Permalänk
Medlem

därför sonen inte har tid att snacka med mig tro? Hans kom med posten idag

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Du kommer att få din livs spel upplevelse!!!

Ja, efter allt bra jag läst om det så har jag höga förväntningar!

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för dig att det inte är allt för glitchigt!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Lite trist att spelet bara går ut på att trycka på knapparna i en viss ordning, eller skaka på kontrollen... men grafiken är ju bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMicke
Lite trist att spelet bara går ut på att trycka på knapparna i en viss ordning, eller skaka på kontrollen... men grafiken är ju bra

Grejen med det är spelet ska vara mer som en film du bestämmer allt i, därav 20 olika slut.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Gå gärna in på http://heavyrainisfalling.com/ och rapportera om ni har tekniska problem. Eller rapportera att det funkar bra

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Lirade igenom "Taxidermist" och som jag gjorde det första gången så är det troligtvis det kortaste DLC någonsin, skall köra igenom det på ett annat sätt nu och se om det blir längre då!

Finns det lite olika slut på taxidermist också? Hur mycket extra speltid snackar vi om ungefär? Får man epiloger som i det vanliga spelet?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Finns det lite olika slut på taxidermist också? Hur mycket extra speltid snackar vi om ungefär? Får man epiloger som i det vanliga spelet?

En Epilog som blir sparad på 3 olika ställen. Speltid: 10-45min beror på hur mycket du vill utforska, finns 4 eller 5 olika slut om jag minns rätt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Sam from Sony Computer Entertainment Europe has posted the following on some boards around the web:

The latest news is that the game patch has now completed development and is currently in the final stages of testing. While a fixed release date is not currently available we are expecting the update to be released very soon. As mentioned previously, this patch is not targetted purely at the issues reported in this thread but does address a range of minor issues which could be contributing factors. Given the small percentage of players affected by these issues and the difficulty that has been had in reproducing them here we're optimistic that this patch resolves your problems but cannot guarantee that this will be the case. As ever, once there is more news I'll update you all further, however in the meantime we appreciate your patience in this matter.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Kommer väll inte som någon direkt överraskning att MOVE kommer till Heavy Rain eftersom spelet är som klippt och skuret för det!

Via belgiska speltidningen Chief (framnosat av Eurogamer) får vi reda på att Quantic Dreams annorlunda äventyr Heavy Rain får stöd för Playstation Move från och med hösten. Mer uppgifter är inte kända i dagsläget, men kommer kanske läcka ut då tidningen dyker upp i butik på tisdag.

De nya uppgifterna kommer lägligt, eftersom vi för lite över en månad sedan kunde rapportera att skaparen David Cage sagt att "det finns en stor chans" att något angående rörelsekänsligt kan utannonseras inom "närmaste veckorna". Kanske var det precis detta herrn ifråga åsyftade. Helt klart är i alla fall att spelet kommer passa med Move, med tanke på titelns lite udda rörelseschema.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20100327/heavy-rain-far-mov...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Coolt! Efterlyste just detta utan att veta att det faktiskt var praktiskt möjligt så snabbt!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd

Har precis testat Heavy Rain och fan vad bra det är! Det riktar sig mot lite mognare publik. Man blev verkligen trollbunden och sögs in i den världen. Min flickväns pappa som är helt ointresserad av spel, fastnade med i ett maratonpass på 12h. Han sa att han ville vara med när vi fortsätter. När vi spelade Drakes Fortune så tröttnade han snabbt och gick. Min kompis köpte Kill Zone 2 precis, och fan vad trist det verkade när han spelade. Den berörde mig inte. Det var som en B-action rulle på TV. Explosioner, hårda soldater, krig, menlös action. Vem orkar kolla på sånt? Ge mig mina 2h tillbaka, säger jag.

Men Heavy Rain alltså. Jag har flera ggr pratat om det som en film. Det är en film för mig. Det påminner mycket om "Se7en" med Brad Pitt, tycker jag. Regnar hela tiden. Mörk stämning. Thriller. Seriemördare är lös. Jävligt spännande. Spelet berör mig, jag bryr mig om karaktärerna. Kill Zone 2 gubbarna bryr jag mig inte alls om. De är serietecknade gubbar. Men Heavy Rain, de är "verkliga", de har familj, de har ett liv, de är "människor". Jag är inte klar med spelet än, men detta är det bästa och ovanligaste spelet jag nånsin spelat tycker jag. Helt seriöst. I gamereactor.se så skrev recensenten att han precis blivit pappa, och spelet berörde honom djupt. Jag förstår vad han menar. Det är värt 10/10, utan tvekan tycker jag.

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte göra annat än att hålla med.

Det är svårt att jämföra Heavy Rain med andra spel.

Madisons första avsnitt i kombination med att hjärnan inte synkroniserat sig med kontrollen gav mig panikkänslor och adrenalin som närmast påminde om när man var liten och tävlade om vem som vågade hoppa från det högsta taket
Ni vet, den där hisnande, kittlande känslan i magen!

Berörd, absolut. Nästan absurt när man sitter med klumpen i halsen och spelar ett tv-spel!

Så nästan full pott för min del. Tyvärr är det lite hål i handlingen och mindre missar, men det skiter jag i! Förhoppningsvis kommer det nya episoder som kan styra upp detta.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd

Grymt spel. Tänk om flera började släppa såna här alster, som är mera en film, än ett spel? Vore asbra. Vill inte kalla detta spel banbrytande, men närapå. Det är helt olikt alla andra spel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Jag kan inte göra annat än att hålla med.

Det är svårt att jämföra Heavy Rain med andra spel.

Fahrenheit? samma sak typ.

//Undrar: Hur kan folk gilla detta spel? Känns som att spela Sims, och kontrollen är horribel och det är lite löjligt med VISSA QTE's i spelet! Dock är det kul att glitcha fast i saker (speciellt trappor!)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Fahrenheit? samma sak typ.

//Undrar: Hur kan folk gilla detta spel? Känns som att spela Sims, och kontrollen är horribel och det är lite löjligt med VISSA QTE's i spelet! Dock är det kul att glitcha fast i saker (speciellt trappor!)

Storyn min vän, storyn!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Fahrenheit? samma sak typ.

//Undrar: Hur kan folk gilla detta spel? Känns som att spela Sims, och kontrollen är horribel och det är lite löjligt med VISSA QTE's i spelet! Dock är det kul att glitcha fast i saker (speciellt trappor!)

För det här är inte CS.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Passande smeknamn iaf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mupp3n:

Fahrenheit? samma sak typ.

Det är ju samma snubbe som gjort båda spelen.

Skrivet av Mupp3n:

//Undrar: Hur kan folk gilla detta spel? Känns som att spela Sims, och kontrollen är horribel och det är lite löjligt med VISSA QTE's i spelet! Dock är det kul att glitcha fast i saker (speciellt trappor!)

När jag var yngre så begrep jag inte hur folk kunde gilla seriösa, drama filmer. Då var det bara action som gällde. Men nu, när jag blivit lite äldre så tycker jag actionfilmer är helt menlösa. Som jag sade, min kompis hade köpt killzone2, och det var bra grafik. Men jag brydde mig inte ett dyft om karaktärerna, de var ett gäng pixlar på skärmen. Men karaktärerna i Heavy Rain, de är "levande", de är "verkliga". Jag bryr mig om dem. Det är lite grand som verkliga livet.

Förrut när jag yngre så gillade jag stenhårda actionfilmer. Nån tokgrym snubbe hade huvudrollen, han var bäst i världen på att slåss, på att vara starkast, smartast, snyggast, etc. Och han mosade skurkarna. Typ som stålmannen serie tidning - han är ju starkast i universum. Men nu är sånt tråkigt. Jag vill ha karaktärer som är mänskliga, som är normala. Inte starkast i världen eller överdrivna. Jag vill se hur de normala karaktärerna tacklar svårigheter, hur de tänker. Ungefär som om din kompis berättar en story för dig, om vad som hände honom i livet. En livshändelse. Hur ofta är såna stories överdrivna? Inte alls. Men när din kompis berättar för dig, så lyssnar du andäktigt, eller hur? En helt vanlig händelse, typ hur han vågade fråga en tjej om en dejt, eller när hans bil pajade, eller nåt sånt. Du lyssnar intresserat på en helt vanlig händelse. Så är Heavy Rain. Jag lyssnar andäktigt, när jag hör historien.

Stålmannen är så tråkig, han drabbas jämt av kryptonit och så klarar han jämt sig. Helt menlöst. Jag bryr mig inte om stålmannen dör eller vad. Han är inte verklig, han är överdriven streckgubbe. Din kompis är verklig, storyn din kompis berättar blir mer spännande för dig, än att höra en stållmannen historia. Eller håller du inte med?

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Tråkigt att det bara var till PS3. Gillade Fahrenheit spelet och detta verkar vara ungefär lika dant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

För det här är inte CS.

Alltid du
Och man gillar detta för att man inte gillar CS? Okej! (Har inte spelat CS på ca 10 år själv)

Skrivet av Lord Moses:

Passande smeknamn iaf.

Du var ju mogen.

Skrivet av saddam:

Det är ju samma snubbe som gjort båda spelen.

Jag svarade på holmbergs: Det är svårt att jämföra heavy rain med andra spel.

Skrivet av Elmoth:

Storyn min vän, storyn!!!

Kanske det. Men demot var dock skräp!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Du var ju mogen.

Tack, Mupp3n.

Permalänk
Medlem

köpte en Promo utgåva igår för 300kr
och spelade typ 3 timmar, (Mitt internet var nere så kunde inte tacka patcherna) så upptäkte flera glitcher i början av spelet.

men nu håller jag på att tanka 1.02 som är på 226mb, får se ifall det fixas till

för övrigt, fy vilket bra spel man fastnar framför Tvn försökte dra mig där ifrån flera gånger igår för att gå å lägga mig, lättare sagt än gjort ^^

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Avstängd

Hehe, tog med spelet till några som hatar datorspel. Frugan där, avskyr datorspel. Min kompis flickvän är totalt ointresserad av datorspel. Vad hände, när jag satte på Heavy Rain? Alla satt som trollbundna ända tills vi stängde av. De har aldrig reagerat så tidigare, jag har visat dem allt. Men de är bara intressserade av relationer och sånt. Och Heavy Rain har sånt. Min flickväns familj har nu spelat klart HEavy Rain, och familjen gillade det. Farsan där är ointresserad av datorspel.

Heavy Rain är inte som andra datorspel. Det är mera som en film, ett relationsdrama. Väcker känslor i en.