Har du reklamerat på SHG.BIZ? berätta!

Permalänk

Har du reklamerat på SHG.BIZ? berätta!

Hej köpte ett grafikkort och cpu minne moderkort hdd m.m,

alltså en komplett dator i delar.

jag Köpte dessa och fick dom den 28e Februari.

koppla in allt och det lät konstigt så jag kollade vad det var. Grafikkortet Geforce 8800 GT 512 mb luktade bränt och fläkten lät som ett jättplan.

Valde då att reklamera och skickade iväg paketet den 3e mars valde koll-id på paketet och den når jönköping den 5e mars.

Sen nu har det gått cirka 1½ vecka sedan dom haft paketet.

Det jag förstått är att paketet skickas till Danmark. Men hur lång tid ska det ta igentligen?

Det står enligt deras sida att man ska få en RMA status på sidan så fort dom har paketet. Har mailat SHG och frågat och har bara fått skumma svar eller inget svar alls. Har inte tid att ringa från jobbet.

Jag tog mig hem idag lite tidigare, tänkte dom har öppet till klockan 5, men telefontiden hade redan gått ur. Dom hade stängt den 20 i 5. Klart det är fredag.

Men frågan till mig är. Är det någon som reklamerat saker på SHG som kan uppskatta en tid tills dom enns fått sakerna till danmark?

Det skulle vara skönt o veta. För känns seegt att ha en ny dator som man inte kan använda, jag hoppas att ni förstår mitt dilema.

//Razz

Permalänk
Medlem

Har ringt dom en gång, när en leverans var rejält försenad, De var trvliga och de löste problemet.... fast samtalet gick via en växel i danmark.

Det tar lite längre tid när leveranserna går till/från danmark.

Permalänk

oki, men har du någon uppskattad tid ?

Permalänk
Medlem

Uppskattad tid är ju omöjlig att säga, det varierer ju från fall till fall, enklast om du ringer istället.

Permalänk

lär få göra det imorrn någon uppskattad tid då det är lättast att få tag på dom?

Permalänk
Medlem

Min reklamation av en nätdel från shg.biz var verkligen ingen höjdare. Kort sammanfattning;

Vara går sönder, reklamerar, väntar 1 månad, massvis av påminnelser senare får jag ett beggat demoex + en ej beställd router, returnerar även dessa, väntar, väntar, väntar, får fakturor som enligt uppgift ej skall betalas, får påminnelse som enligt uppgift ej skall betalas, mailar igen, får påminnelse 2, mailar, nu skall det stämma! Får TILL SLUT, efter ett OTAL mail + tel.samtal, där allt mellan underbemanning och praktikanter och leverantörer skylls på, en ny fungerande nätdel. Tjoho. Då har jag också försökt ringa långt innan de stängt bara för att bli mött av: Vi har öppet till kl. 17. Jaha, klockan är 16:15 nu!?

Så, shg.biz returavdelning ger jag inte mycket för. Det är mina två cent iaf!

Permalänk

Update:
Tog 10 dagar för mitt paket att ta sig till Danmark och 1 timme att felsöka och samma dag skicka dom en ny vara.

Den är nu redan i malmö. Och man kan säga att posten är 1000 GGR snabbare en deras andra fraktbolag för RMA sakerna. Tycker det gick smidigt och är nöjd men tycker dom borde skicka kolli-nr på paketet som åkte från jönköping till Danmark så man kunde ha lite mera koll.

//Mvh