Importera komponenter

Permalänk

Importera komponenter

Tjenare alla....

jag har suttit och letat här på forumet efter någon bra sida i USA som skickar till sverige men jag går bet......
någon som kan hjälpa mig?
nån som handlat utomlands får gärna säga vad dom tycker:)

MVH Pontus

Permalänk
Medlem

Man tjänar sällan så jättemycket när man väl lagt på tull och moms.
Sen finns risken att du får problem att utnyttja din garantin, om nu inte tillverkaren i fråga har "äkta" world wide-garanti.

Permalänk

hmmm men om man slipper tull och moms blire ju billigt:)
jag har då sluppit hittils, har kollat lite på newegg och de blir ju vansinnigt billigt där,synd dom inte skicka utomlands

ingen som kan ge nån länk?

Permalänk
Medlem

Titta på http://jetcarrier.com/. De tar 179 kronor för att flyga över ett 1 kg tungt paket till Sverige och skicka det till dig. Du får då en "postbox" hos dem i NJ och kan därför handla även i butiker som inte skickar till Sverige.

Tänk på att det pris som uppges i amerikanska webbutiker oftast är utan moms. Momsen läggs på när du angett vilken stat du vill ha det skickat till. Observera också att om du importerar via JetCarrier så får du garanterat betala tull och moms, då de sköter det åt dig automatiskt och sedan fakturerar dig.

Permalänk

Hur e det med tull och moms om man köper begagnat från usa. Får man betala det då oxå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lidas1557
Hur e det med tull och moms om man köper begagnat från usa. Får man betala det då oxå?

det ska man inte behöva göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
det ska man inte behöva göra.

Varför skulle man inte det? Man för ju in ett värde i landet och det ska man ju betala moms för?

Permalänk
Medlem

Man betalar moms och tull för allt oavsett nytt eller begagnat

Permalänk
Medlem

Som ODDNAME säger.. Du betalar tull/moms på allt vars totala värde (dvs inkl frakt) överstiger 200kr och inte kommer från ett annat EU-land*

*Jag tror det finns några undantag, tex Norge..

Permalänk
Medlem

Tror det är 500kr som gränsen går vid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxOne
Som ODDNAME säger.. Du betalar tull/moms på allt vars totala värde (dvs inkl frakt) överstiger 200kr och inte kommer från ett annat EU-land*

*Jag tror det finns några undantag, tex Norge..

Är väl de länder som ingått i ekonomiskt handelsförbund med EU.. typ Norge, Gibraltar, Schweiz.. Lite diverse länder som ligger i europa som inte är med i eu.. bör stå på tullens sida och förmodlgien någonstans på eu's sida..

Och summan man får föra in tull/moms -fritt ligger nånstans mellan 2-500.. Dock vill jag minnas att i den summan ingår kostnad för frakt..
Kolla in tullverkets hemsida för bättre info..

Permalänk
Medlem

Har läst runt lite på tullens hemsida. I ett exempel tullas ett paket för 460kr (inkl frakt). I ett annat exempel tullas inte ett paket för 500kr (inkl frakt).
Känns som om för att veta säker från man ringa till tullsvar och fråga om den specifika importen.. 0771-520 520

Permalänk
Medlem

TS: Vad rör det sig om för värde på produkterna?

Permalänk
Avstängd

Men det finns väl en del pengar att tjäna/spara om dollarn är nere, dock största skilnaden är väl endast grafikkort har jag för mig