Permalänk

Ny dator piper högt

Har precis uppgraderat datorn med en 6400+, 2048mb ram, ett 8800GT 512mb, asus moderkort och ett 500W nätagg.

Men när jag skulle starta datorn pep den väldigt högt, och jag har kollat att alla sladdar från nätagget sitter som dom ska, och sladdarna på moderkortet och allting verkar sitta rätt.

Är det någon som vet vad det kan vara för fel? Eller är det kanske meningen att den ska låta så när man startar den?

Permalänk

stödjer moderkortet cpu´n? Om den gör det har du testat reseta bios ,funkar inte det kanske du är tvungen att uppdatera med senaste biosen annars.

Permalänk
Medlem

Min dator piper ett pip i uppstarten som kan upplevas högt när man är nyvaken och inte har några ljud omkring sig i övrigt. Men om din dator inte startar så måste det ju vara nåt fel.

Permalänk
Avstängd

är det ett pip eller är det ett ända långt ett långt piip kan betyda att det är nått med minnerna

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk

Brukar pipa rätt högt om man inte har stoppat in nån nätaggssladd i grafikkortet. Säkert inte felet men ta en titt

Permalänk

haha, det var det felet. Hade glömt att koppla in strömsladden till grafikkortet.

Permalänk
Avstängd

jadu va ska man säga

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit