Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Apr 2006

maxa modem-surfning

ska till landet några dagar och kommer behöva internet via modem. Jag vill göra allt för att minimera kostnaderna och det får gärna gå ganska fort. Då är frågan om det är någon skillnad om man kör en textbaserad webläsare som t.ex. Lynx?
tankar den allt som finns på sidan och visar bara det den kan visa eller tankar den bara texten. Hur funkar det?

Sedan är det någon som har några bra förslag på text-baserade webläsare till Mac os X?

ubuntu 16.04

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2006

Kan inte tänka mig att textbaserade webbläsare skulle ladda ner bilderna med, de skulle ju inte ha någon funktion. Gillar w3m själv bland de jag har provat, en sökning på w3m mac gav några svar som kan vara intressanta, men jag är ej mac-användare så jag kan inte hjälpa mer än så på den punkten.

I \w+ regular expressions.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Okt 2002

Kör en vanlig webläsare och stäng bara av bildvisning. Jag utgår från att det går att göra i Explorer och Firefox också; det går i Opera. Skulle tro att överblickbarheten gör att det kommer spara pengar åt dig i stället för att du ska sitta och skrolla igenom sidorna för att hitta det du vill ha i ett terminalfönster.

Jag är för terminalanvändande i de allra flesta lägen, men måste erkänna att surfning sker mer effektivt i ett grafiskt gränssnitt.

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Flashblock kan ju va bra att ha med

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2001

Opera utan bilder med många tabbar uppe samt användande av rss är tämligen effektivt.
Rss så du får hem alla nyheter utan att behöva besöka alla möjliga sidor. Många tabbar för att ladda sidor i bakgrunden medan du är inne på en sida. Opera för att det är den bästa och snabbaste grafiska webbläsaren.

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.