Microsoft Windows 7 redan 2009

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Windows 7 redan 2009

Det tog fem år efter lanseringen av Windows XP innan vi såg ett nytt operativsystem från Microsoft i form av Windows Vista. Tidigare har det aldrig tagit så här lång tid mellan två operativsystemversioner från Microsoft och det verkar som om de gör allt för att historien inte skall upprepa sig.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Då kanske man hoppar över Vista då och går direkt på Windows 7 från XP.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

trevligt hoppas på DX10 till den också

Permalänk
Medlem

Skulle vilja veta lite mer om Windows 7 vad dom ändrar på, om det bygger på vista osv osv

funktioner
utseende etc etc..

Permalänk
Inaktiv

Fattas ju operativ i listan. ;3

Permalänk
Medlem

Mm, jag undrar också vad de tänker göra med Windows 7. Hoppas att det inte bara är någon blek rip-off på Vista. =/

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Mm, jag undrar också vad de tänker göra med Windows 7. Hoppas att det inte bara är någon blek rip-off på Vista. =/

//Gorian

Att göra en ripoff/spinoff på ett OS med funktionalitet likt ME, borde vid det här laget innebära självmord kan ju tyckas.

Bättre att bygga på en äldre kärna som XP och bara släng på nytt utséende och säkerhet, men för satan, MS, flytta inte runt på allting, ändra inte namn på det mesta. Gör det inte svårare för er och kunderna än nödvändigt.

Permalänk
Medlem

Ja tack, tycker vista börjar bli lite vardagligt..
fram med nya mer animationer och mer aero grejer.. (halv sarkasm.)

Tycker designen börjar bli bättre dock.

Permalänk
Medlem

Det är alltså Windows Vienna/Blackcomb va?
Det var ju väntat att det skulle släppas snabbt efter Vista.
Ryktena sa så i alla fall.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

filsystemet som skulle varit med i vista kommer nog att vara med i 7.

Permalänk
Medlem

Skönt, då kan man skippa vista helt och hållet (om nu inte 7 är värre, men det vore nästan imponerande om de lyckas med det)

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Äh. Va fasen. Gör en finpolerad version av XP och kalla den Windows 09, sen så måste dom ha något snyggt "klassiskt" tema.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Skönt, då kan man skippa vista helt och hållet (om nu inte 7 är värre, men det vore nästan imponerande om de lyckas med det)

Word... Hade det gått hade jag kört på W2k pro fortfarande...

Permalänk
Medlem

Okej, vad ska som komma med denna gången, Dx11 som blir exklusivt för Windows 7 och inte funkar på Vista/XP...

Hoppas dom kan fixa något vettigt den här gången och lägga in mer program från början. Just nu är det ju inte direkt mycket man kan göra med t.ex. Vista precis efter en nysinstallation. Tacka vet jag Ubuntu som har allt man behöver med från början

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Att göra en ripoff/spinoff på ett OS med funktionalitet likt ME, borde vid det här laget innebära självmord kan ju tyckas.

Bättre att bygga på en äldre kärna som XP och bara släng på nytt utséende och säkerhet, men för satan, MS, flytta inte runt på allting, ändra inte namn på det mesta. Gör det inte svårare för er och kunderna än nödvändigt.

Nej. Läs på lite innan du snackar skit.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Jäkligt intressant. Win Vista kommer det inte bli för min del oavsett, men jag känner fortfarande suget efter något nytt, med kravet att det ska vara bra. :]

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Tacka vet jag Ubuntu som har allt man behöver med från början

Dem måste väl skicka med allt eftersom inget annat funkar ju med skiten...

Permalänk
Medlem

Hur hade det varit om ******* på Ms försökte göra färdigt ETT Op system innan de hoppade på nästa projekt ?

Sälj nytt, sälj nytt, sälj nytt, sälj nytt osv osv...

Kommer fortsätta att med glädje "beta testa" deras op system gratis, eftersom de de bara säljer beta Op system.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Word... Hade det gått hade jag kört på W2k pro fortfarande...

Varför skulle det inte gå att köra Windows 2000 fortfarande? För mig obegripligt. MS släpper ju tom säkerhetsuppdateringar till det, drygt 8 år efter release...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd

Hoppas folk blir nöjda med detta. Blir så less allt gnäll på MS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hartner_X
Dem måste väl skicka med allt eftersom inget annat funkar ju med skiten...

De skickar med allt för att man ska slippa tanka ner allt varje gång man gör en nyinstallation. När jag installerat Windows så behöver jag tanka ner minst 10 program för att komma igång, med Ubuntu behöver jag bara installera max 1-2 och sen har jag det viktigaste.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Okej, vad ska som komma med denna gången, Dx11 som blir exklusivt för Windows 7 och inte funkar på Vista/XP...

Hoppas dom kan fixa något vettigt den här gången och lägga in mer program från början. Just nu är det ju inte direkt mycket man kan göra med t.ex. Vista precis efter en nysinstallation. Tacka vet jag Ubuntu som har allt man behöver med från början

DX10 är som en helt ny start när det gäller verktyg för programmerarna och kommer att underlätta betydligt mot dx9. Nu har de ju en ny api att jobba vidare på, man kan knappast kalla dx9 för en ny api. dx10 kommer att vara en mycket bra grund för spelutvecklingen framöver. opengl är också intressant.

vad gäller förinstallerade program så är det bara bra att vi får välja, de har ju själv fått kritik för att bundla för mycket redan, vad tror du då skulle hända om de la in officepaketet och några fler nyttoprogram redan från början, det skulel ju bli ramaskri just för att det är microsoft det handlar om.

om du är nöjd med ubuntu som har allt med från början som du kan önska dig så är det ju perfekt, då kan du ju köra ubuntu.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd

XP har aldrig varit så bra som nu, varför släppa fler dåliga operativsystem istället för att göra ett operativsystem riktigt bra? :S

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
trevligt hoppas på DX10 till den också

DX11 blir det nog men såklart stöd för DX10 och nedåt också

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pzyber
Vad är det för filsystem du syftar på?

WinFS (Windows Future Storage)

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Avstängd

Det verkar som om man kan hoppa över Vista iaf då till slut.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Hjälpsam

Inte omöjligt att MS skippar stöd för DX9 för Vindows 7.
Det har i alla fall varit snack, om man denna gång, inte skall låta sig dras ned, av för mycket bakåtkompabilitet.
Detta för att kunna slänga ut en massa gammalt junk och göra OS:et mindre och smidigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Nu verkar nyhetsskaparen gått lite Aftonbladet.
Det han sa var "sometime in the next year or so." och syftade nog på (som en annan MS person där sa) att det är en test version beta/alpha som kommer då.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Det är väldigt synd att det inte finns något alternativ för "gamers". Nu är det MS som styr marknaden då directX blir en standard som grafikkorten ska klara av, hade varit trevligare om det fanns mer valfrihet och konkurrens på området. Då hade även MS kunnat släppa ännu bättre produkter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Okej, vad ska som komma med denna gången, Dx11 som blir exklusivt för Windows 7 och inte funkar på Vista/XP...

Hoppas dom kan fixa något vettigt den här gången och lägga in mer program från början. Just nu är det ju inte direkt mycket man kan göra med t.ex. Vista precis efter en nysinstallation. Tacka vet jag Ubuntu som har allt man behöver med från början

Lägga in MER program från början? Netack, så lite som möjligt skall det vara, eller iaf som val att installera det eller inte. Varför ha tex IE ligandes på datorn när man ändå bara använder FF tex? notepad när man använder Context? Windows sidebar eller vad den heter när man nvände yahoo widgets? Ne, in med det grundläggande, GUI stöd, nätverksstöd och så, så får man välja resten själv.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Nej. Läs på lite innan du snackar skit.

Nej. Tänk efter innan du slänger ur dig massa skit.