Permalänk

Tack för en bra recension av Antec lådan. Själv har jag den stora P180 lådan och är grymt nöjd med denna. Mycket tyst och bra kylning i den.

Permalänk
Medlem

Såg lite trång ut men den är ju lika sval som den större modellen. Tror jag ändå föredrar storebrorsan.

Visa signatur

Fräsiga OCZ-minnen från Sweclockers!

Permalänk
Medlem

Vad gulligt!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Skit gullig, ska nog köpa den.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad folk har emot matx .
Det är på tiden att fler går över till matx tycker jag.

Dom flesta överklockar inte eller iaf inte så mycket att det inte skulle gå med ett matx kort.
matx duger mer än väl då det normala i dag är endast 1 grafik kort och kanske 1 ljudkort väldigt få har fler kort än så i en ny dator.

Denna låda är normal stor men mycket tystare än dom flesta och enda eftergiften är att man måste använda ett matx kort vilket det i dag finns flera stycken av som är riktigt bra.

Men givetvis så passar det inte för hardcore överclockare och folk som vill stoppa in mängder med kort och diskar i en låda och behöver ett atx kort men då finns vanliga p180 för dom så alla borde vara nöjda.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem

Wow, otroligt vackert och praktiskt upplägg inuti med, synd att jag aldrig kommer att äga ett mini-atx moderkort bara...

Det är ju redan trångt i mitt vanliga P182.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Nej, jag hade hellre sett ett 6-8st 5,25" P180-dito än Minit.

Håller verkligen med.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Vilken sjukt najs låda! Otroligt snyggt och välbyggt! Enda nackdelen är att den inte stödjer ATX-moderkort (storlektsmässigt är den väl lika stor som ett vanligt chassi)

aww är det bara mini ATX? fasiken med -.-

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd

Antec har mjölkjat ur sin P180 serie ett bra tag nu utan att nånsin komma med några nyheter, billigt och lätt sätt att tjäna pengar på.
Dåligt Antec

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Designen var väl rätt häftig, men det sprack sen när man insåg hur lite plats det faktiskt fanns. Hade den varit något djupare hade det fått plats större moderkort samt ett grafikkort i stil med 88GT.
Gör om, Gör rätt Antec!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caylon
Designen var väl rätt häftig, men det sprack sen när man insåg hur lite plats det faktiskt fanns. Hade den varit något djupare hade det fått plats större moderkort samt ett grafikkort i stil med 88GT.
Gör om, Gör rätt Antec!

Man får ju plats med ett HD3870x2/9800GTXx2 utan problem om man tar bort nerdre hddboxen, så max 3-4diskar och ett biffkort klarar jag mig på kan ni fethajja

Permalänk
Avstängd

Får man inte in ett ATX-moderkort har man ju misslyckats från början

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem

vad? 180p var ju ok, (förutom dåligt nedre fack för HD).

Men detta var i mindre laget.

Permalänk
Medlem

Känns bra onödigt att det är matx när det endå är så stort! Knappast mindre än mitt PC-A05B antar jag...?

Dock snyggast i klassen.
Bra jobbat Antec!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Hade nog provat att tejpa för ventilationsgallret vid instickskorten, ser ut som det blir en "kortslutning" till bakfläkten, ( luften gå direkt till fläkten utan att passera några komponenter), men jag har inte sett chassiet i verkligheten så rätta mig om jag har fel.

Permalänk

Tycker ni ska försöka, iallfall 30sekunder på att använda chassits baksida, de har inte gjort ett mellanrum på baksidan av moderkortsplåten för skojs skull? Ni försöker ju helt ärligt att visa bl.a. S-ATA kabeln så mycket som möjligt!

3st 5.25(CD/DVD brännar storlek), mer behövs inte. Och inte mer än 3 hårddiskar(4 är okej) heller, så de kunde sparat in och gjort något bättre av detta utrymme..

Inte fullt lika genomtänkt som P180, men godkänd. Den ENDA fördelen med detta chassi är ju 200mm fläkten, men nu när jag ser resultaten skäms jag ju nästan... 91% av ägarna kör ju fläktarna på lägsta inställningen, low - och där har P180 samma/bättre temperaturer. Ändå finns det bara en 120mm istället för 200mm fläkt, som i sin tur släpper ut mer oljud från tex processorfläkt.

Det vi vill ha är en P182, med en 200mm fläkt?

Permalänk
Medlem

Inte för att det blir stor skillnad på mätvärdena men som den petimeter jag är tycker jag det är lite konstigt att man inte brydde sig om att pula undan kablarna på ett snyggt vis, då det faktiskt öppnar upp för bättre luftgenomströmming. Det betyder som bekant bättre ventilation och svalare komponenter. Just kabeldragningsmöjligheterna är ju en av tankarna bakom designen på Performance-serien... varför då inte nyttja möjligheterna och testa fullt ut?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEKA
Schyssta temperaturer helt klart.
Men jag hade inte köpt detta chassi då det är för dyrt, och M-ATX köper man om man vill ha en liten dator, och där spricker själva idén med detta chassi.

Bra test!

Du tog orden ur mun på mig :)..eller texten

Permalänk
Medlem

alltså chassit såg ju helt ok ut men det som slog mig är ju den kassa kabeldragnigen som redaktören (eller den som gjort testet) gjort, borde inte bli så pilligt och trångt om man bara planerar sina kablar och drar allt snyggt

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
alltså chassit såg ju helt ok ut men det som slog mig är ju den kassa kabeldragnigen som redaktören (eller den som gjort testet) gjort, borde inte bli så pilligt och trångt om man bara planerar sina kablar och drar allt snyggt

Jaja, jag ska bättra mig.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

kan ju lämna den till mig, så gör jag den fin (lite av en trademark för mig när jag jobbade i datorbutik)

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerar på vikten? 10 kilo för en datorlåda för mATX?
NZXT Zero väger 7,3 kg och är lika stor som stora 180P, det börjar bli omodernt med tunga plåtchassin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Bara jag som reagerar på vikten? 10 kilo för en datorlåda för mATX?
NZXT Zero väger 7,3 kg och är lika stor som stora 180P, det börjar bli omodernt med tunga plåtchassin.

Ju tyngre detså lägre ljudnivå har jag för mig.

Visa signatur

ASRock 939DualSATA2 | AMD Athlon 64 3700+ San Diego @ 2,75 GHz| Twinmos 1024 MB DRR400 | PowerColor HD 2900 Pro @ 700Mhz | Samsung SATA 400 GB X 2 + Samsung SATAII 300GB | Samsung SyncMaster 940B | Zalman CNPS7000B-Cu | Corsair 520W | Antec Sonata I | ADDA 120mm

Permalänk
Medlem

tungt chassi = mindre vibrationer och mindre småbitar inne i chassi som kan börja vibrera.
Min egen burk är inte den lättaste, men så har den vattenkylning och dämpmattor och å andra sidan så hör jag min tfts strömomvandlare mer än datorn.

samt så är väll inte NZXT Zero dubbelsidig i sidoplåtarna?

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleballenalle
Det vi vill ha är en P182, med en 200mm fläkt?

Precis vad jag funderade på när jag läste texten.

Permalänk
Medlem

Luft intag I botten av chassit måste vara det mes meningslösaste jag har sätt i mitt liv..

Permalänk

"På den ena hårddiskburen sitter en förvaringsask"

Many people dont realize this but you can put your weed in there

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Trevlig låda, men håller med om att den känns för stor för att det ska finnas nån poäng med den. Köra mindre än ATXstorlek på moderkortet, i en låda i praktiskt taget vanlig ATX-storlek känns liksom lite poänglöst.

Sen är layouten lite skum:
I SilentPCreviews recension framgår att nästan ingen vanlig DVD/CD spelare passar i översta facket, då den slår i fläkten. Känns som ett slöseri på den platsen isåfall! (jag skulle ju iallafall velat haft DVD:n där)

Bottenfacket är oxå lite av en kompromiss: visst antecs agg är oftast rakt-genom agg, så jag kan förstå att de har ett insug framför agget... Men varför byggde de inte in ett motsvarande filtrerat insug även under agget för de som vill skaffa ett "bottensugar"-agg? Det skulle ju vara ett rätt mycket mer effektivt utnyttjande av det begränsade utrymmet känns det som, än att behöva vända uppochner på agget.

Skulle nästan vilja se lite högre fötter för att ge aggen en chans att dra in lite luft för den delen... Men å andra sidan kan man ju alltid öppna upp en frontlucka och låta den ta in luft den vägen antar jag

Är det bara jag som stör mig hejdlöst på de där perforerade bläcken? Om man nu vill ha ventilation där, är det väl bara att ta bort dem helt? Vill man nu ha ett bläck, så lär det vara för att man vill täppa för platserna...
Sen tyckte jag konceptet med att ha skruvarna utanför burken för att tjäna utrymme var ganska tufft, även om det verkar kräva lite väl mycket extra arbete.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Lite tråkigt att så få sätter usb m.m. i mitten eller nertill på chassit (framsidan alltså). Hur många har pc'n på bordet egentligen? Sjukt irriterande att kravla runt på golvet för att koppla in usb-hdd som sedan inte har tillräkligt lång kabel för att kunna lägga ovanpå dator-chassit under användning.

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigCheese
Lite tråkigt att så få sätter usb m.m. i mitten eller nertill på chassit (framsidan alltså).
/Cheese

Menar du inte upptill då?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.