Hjälp med Ubuntu på tablet PC

Permalänk
Medlem

Hjälp med Ubuntu på tablet PC

Tja alla,

Jag var trött på hur seg datorn var på Vista och lite på windows generellt så jag installerade Ubuntu 7,1 idag. Allt funkar bra, nätverket och ljudet och tom. skärmen funkar, ska bara fixa med så att jag kan använda stylusen som mus men mitt största problem är att så fort jag klickar på vänster musknapp på touchpaden så scrollar den ner och på höger musknapp scrollar den upp. Jag förstår inte riktigt hur jag ska gå till väga. Första gången på Linux tyvärr så jag är inte så duktig på alla kommandon och så. Hjälp hade uppskattats rejält.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Vad är de för dator?

Samt; det är 7.10, inte 7.1, de finns en version som heter 7.4, tror inte du installera en version under den som inte existerar.

Och slutligen; testat söka på GOOGLE?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoneZ87
Vad är de för dator?

Samt; det är 7.10, inte 7.1, de finns en version som heter 7.4, tror inte du installera en version under den som inte existerar.

Och slutligen; testat söka på GOOGLE?

7.04, inte 7.4. jag lovar, kolla GOOGLE!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nat0n
7.04, inte 7.4. jag lovar, kolla GOOGLE!

Ja ursäkta, var lite nyvaken men ja.

Men de dära med kolla GOOGLE mena jag med att han skulle googla om någon har haft samma problem som han själv har just nu

Permalänk
Medlem

Det ar en LG C1 och ja jag har sokt pa google ich ubuntuforum hela dagen, tyvarr inte hittat nat. Darfor jag soker er expertis.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Det ar en LG C1 och ja jag har sokt pa google ich ubuntuforum hela dagen, tyvarr inte hittat nat. Darfor jag soker er expertis.

Ett tips är att skriva ett inlägg på ubuntuforums också. Sweclockers i all ära, men chansen är nog större att någon vet lösningen på ditt problem där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Ett tips är att skriva ett inlägg på ubuntuforums också. Sweclockers i all ära, men chansen är nog större att någon vet lösningen på ditt problem där

Ja, bra poäng där. Postade en tråd där nyss. Min lojalitet ligger fortarande här hos Swec dock.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=728593

Förresten, hittade denna länken.
http://gentoo-wiki.com/HARDWARE_LG_C1

Är det nåt jag kan använda? Och isf, hur tweakar jag synaptics-delarna? Står litesaker om scroll och touchpads så jag tänkte jag får prova mig fram.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Precis det där problemet har jag också haft. Denna länk kanske passar bättre:
http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Mouse_Scrollwheel

I mitt fall var jag tvungen att specificera i xorg.conf att jag hade 7 knappar. Att den sedan tolkade knapparna fel avhjälpte jag med

xmodmap -e "pointer = 1 2 3 6 7 4 5"

som jag lade i min ~/.xprofile