DFI lanparty eller Asus A8N-SLI Deluxe ?

Permalänk
Medlem

DFI lanparty eller Asus A8N-SLI Deluxe ?

Vilken är mer värt för pengarna?

HAr tänkt köpa begagna så som det finns knappast ute i marknaden nåra tips på standard pris i andra hand?

Visa signatur

amd 64 3000+@2.2ghz,abit kv8pro, Geil Dolden Dragon 512ddr 2-3-3-5/1,seageat barracuda 120gb,Seageate(modell?) 10gb,Radeon9800se@xt,Ocs Modstream 450w

Permalänk

Det beror på vad du ska ha korten till.
Jag anser att Dfi gör bättre klockningsbrädor men Asus´et är också ett bra kort.
Det är vanligt att chipsetfläkten lägger av på Asus´et så om det blir ett sånt rekommenderar jag en zalman passiv kylfläns.

Permalänk
Medlem

Jag har det moderkortet(A8N-SLI Deluxe), Är helt ok, moderkortet har fungerat som det skullit för det mesta men har hafft lite udda beteende från tid till tid men inget som löst sig till sist. Fläkten pajade dock efter ca 1 år, många mycket tidigare, så jag fick byta ut den till annat. Då jag inte orkade fixa en ny på garantin köpte jag en mindre gammel model vga-kylare i koppar som passade perfekt istället. Funkat perfect sedan.

Man får med en HEL JÄVLA massa kablar och tillbehör, faktiskt allt du behöver för att kunna använda allt på moderkortet

Kanske ska fråga vad du ska använda det till, ny billig dator, mindre uppgradering eller annat?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte av mig en liten upgradering ha ett 7900g liggandes då mitt moderkort stöder bara agp tänkte slänga bort mitt 9800xt ohc väll fyxa nånting lite bättres spelar inte många spel så det borde räcka tycker jag ^^

Visa signatur

amd 64 3000+@2.2ghz,abit kv8pro, Geil Dolden Dragon 512ddr 2-3-3-5/1,seageat barracuda 120gb,Seageate(modell?) 10gb,Radeon9800se@xt,Ocs Modstream 450w

Permalänk

Du kan ju tex köpa ett demoex AM2kort och en x2 5000+BE för ca 900-1000kr annars!
Det är stor skillnad på en A64 och x2.

Permalänk

DFI lanparty alla gånger, dock är Lanparty-brädorna mest bara för klockning men visst är dom klockrena i vanliga fall också. Chipsetfläkten håller iaf bättre än de på Asus. Men de vore nästan smartast och mest kostnads/prestanda-effektivast att köpa loss just lite AM2-prylar men man får ju också se till vad du verkligen utnyttjar också och i de anseendet så kan de vara lämpligt att fortsätta med S939. Har du suttit på en R360 krets (9800) till nu så förstår man ju att du inte spelar speciellt mycket.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare