Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken ifall det finns lite ställningsmontörer / fallskyddsmontörer (Combisafe/Safetyrespect) här inne och vad deras löner ligger på

Permalänk
Medlem

Det blir ju något diffust när folk skriver "får ut 25k, jobbar inte helg" och liknande. Ett bättre och mer informativt sätt vore t.ex. att säga grundlön 25000, därtill skifttillägg 3000 (eller vad det nu kan tänkas vara) samt övriga ersättningar (t.ex. traktamente). Sen vad skattekostnaden blir kan man ju själv räkna ut (ganska ointressant).

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk
Medlem

25000-30000kr i månaden efter skatt, jobbar inom industri via bemanning

Visa signatur

http://GavleMG.org
Dator: | Asus Prime Z790M-PLUS | i5 12600K 3,7GHz -> NZXT Kraken 240 | ASUS GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC 8GB | Corsair Vengeance Black DDR5 32GB 6000MHz | Cougar S700 700W | Samsung 990 PRO M.2 2TB | Samsung 850 EVO Series 500GB | Fractal Design Meshify C Mini TG | Win10 Pro x64 |
Skärmar: | LG UltraGear 34GP63A 34" 160hz | BenQ XL2411 24" 144hz |

Permalänk
Medlem

@Flexiblus: fantasilöner har folk med, städare utan utbildning o har 45k ut jo tjena

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Jobbar som motormekaniker nu under sommaren, studerar övriga tiden av året. Tjänar 23'560kr brutto. Förkommer en del övertid ibland (2-8 timmar i månaden) men tar ut det i tid istället för pengar.

Har telefon, gratis gym och flex +/- 1 timme.
Jobbar med utveckling och forskning så bygger mest motorer för prover och prototyper.
Gillar jobbet och började med det direkt efter gymnasiet. Jobbade ett år först har fått ha kvar min tjänst nu medans jag pluggar, så är studieledig ca. 9-10 månader om året. Har ca 2,5år år kvar av civilingengörstudierna.
Nackdelen är att jag tjänar betydligt mycket mindre än mina kollegor med samma tjänst, men som jobbat mycket längre, som tjänar 27-30k.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

21000 brutto, får ut mellan 18000-25000 beroende på hur jag jobbat, helg, nätter och extrapass. Jobbar som undersköterska

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Wow den lönen, jobbar också på Coop, men får bara~120kr/h + eventuellt ob.

Får väl löneförhandla bättre om sommarjobbaren tjänar mer

Permalänk
Skrivet av Tompanhuhu:

Får väl löneförhandla bättre om sommarjobbaren tjänar mer

Förutom att det är ett kollektivavtal(Handels) som gäller i hela Sverige om jag inte kommer ihåg fel. /Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Förutom att det är ett kollektivavtal(Handels) som gäller i hela Sverige om jag inte kommer ihåg fel. /Robin

Precis, lönerna går upp beroende på ålder och erfarenhet samt "tjänst" inom handels.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Förutom att det är ett kollektivavtal(Handels) som gäller i hela Sverige om jag inte kommer ihåg fel. /Robin

Kollektivavtal hindrar inte företag att betala det dubbla om de skulle vilja via lokalt avtal.

Permalänk
Medlem

Brukar ligga kring 22-24 efter skatt ungefär spar ungefär 10000 varje månad.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

18600kr fsk. IT-tekniker / lager direkt efter 4årig gymnasieutbildning!

Permalänk
Medlem

Processoperatör: 30'097kr/mån grundlön, ob-tillägg tillkommer. Genomsnitt per år 460'000kr på enl. skatteverket.
Förmåner: 75% friskvårdsbidrag upp till 7500kr. Fri tandvård till 5800kr. Lunchkort med 650kr/mån "gratis" lunchpengar
Elektriker-montör utbildning gymnasie.

Visa signatur

CPU: Broadwell-E I7-6800k @ 4.3ghz CPU-kylare: Corsair h115i // GPU: GTX 970 SLI(gigabyte g1) OC 1450mhz // Moderkort: Asus Rog Strix x99 Gaming // RAM: 32GB hyper x ddr4 2666Mhz //Fractal Design Newton R3 1000W 80+ Platinum// SSD: Windows- Samsung 950 pro 512GB + Samsung 120 GB + Corsair 120 //Chassi: Thermaltake level 10 GT(vitt) // OS: Win 10 // Skärmar: Asus rog swift(27"144hz 1ms gsync) + BenQ XL2420T // Konsol: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Queros:

Jag är lite nyfiken ifall det finns lite ställningsmontörer / fallskyddsmontörer (Combisafe/Safetyrespect) här inne och vad deras löner ligger på

Jag jobbar som ställningsmontör, har gjort det i tio år. Just nu ligger lönen runt 172kr / tim för licensierade montörer. Lite mer i skåne och i norrland. Stockholm, Göteborg är kasst.

Jobbar du hemmavid ligger du på runt 17-20k efter skatt skulle jag säga. Jobbar du på annan ort tillkommer traktamente på ungefär 4k.

Ska du tjäna pengar i det yrket ska du inrikta dig på industrier och åka runt på pappersbruk, kärnkraft m.m Där får man fler timmar och ob/övertidstillägg.

Jag är nöjd med mitt yrke men absolut inget jag rekommenderar till någon. Det är en rutten marknad med värdelös arbetsmiljö.

Permalänk

Brutto: 25 865 kr /mån
Skattetabell: 33 (enligt skv)
Anställningstid: 2 år.
Yrke: Montör, tillverkningsindustri.

Förmåner:
Viss flextid
Arbetstidsförkortning
Friskvårdsbidrag: 6000 kr
+Eventuell vinstdelning/bonus

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Sommarjobbar för tillfället som Bitr. Arbetsledare på ett större byggföretag.
Håller på att utbilda mig till Anläggningsingenjör och fick jobb nu under sommaren.

Ligger på 24500kr/mån. Ingen superlön direkt men ny i branschen och bara ett sommarjobb, så jag är ganska nöjd ändå.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

@noob:
Jag har inte alls någon speciellt hög grundlön, men kan under vissa förutsättningar med helg och så vidare ha ungefär 710:- i timmen. Det handlar också om vilket avtal man har och hur mycket man jobbar.

Permalänk
Medlem

Blev precis nyexam utvecklare och skrev på mitt första anställning som utvecklare

Ålder : 23
Tidigare erfarenhet : Sommarjobb som utvecklare lite här och dä
brutto : 38000 + 1000 kr bonus/ månaden
Anställningstid : 6 månader prövtid sedan tillsvidare
Yrke: Utvecklare inriktad mot sharepoint
Tidigare utbildning : 3 årig universitet + 2x1år YH utbildningar (pararellt sharepoint och BI )
Förmåner :

Friskvårdsbidrag : 6000kr
Företagsresor : 2st per år
Rabatt hos vissa biltillverkare (verkar standard hos flesta)
resterade som brukar finnas på IT bolag

La till ålder och lite annat
Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Har väl 25-27k netto som nc operatör svarv mest, 2årig v-mek utbildning, nöjd som det är man får ju ju också balansera sina inkomster mot utgifterna annars spelar det inte stor roll, sätter undan 5k varje månad har kanske 12k i utgifter, måste ju kunna köpa nytt graffekort varje gång det kommer nytt

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Ålder : Mellan 24-28
Tidigare erfarenhet : 1 år
Brutto : 30000 + 2000 kr bonus/ månaden
Anställningstid : Tillsvidare
Yrke: Utvecklare
Tidigare utbildning : 3-årig universitet

Förmåner :

Friskvårdsbidrag : 6000kr
Företagsresor : 2st per år
Flextid

Visa signatur

Corsair 600W Gaming Edition | Intel Core i5 4670K | 8GB DDR3 RAM | Corsair Carbide 330R | Sapphire Radeon R9 290 | Arctic Accelero Xtreme 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Wow den lönen, jobbar också på Coop, men får bara~120kr/h + eventuellt ob.

Exakt samma som dig, men när jag räknar på lön / timmar blir det ett snitt på 180kr/h.
Har 123 i grundlön, 246 på helger och sena kvällar.

Permalänk
Medlem

Jobbar som Junior Java Developer.
Grundlön: 31000:- i månaden
Helgjour: en dagslön eller ledig en vardag per helgdag, (normalt arbetande 1-3 timmar / helgdag)
Bonus:
* Frukost varje dag
* Lunch på måndagar
* AW varje fredag
* Dricka, mackor, powerbars, Red Bull, frukt
* Teamevent en gång i månaden (bowling, spelkväll med mat, lasertag etc)
* Stora företagsfester
* Friskvårdsbidrag 7000:-/året
* Pinball, lekrum med PS3/PS4/nyköpt gamingdator med HTC Vive

Permalänk
Medlem

Nyutbildad med 2 årig utbildning på Tekniska Högskolan i Jönköping.
21 år.
IT-Tekniker med diverse projekt
28 000 Brutto ingångslön.
Friskvårdsbidrag ca 2000
Flex
Möjlighet att arbeta hemifrån

Trivs svinbra, bra arbetsmiljö, bra kollegor och en bra chef.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Väldigt många osannolika löner i denna tråd... Speciellt städare/lagerpersonal/kassapersonal som tjänar mer än de IT-anställda med 4årig utbildning.

I call bullshit eller personer som jobbar långt fler timmar än normalt.

Dessutom är jag mer intresserad av hur stor del som är grundlön och vad alla tillägg är. Före skatt.

Själv tjänar jag 48K plus förmåner värt ca 2K i månaden. Före skatt.
Genom kollektivavtalets avsättning så blir det även 6K till pensionen per månad.

Ansvarar för affärssystemet i en koncern och kan i princip alltid jobba 40 timmar i veckan utan "övertid". Jobbar jag helg kan jag ta ut den tiden 2:1. Dvs två lediga timmar per jobbad helgtimme.

Permalänk
Medlem

@AppendixSE: Offtopic fråga bara, vilket affärssystem jobbar du med ?=)

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Avstängd

Bli konsult på SAP och tjäna 3 ggr mer!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Heltidsanställd yrkesmilitär. Netto på allt mellan 20000-40000, varierande på tjänst. Snittar runt 25000 efter skatt.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk

@Baalex: Grundlön och tjänst? Soldat eller officer?

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

@Baalex: Grundlön och tjänst? Soldat eller officer?

Grundlön på 21900. Stf Gruppchef.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

@AppendixSE: grejen är att det är dom med bra lön som skriver sin lön i tråden, dom som har normal/under normal skriver ju inte.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."