Bra, gratis, enkelt FTP-program i nuläget?

Permalänk
Medlem

Bra, gratis, enkelt FTP-program i nuläget?

Hej!

Nu är jag trött på gamla, krånglande FTP-program. Har någon möjligen ett bra tips på ett enkelt men pålitligt, och gratis, FTP-program? Jag vill bara kunna ladda upp lite vanliga hemsidefiler emellanåt. Efter 22 försök att ladda upp en ynklig jpg-fil så känner jag att det är dags att uppdatera sina verktyg...

Permalänk
Medlem

Filezilla andvänder jag på 2 av mina servrar och har aldrig nått krångel.

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Medlem

Japp, Filezilla både som server och client fungerar kanon.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

Menyn längst upp - Places - Connect to server - Skriv i dina uppgifter - klart.

Kan inte bli enklare.

Gå hit först:
http://www.ubuntu.com

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Ja, FileZilla är utmärkt. Använder det på både den bärbara och den stationära. Enkelt att få igång TLS/SSL-kryptering också om man vill.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Säger också FileZilla.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Nu har jag alltså inte någon egen server, utan ska logga in på passagen.se. Kan jag ändå använda FileZilla? Jag lyckades nämligen inte logga in. Jag uppmanades att fylla i servernamn och lösenord. I vanliga fall anger jag ftp.passagen.se, mitt användarnamn och mitt lösenord. Sedan förstår jag inte heller vad "port" innebär. Jag bara lät föreslagen port stå kvar under installationen. Kanske fel?

Permalänk

Om du kör Firefox , kolla in tilllägget Fireftp.
I mitt tycke enkelt att använda.

//

Permalänk
Hedersmedlem

Körde Filezilla Server tidigare, men eftersom det inte stödjer virtuella nätverksmappar bytte jag till zFTP. Båda dessa program är super, men sistnämnda har lite mer funktioner om man vill trixa mycket med virtuella mappar och liknande.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+