.

ang. skicket... mja... typ nyskick om man putsar skärmen från syrrans villiga pekfinger som alltid ska trycka på skärmen för att visa vad hon menar :).

Mkt dator för pengarna, helt klart hållbar och användbar dator för huga låga priset!

/me nöjd!

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem

hmm kanske borde testa att tappa min adapter också har en tendens att pipa när man laddar upp datorn och använder den samtidigt

Permalänk
Medlem

bytte min adapter hos phonehous och fick en ny utan lysdiod på som inte tjuter.

Någon som testat byta prollen mot p8400/8600 istället för t versionerna?

Permalänk
Medlem

Har problem med värme med min burk. Den får nu dock stå på ett lock så utblåset blir fritt. Min var tyst och fläkten gick sparsamt i början nu går den dock konstant. Kastat i mer ramminne samt bytt wlankort till ett betydligt bättre Intel 4965AGN. Min måste in på service får också vitskärm ibland samt batteriet håller i bästa fall en halvtimme samt den blir 74C+ om jag ställer den på bordet så utblåset inte är fritt. Vilka är det som lagar dessa? Anovo eller Infocare? tror ni de blir grinig för jag bytt wlankortet?

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Har problem med värme med min burk. Den får nu dock stå på ett lock så utblåset blir fritt. Min var tyst och fläkten gick sparsamt i början nu går den dock konstant. Kastat i mer ramminne samt bytt wlankort till ett betydligt bättre Intel 4965AGN. Min måste in på service får också vitskärm ibland samt batteriet håller i bästa fall en halvtimme samt den blir 74C+ om jag ställer den på bordet så utblåset inte är fritt. Vilka är det som lagar dessa? Anovo eller Infocare? tror ni de blir grinig för jag bytt wlankortet?

/R

Hade det varit min dator hade jag återställt den till ursprungsskick om jag hade tänkt lämna in den, för jag misstänker att byte av WLAN-kort kan blåsa bort garantin på datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

/R

dom två gågngerna jag har lämnat in datorn har den lagats på Anovo i kristinehamn. känns ju lite trisst att lämna in den en tredje men vad gör man? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Hade det varit min dator hade jag återställt den till ursprungsskick om jag hade tänkt lämna in den, för jag misstänker att byte av WLAN-kort kan blåsa bort garantin på datorn.

Går i samma tanke. Sätter på det gamla, lika bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ri
dom två gågngerna jag har lämnat in datorn har den lagats på Anovo i kristinehamn. känns ju lite trisst att lämna in den en tredje men vad gör man? :/

Vad har du haft för problem med din? Vad gjorde de? Anovo är klart bättre än kaos infocare.

/R

Permalänk
Medlem

först dog usb-portarna och då skicka jag in den och de bytte moderkortet, men tyvärr så hade ljud-utagen slutat funka när jag fick tillbaka den från lagning så då fick dom göra om andra gången bytte de både moderkortet och ljudkortet och sen dess har den funkat. båda gångerna har det tagit ganska exakt 2 veckor från att jag lämnat in den tills att den har varit tillbaka i butiken.