Permalänk
Medlem

@UberZeta: Hur kommer man in på "DPI Options" ? Jag har försökt att hitta men jag hittar det aldrig, jag är ganska dålig på datorer och sånt.

Permalänk
Medlem

^^ 🐶 above

Permalänk
Medlem

Tycker allt går så fort med hög dpi. Ni som spelar CS på 1000-1600, får ni dra ner till 0.5 sens eller? Har en Glorious O som jag valde pga den lätta vikten, går från 400-3200 DPI, men jag använder alltid 800.

Permalänk
Medlem

Hög DPI gör det enklare att få till "finliret", men det kräver lite setup. Jag kör relativ hög DPI som standard (6000), men jag ställer ned pekarhastigheten i Windows, samt stänger av "förbättra muspekarens precision". På detta vis kan jag utnyttja den höga upplösningen i musen utan att pekaren flyger runt skärmen vid minsta rörelse.

Permalänk
Skrivet av zaibuf:

Tycker allt går så fort med hög dpi. Ni som spelar CS på 1000-1600, får ni dra ner till 0.5 sens eller? Har en Glorious O som jag valde pga den lätta vikten, går från 400-3200 DPI, men jag använder alltid 800.

Ja det gör väl inget att sänka sens in-game? Tycker det känns helt olika att höja/sänka sens som att höja/sänka dpi.
Höjde själv till 1600dpi förra veckan efter att ha kört 800dpi i flera år med stor framgång. 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ja det gör väl inget att sänka sens in-game? Tycker det känns helt olika att höja/sänka sens som att höja/sänka dpi.
Höjde själv till 1600dpi förra veckan efter att ha kört 800dpi i flera år med stor framgång. 👍

Är det någon skillnad att köra hög dpi och låg sens kontra låg dpi och högre sens?

Permalänk

Definitivt, vet inte vad det är men så det.

Permalänk
Medlem