Billigaste laptopen? Acer AS4315-051G08Mi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ri
först dog usb-portarna och då skicka jag in den och de bytte moderkortet, men tyvärr så hade ljud-utagen slutat funka när jag fick tillbaka den från lagning så då fick dom göra om andra gången bytte de både moderkortet och ljudkortet och sen dess har den funkat. båda gångerna har det tagit ganska exakt 2 veckor från att jag lämnat in den tills att den har varit tillbaka i butiken.

Drygt, servicefirmor är oseriösa. Min tv har varit inne 4 ånger på service. Jobbigt att inte ha någon dator medans den är borta.
Man skulle ha köpt 2st när de ändå var så billiga

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Drygt, servicefirmor är oseriösa. Min tv har varit inne 4 ånger på service. Jobbigt att inte ha någon dator medans den är borta.
Man skulle ha köpt 2st när de ändå var så billiga

/R

Med tanke på vad de kostar idag så hde man tjänat 1500 på att köpa två och ha den ena oöppnad i låda o sälja den nu över jul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Med tanke på vad de kostar idag så hde man tjänat 1500 på att köpa två och ha den ena oöppnad i låda o sälja den nu över jul

och det säger du nu!

Ångrar faktiskt lite att jag inte köpte 2st när de ändå var så billiga.
Hur varma blir era vid "normalanvändning" dvs surfning, musik mm dvs inte kolla film eller andra "tunga" saker?

/R

Permalänk
Medlem

Min ligger oftast på ca 52-55 grader, men jag kör någon billig laptop stativ med fläkt under från clas ohlson. Vad ligger din på? är nyfiken om min är för varm eller inte..

En fråga också!

Är det någon som vet om brännaren kan bränna i dual-layer?

Permalänk
Medlem

min ligger också runt de temperaturerna, normalt är det väll 50-60 grader men när man surfar på någon tung sida gärna med äckligt mycket flashapplikationer (typ aftonbladet) så går den upp i 70 efter ett tag. har maxat 81 grader har den bara uppställt på en eltejpsrulle för att frigöra insuget

Permalänk
Medlem

Oj 70 grader efter surfning låter väl inte så hälsosammt för processorn? fast jag har ju då ingen aning om vilka temperaturer som datorer klarar av men ändå

funderar verkligen på det här med dual layer brännare eller ej.. pricerrunner säger ju att den har det men pr har ju haft fel förut. jag hoppas någon kan bekräfta om den har eller ej suktar efter att köpa xbox 360 o bränna spel:D

Permalänk
Medlem

Fick tillbaka min dator från service förra veckan. De bytte en massa och rengjorde den. Satte på den och märkte att chassit knappt var ihopskruvat och att många knappar inte längre gick att trycka ned! Något hittebarn till servicetekniker vet inte vad han håller på med Var att skicka in den igen. Varit utan den i ca 3 veckor nu totalt. Hoppas den kommer tillbaka snart. Galet att vara utan sin lappis i 3 veckor.

Vet tyvärr inget om duallayer Carlen, knappt använt brännaren.

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick tillbaka min dator från service förra veckan. De bytte en massa och rengjorde den. Satte på den och märkte att chassit knappt var ihopskruvat och att många knappar inte längre gick att trycka ned! Något hittebarn till servicetekniker vet inte vad han håller på med Var att skicka in den igen. Varit utan den i ca 3 veckor nu totalt. Hoppas den kommer tillbaka snart. Galet att vara utan sin lappis i 3 veckor.

Vet tyvärr inget om duallayer Carlen, knappt använt brännaren.

/R

Sjukt tråkigt!

Sånt gör mig personligen förbannad, att man ska skicka in saker igen för något de kunnat göra rätt från början.

Edit: enligt pricerunner så är det en dual layerbrännare, men hur säkert detta är vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sjukt tråkigt!

Sånt gör mig personligen förbannad, att man ska skicka in saker igen för något de kunnat göra rätt från början.

Edit: enligt pricerunner så är det en dual layerbrännare, men hur säkert detta är vet jag inte.

Jo riktigt surt faktiskt. Men bara vänta och vänta. Tur att man precis köpt en HTPC så man inte blir helt handikappad. Blivit lite sugen på en ny dator nu också. En med en större skärm då jag aldrig tar med mig bärbara någonstans. Samt vill ha en mer högupplöst skärm.

/R

Permalänk
Medlem

är det någon som vet vad som kan ha hänt med min dator?

När jag stänger av den så startar den om sig automatiskt :S

det verkar som att problemet bara sker när man har i nätverkssladden i den..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlen

Hur stänger du av datorn? Close-lid, via start meny, standby knappen?
Du kan titta på Power options i control panel och se om det det står angivet att han ska starta om när du vill stänga av datorn.

Visa signatur

Acer Aspire 5315 - T9500 2.6GHz - OCZ Solid Series 30GB - 2GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlen

Kollat så inte nätverkskortet är konfat för "wake on lan" Hade en gammal Asus bräda som gjorde samma sak. Ibland så aktiverades denna funktion och den var alltid default när man ominstallerade lanet. Kolla det!

Ska hämta min dator från Service idag, hoppas de inte klantat sig igen! Håll tummarna för mig.

/Robin

Permalänk
Medlem

kan säga att brännaren fungerar för duallayer,brände ett spel åt en kompis för ett tag sedan.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem

Suck, idag trillade PCI-kortsplasten ut o det går inte att stoppa tillbaka den, verkar som att fjädern pajjat i den...

Inget viktigt, men ändå lite störigt hehe.

Permalänk
Medlem

Fick tillbaka datorn i veckan och den är som ny! Nu går nästan aldrig fläkten igång och den blir aldrig varmare än 40C! Dock så har dessa 4,5 veckor fått mig att använda HTPCn att surfa så denna är nu till övers. Ligger som en prynad, någon som är sugen?

/R

Permalänk
Medlem

Fått tag poå en T5250 CPU som jag ska stoppa i.

Men precis som Robber så har jag helt gått över till HTPCn då laptopen är utlånad och jag funderart på att sälja den...

Vad tror ni man kan få på blocket med en dual core cpue, 3gb ram o vista ultimate 32?

Permalänk
Medlem
Citat:

Suck, idag trillade PCI-kortsplasten ut o det går inte att stoppa tillbaka den, verkar som att fjädern pajjat i den...

Inget viktigt, men ändå lite störigt hehe.

min va borta när jag fick tillbaka den från lagning första gången (~2 mån gammal)

hur är prestandan/batteritiden med den prollen?

Permalänk
Medlem
Citat:

min va borta när jag fick tillbaka den från lagning första gången (~2 mån gammal)

hur är prestandan/batteritiden med den prollen?

Tråkigt.

Jag vet inte, har inte stoppat in cpun än, men antar att batteritiden kommer sänkas aningen medn prestandan skjuter i höjden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fått tag poå en T5250 CPU som jag ska stoppa i.

Men precis som Robber så har jag helt gått över till HTPCn då laptopen är utlånad och jag funderart på att sälja den...

Vad tror ni man kan få på blocket med en dual core cpue, 3gb ram o vista ultimate 32?

Tror man kan få det vi gav för den dvs 2999kr. Har 3gb ram i min med samt ett .n nätverkskort som gör underverk med det trådlösa!

Funtar på att sätta ut den på annons. Sugen på en netbook igen, dock en med bättre batteritid och umts. Hade en eee900.

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror man kan få det vi gav för den dvs 2999kr. Har 3gb ram i min med samt ett .n nätverkskort som gör underverk med det trådlösa!

Funtar på att sätta ut den på annons. Sugen på en netbook igen, dock en med bättre batteritid och umts. Hade en eee900.

/R

Jojo, jag ska ju ha minst 3500 för den med ramet o cpun, men tänkte om man är überjävlig o slick som försäljare hehe
Är precis som du sugen på en netbook då den här laptopen är för stor för de få saker jag använder den till...

Permalänk
Medlem
Citat:

Är precis som du sugen på en netbook då den här laptopen är för stor för de få saker jag använder den till...

tänker också i samma banor. den är lite stor för att släpa med sig överallt men man kan fortfarande inte göra så mkt mer än vad man kan på en netbook, iaf in med standard prollen. ska till staterna i början av sommaren och hoppas på att kunna ta med mig något mindre hem, speciellt om svenska kronan kunde bli lite starkare jämtemot dollarn

Permalänk
Medlem

Nu har jag stoppat in T5250@1,5Ghz och shit vilken boost det blev!

Som natt och dag! Att det vidare förbättrade grafiken lite är ju bara bonus

Om nån är intresserad kan jag slänga upp en guide där jag kan skriva hur man byter de olika delarna (för dem som inte vet, många här har ju gjort sånt här själva).

Permalänk
Medlem

vilka delar är det du har bytt? lite nyfiken är jag allt, har bara kollat omkring lite sam lagt i mer ram.

ang. processorn, hur är det med värmeutveckling, fläck aktivitet, och batteri? har för mig att dom tidigare i tråden som bytt inte märkte nån större skillnad på batteritiden då de ny processorena stödde frekvens skalning eller nått

ska försöka få tummen ur och installera vista så jag kan skicka in min på lagning...

Permalänk
Medlem
Citat:

vilka delar är det du har bytt? lite nyfiken är jag allt, har bara kollat omkring lite sam lagt i mer ram.

ang. processorn, hur är det med värmeutveckling, fläck aktivitet, och batteri? har för mig att dom tidigare i tråden som bytt inte märkte nån större skillnad på batteritiden då de ny processorena stödde frekvens skalning eller nått

ska försöka få tummen ur och installera vista så jag kan skicka in min på lagning...

Jag har inte gjort så mycket med min faktiskt, stoppat i 2GB mer RAM och bytt CPUn.

Nu blev jag dock oerhört sugen på att byta HDD mot en större

Har inte använt datorn så mycket, men den korta stund jag använde så märkte jag itne att fläkten gick upp i varv oftare än innan.

Permalänk
Medlem

vad tjänar det till att ha större hårddisk om du inte använder den så mkt

har iaf installerat vista nu.
flasha bios och installerade senaste drivrutinen till grafikkortet, och när jag sedan startade om dator för att de skulle börja verka så fick jag vit skärm :/ blev lite överraska över hur mkt bättre wlanet va i vista än linux vilket gör mig lite ledsen... fläkten går däremot mkt oftare i windows. nu ska bara sp1 och uppdateringarna in sen bär det av till the phonehouse imorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

vad tjänar det till att ha större hårddisk om du inte använder den så mkt

Tills jag får den såld och få upp priset

Permalänk
Medlem

du menar att du ska köpa en och räknar med att få igen det när du säljer datorn? har ingen aning om vad en 2,5" kan kosta på typ ebay men det kankse går om du hittar en billig

Permalänk
Medlem
Citat:

du menar att du ska köpa en och räknar med att få igen det när du säljer datorn? har ingen aning om vad en 2,5" kan kosta på typ ebay men det kankse går om du hittar en billig

Har inte tänkt köpa en ny, så det kommer bli en begagnad, o det blir troligtvis inga problem me datt få tillbaka summan för HDDn. Däremot vet jag inte om jag tjänar något på det, förutom att göra datorn mer attraktiv då :P.

Permalänk
Medlem

Har ett par problem med min dator, vet inte vad som gäller angående garanti heller. Har satt i en extra GB ram och bytt operativsystem till XP, påverkar det garantin?

Problemet är att det verkar glapp i skärmen, flimrar till och kan bli helt svart i alla lägen men framförallt när skärmen är i "mittenposition".

Permalänk
Medlem

Lämnat in min med WinXp två gånger. Ena gångern gjorde de inget. Andra gången skickade jag tillbaka den på backrep då de knappt skruvat ihop skiten och knapparna inte fungerade. Då körde de en recovery bara för att djävlas. Tror de skiter blankt i vad du har för os mm då du skickar in den till en serviceverkstad och inte till FRA

Min är till salu, klart finare och bättre än Herr CSM101s dator också
Alt kan ni köpa båda våra datorer och betala för båda? SISTA PRIS KOMPIS!

Kom och köp.

/R