Nautilus Actions, mplayer/unrar och smb-share

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhamn
Registrerad
Feb 2003

Nautilus Actions, mplayer/unrar och smb-share

Hej!

Har ett bash-script innehållande:

#! /bin/sh unrar p -inul $1 |mplayer -noidx -

Jag angav sökväg till scriptet och parametrar (%d %f) i Nautilus Actions och valde att "menyvalet" skulle finnas med även när jag browsar mina smb-sharear.
Nu till problemet:
Scriptet fungerar på mina lokala filer men inte på smb-sharearna.

Jag antar att det har något att göra med sökvägen till smb-sharen som ställer till det.
Hur gör jag för att lösa det?

MvH

Edit:

Det fungerar men inte:

unrar p -inul smb://host/Utdelning/Mapp/Filmmapp/filmarkiv.r00 |mplayer -noidx -

Det ger felmeddelandet:

andreas@bergmana2:~$ unrar p -inul smb://host/Utdelning/Mapp/Filmmapp/filmarkiv.r00 |mplayer -noidx - MPlayer 1.0rc2-4.1.3 (C) 2000-2007 MPlayer Team CPU: AMD Turion(tm) 64 Mobile Technology MK-36 (Family: 15, Model: 76, Stepping: 2) CPUflags: MMX: 1 MMX2: 1 3DNow: 1 3DNow2: 1 SSE: 1 SSE2: 1 Compiled with runtime CPU detection. mplayer: could not connect to socket (Märkte nu att denna finns även där när en fungerande film spelas upp) mplayer: No such file or directory (Så även denna) Playing -. Reading from stdin... Win32 LoadLibrary failed to load: avisynth.dll, /usr/lib/win32/avisynth.dll, /usr/local/lib/win32/avisynth.dll Exiting... (End of file)

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2002

Har du testat att köra ex. smbnetfs som använder sig utav FUSE och där man kan mounta arbetsgruppen till en mapp i datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhamn
Registrerad
Feb 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piGGen
Har du testat att köra ex. smbnetfs som använder sig utav FUSE och där man kan mounta arbetsgruppen till en mapp i datorn.

Tack för svaret men löste det på annat sätt imorse. Var inte så smidigt att sitta och pula med det där med alkohol i omloppet.

Gjorde en #SMB-Shares-del i fstab:

//host/Utdelning /media/smbshares/Mountpoint smbfs credentials=/home/USER/.smbcredentials,uid=USER,gid=users 0 0

Fstaben blev genast mycket fullare med alla mountade diskar.

Edit
Efter en tids användning så har jag märkt att den inte tar vissa rar-filer av någon anledning.

./play.sh /sökväg/till/filen.r00

Det fungerar dock alltid av någon anledning.

Lösning?

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.