Muskampen 2025: Segraren korad!

Microsoft Windows 7 redan 2009

Permalänk
Medlem

Verkar ju jäkligt intresant måste jag ju säga. Jag höll mig till XP tills förra månaden. Kör nu med Windows Vista Ulitmate 64 bits. Är super nöjd, inte sett eller märkt något dåligt med Vista än. Man har ju hört massa rykten om att W7 ska vara super snabbt och skit bra, men det är ju trotsallt rykten, men man kan ju hoppas? Fick en liten cool idé när jag satt och lästa här. Tänk, jag säger TÄNK va coolt det skulle vara om Windows gav ut ett Gamer OS? Fy fan, jag kan bara tänka mig hur jävla mäktigt det skulle vara. Och designen ska vi inte tala om!
Hehe, ja det är önske tänkande från min sida. Men igentligen asså? Jag menar, alla företag riktar sig mot Gamers numera och mer kommer det bli. För det är ju Gamers som dominerar den här marknaden? Så vem vet, efter W7 så kanske vi får se ett "Windows Gamer" någon mer än jag som gillar idén? Som sagt, det är ju en idé bara, och man kan ju leka VÄLDIGT mycket med idér. Så va tycker ni om min idé? Är det något Microsoft kanske ska tänka lite på?

Mvh Jonas

Visa signatur

|i5 2500k @ 4.6 Ghz|GeForce 560Ti|Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE||Creative SB X-Fi EXTREME GAMER| SteelSeries 7H|

Permalänk
Medlem

Bra, då kan jag hålla mitt löfte och aldrig använda Vista.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Intressant med ett Gamer OS vet inte hur det skulle funka men tyvärr är väl gamers en ganska liten del av marknaden när det kommer till OS. skulle tippa på att företag är den största marknaden

btw hoppas att du har provat vista när du säger att du aldrig ska använda det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Hm, om man googlar lite så ser en del skärmdumpar på "Windows 7" minst sagt intressanta ut, till exempel:
http://img248.imageshack.us/img248/6545/taskbargd2.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2167/2124217664_51721d7458_o.j...

Tror det bara är jag... Men jag tycker dessa utseenden på GUI's ser rent av förjävliga ut. Inkl. Mac OS'ens visuella trams.

Permalänk
Medlem

Heh. Bara en tidsfråag innen nya skins med samma tema som win7 kommer. Kör själv med ett vista-tema som helt klart höjer ett för övrigt kalas-op

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid önska guld och gröna ängar men allt jag har hört är rykten vilket inte riktigt är något att hänga i julgranen...
Skulle vara kul om dom lyckades gör ett snabbt, litet, säkert, lättanvänt, stabilt OS med bra stöd för tredjeparts tillverkare att göra saker som ex "gamer OS" men som sagt tiden får avgöra, tills dess kör jag vidare på Ubuntu.

Visa signatur

Jag behöver inget krypto...
jag skriver kryptiskt, det räcker.

Permalänk
Medlem

JAg ser fram emot Windows 7.

Med Nahlem 3.6Gz QUAD core +smt (8 trådar)
3x4 GB tri channel DDR3
120GB SSD disk som system disk.

MUMMA!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

ge mig windows 95 look ge oss ett resurssnålt OS o låt spelen använda det minne som t ex Vistas AERO glass slukar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Dåligt argument, det är ju inte samma program och med samma funktioner. Dessutom kan du knappt installera tredje-parts mjukvaror utanför APT-sfären utan goda kunskaper.

Det är inte samma program med samma funktioner för det är ett annat operativsystem. Programmen som kommer med Ubuntu är dock snarlika och lätta att förstå.

Att kompilera program är inte svårare än att läsa en guide, finns hundratals eller tusentals bara om det. Räcker oftast att tanka hem filen, packa upp och köra 3 kommandon.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av othic
ge mig windows 95 look ge oss ett resurssnålt OS o låt spelen använda det minne som t ex Vistas AERO glass slukar

Aero slås väll av när man spelar?

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Aero slås väll av när man spelar?

men ändå det är bara slöseri med perstanda när man kan bygga/göra ett OS som inte äter så mycket minne

Permalänk
Medlem
Citat:

men ändå det är bara slöseri med prestanda när man kan bygga/göra ett OS som inte äter så mycket minne

Kör vista nu har 50 processer igång drar ungefär 513 mb helt ok enligt mig!!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Om någon nu skulle vilja utmana microsoft att göra ett lättdrivet operativ som är kompatibelt med all hårdvara så är dom lätt välkomna.

En fin tanke, men inte direkt vad Microsoft själva önskar. Jag ser inte Microsoft som den onde, än om vissa, jag poängterar "vissa", falanger inom Microsoft direkt skadar den tekniska utvecklingen pga sina affärsmetoder. Just dessa falanger kombinerat med ibland dåliga patentlagar leder till att alla konkurrenter blir tvugna att lägga relativt stora resurser på juridiskt skydd; alltså eldas en märkbar del av de samlade resurserna för kråkorna.

Citat:

Åter igen, resurserna finns inte. Microsoft håller ju så klart på med att försöka göra just detta och det är ju ett bevis på hur svårt det faktiskt är att lyckas. Inte ens alla opensourse-linux-sajberhackare klarar av detta, ännu ett bevis för hur svårt det är.

Klara av och klara av, det beror på vad du kräver av dem. Om tillverkare inte ens är villiga att lämna den mest grundläggande information om hårdvara, hur lätt blir det då att utveckla fungerande instruktioner? Ibland blir det helt ohållbart i förhållande till de resurser som krävs. I de fall där tillverkarna endast passivt hjälper till, alltså endast med nödvändiga white-papers, så hinner dessa open-source utvecklare oftare snabbare att utveckla bra fungerande drivrutiner. Nu har Microsoft själva valt denna modell, eftersom det gynnar dem ekonomiskt; öppna standarder innebär att alla plötsligt skulle ha tillgång till samma möjligheter som Microsoft.

Citat:

Alla som tycker att detta nu är för dåligt, ta och läs till programmerare och systemtuvecklare och ta sedan anställning hos microsoft och hjälp dom, alternativt starta ett eget konkurrerande företag.

Du får ta å fråga ljudkortstillverkaren varför det ska behöva ta så lång tid, kan det vara ett creativekort månne?

Creative har varit ovanligt dåliga, vilket gör att även open-source folk struntat i viss av deras hårdvara. Alltså räcker det inte med att vara ovanligt talangfull som programmerare, utan de stora hindrena är hur sjäva industrin i sig fungerar. Duktiga programmerare finns, men först och främst behöver mentaliteten på ett flertal företagere inom industrin förändras och det drastiskt.

Om vi kommer in på frågan om stabilitet så hade även Microsoft tjänat, ja kanske då inte i pengar räknat vilket troligen är haken i det hela, på att drivrutiner blivit öppna standarder. Jämfört med open-source lider Microsoft av handikappet av att vara beroende av tredje parts mjukvara, ofta även för de mest fundementala funtkioner. Varje extra bit som ligger utanför deras kontroll, även med hänsyn till de i detta fallet tveeggade patentreglerna, tillför ytterliga säkerhets- och stabilitetsrisker.

När någon här skrev att de tröttnar på hackandet på Microsoft så håller jag med i följande mening: ifall det endast är allmänt gnäll där personen ifråga egentligen inte har det ringaste intresse av att påverka och betala priset för en förändring, ja då är det totalt ointressant och dessutom tröttsamt. För övriga kan det vara bra att läsa på historian under 80-talet, om hur Gates och Allen framgångsrikt manipulerade MS-DOS marknaden för att låsa in ett flertal i ett beroende förhållande; i detta hade vi programmen Multiplan och Multiword. Till viss del kan det ses som listiga kupper, men dess "legacy" har levt kvar under alla år, nu än mer aktuellt pga OOXML härvan. Detta handlar inte om något fanatiskt "död åt Microsoft budskap", som endast vore tramsigt, utan om att det skadar industrin och utvecklingen avsevärt.

Ursäkta, om ovan blev lite rörigt, men det är trots allt tillkommet i all hast under en liten fikapaus!

Permalänk
Medlem

Varför gör de inte som Apple och släpper en dyr uppdatering vart år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
En fin tanke, men inte direkt vad Microsoft själva önskar. Jag ser inte Microsoft som den onde, än om vissa, jag poängterar "vissa", falanger inom Microsoft direkt skadar den tekniska utvecklingen pga sina affärsmetoder. Just dessa falanger kombinerat med ibland dåliga patentlagar leder till att alla konkurrenter blir tvugna att lägga relativt stora resurser på juridiskt skydd; alltså eldas en märkbar del av de samlade resurserna för kråkorna.

Klara av och klara av, det beror på vad du kräver av dem. Om tillverkare inte ens är villiga att lämna den mest grundläggande information om hårdvara, hur lätt blir det då att utveckla fungerande instruktioner? Ibland blir det helt ohållbart i förhållande till de resurser som krävs. I de fall där tillverkarna endast passivt hjälper till, alltså endast med nödvändiga white-papers, så hinner dessa open-source utvecklare oftare snabbare att utveckla bra fungerande drivrutiner. Nu har Microsoft själva valt denna modell, eftersom det gynnar dem ekonomiskt; öppna standarder innebär att alla plötsligt skulle ha tillgång till samma möjligheter som Microsoft.

Creative har varit ovanligt dåliga, vilket gör att även open-source folk struntat i viss av deras hårdvara. Alltså räcker det inte med att vara ovanligt talangfull som programmerare, utan de stora hindrena är hur sjäva industrin i sig fungerar. Duktiga programmerare finns, men först och främst behöver mentaliteten på ett flertal företagere inom industrin förändras och det drastiskt.

Om vi kommer in på frågan om stabilitet så hade även Microsoft tjänat, ja kanske då inte i pengar räknat vilket troligen är haken i det hela, på att drivrutiner blivit öppna standarder. Jämfört med open-source lider Microsoft av handikappet av att vara beroende av tredje parts mjukvara, ofta även för de mest fundementala funtkioner. Varje extra bit som ligger utanför deras kontroll, även med hänsyn till de i detta fallet tveeggade patentreglerna, tillför ytterliga säkerhets- och stabilitetsrisker.

När någon här skrev att de tröttnar på hackandet på Microsoft så håller jag med i följande mening: ifall det endast är allmänt gnäll där personen ifråga egentligen inte har det ringaste intresse av att påverka och betala priset för en förändring, ja då är det totalt ointressant och dessutom tröttsamt. För övriga kan det vara bra att läsa på historian under 80-talet, om hur Gates och Allen framgångsrikt manipulerade MS-DOS marknaden för att låsa in ett flertal i ett beroende förhållande; i detta hade vi programmen Multiplan och Multiword. Till viss del kan det ses som listiga kupper, men dess "legacy" har levt kvar under alla år, nu än mer aktuellt pga OOXML härvan. Detta handlar inte om något fanatiskt "död åt Microsoft budskap", som endast vore tramsigt, utan om att det skadar industrin och utvecklingen avsevärt.

Ursäkta, om ovan blev lite rörigt, men det är trots allt tillkommet i all hast under en liten fikapaus!

Bra sagt! Jag håller med om mycket som du säger och vet att det är fulspel bakom kulisserna. Men många här begär det omöjliga ibland.

"Klara av och klara av, det beror på vad du kräver av dem. Om tillverkare inte ens är villiga att lämna den mest grundläggande information om hårdvara, hur lätt blir det då att utveckla fungerande instruktioner?"

Jag begär inte det omöjliga, det var svar på inlägget där personen i fråga ville ha ett snabbt operativ som stödjer all hårdvara och samtidigt är resurssnålt. Som du säger, det är inte alltid det går rent ekonomiskt eftersom det inte är värt att lägga ner alla de resurserna. Jag själv kräver inte detta, det är personerna som inte fattar vad som krävs och vad som ligger bakom dessa operativ. Därför tyckte jag att de själva kan försöka då om de tror att det är så enkelt. Många slänger ur sig så mycket ogenomtänkta saker utan att ens försöka använda hjärnan.

Det är svårt att göra ett snabbt och fullt kompatibelt operativsystem när man är beroende av tredjepart. Sen måste vi komma ihåg att denna industri hela tiden ligger i framkanten av vad som är möjligt att göra. Då får man acceptera barnsjukdomarna som tillkommer. Annars får man väl byta till mac då, eller något annat alternativ.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Mjo, snyggt GUI är alltid trevligt.

Sen hoppas jag att det är modulärt också, som det finns vissa spekulationer kring. Gillar idén med att kunna banta ner det och anpassa det som jag vill ha det, speciellt om man kan göra det utan tredjepartsprogram, som till exempel vLite. Det är inget dumt program i sig, tvärtom, men det stöds ju inte av Microsoft precis, så det är inte säkert att det "fungerar som tänkt", så att säga.

Vill ha mer nyheter om Windows 7.

Med tanke på att de har gjort Windows Server 2008 modulärt iom IIS7 och Core (Nåja, kanske inte helt modulärt, men en bra bit på vägen), så har de lagt en bra grund till att kunna installera vilka komponenter man vill ha.

Har ni förresten tänkt på hur mycket man har behövt ställa in vid installationen av varje nysläppt operativsystem? Windows 95/98 hade massor man kunde ställa in. Windows 2000 och XP hade mindre, Vista/2008 har ju knappt någonting alls att välja på.

Men som fler sagt tidigare i tråden, Microsoft får svårt att bundla med flera olika program för då hoppar de olika ländernas myndigheter på dem och bötfäller för hämmande av konkurrenter

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quakey
För det är ju Gamers som dominerar den här marknaden?

Det är det verkligen inte, tror du att majoriteten av folket som köper operativsystem är gamers? Allow me to lol...

On T så skulle jag vilja se att M$ gav tillbaka kontrollen till användaren och verkligen tillät att man tweakade precis som man vill ha saker. Jag vill inte använda minneshungriga 3dje parts apps för att tweaka mitt GUI som jag vill ha det, det ska vara enkelt och integrerat i OSet.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Hoppas verkligen att dom gör hela OSet 64bitars och skippar 32bitars så program och spelutvecklarna tvingas börja skriva native 64..

Sen så gillar jag faktiskt vista, bästa OSet sen Win2000

håller med dig då kanske folk måste köpa ny hårdvara och windows 7 blir en succe!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mazk0
Varför gör de inte som Apple och släpper en dyr uppdatering vart år.

Apple släpper varken en dyr uppdatering eller uppdateringar varje år.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
jag hoppas faktiskt att windows 7 blir något att ha. Måste säga att jag personligen tycker att windows XP är superbra och stabilt på alla möjliga vis, men det börjar bli gammalt. dessutom så skulle jag vilja ha ett mer intuitivt GUI, med fler användbara funktioner SOM FUNGERAR OCH INTE GÅR SÖNDER. Indexering (som exempel) i XP är ett skämt, i vista fungerar det då och då.

Måste hålla med dig här, efter att ha läst ditt inlägg insåg jag att det är precis så jag känner Måste säga att det är med startmeny börjar kännas lite förgånget, det behövs en ny struktur, jag är inte rädd för att behöva lära om allt jag vet om att använda windows så länge jag övergår till något bättre

Things change, get used to it.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag själv kräver inte detta, det är personerna som inte fattar vad som krävs och vad som ligger bakom dessa operativ. Därför tyckte jag att de själva kan försöka då om de tror att det är så enkelt. Många slänger ur sig så mycket ogenomtänkta saker utan att ens försöka använda hjärnan.

Sant, och allt jag skrev var egentligen inte riktat som negativ kritik på ditt inlägg. Däremot inspirerade det mig till ett liten spin off på temat!

De flesta här vet nog att mina sympatier ligger närmare open-source, men trots det, både pga mitt arbete och för den fortsatta konkurrensens skull, så hoppas även jag på Windows 7 blir ett tekniskt framsteg för Microsoft. Jag upplever att Vista tyvärr sänkte garden lite bland t ex Linux folk, eftersom de plötsligt kände det som om de fått övertaget (ni inbitna gamers som läser detta, glöm spel för ett tag och tänk operativ system och dess funktionalitet samt säkerhet). XP anses fortfarande som ett större hot, och det än mer när Microsoft förlänger dess liv. Vista tas inte som en seriös utmanare. Hur motstridigt det än kan tyckas hoppas jag därför på att Microsoft med Windows 7 ska lyckas skapa ett bättre operativ system med mer kraft i förhållande till sitt foot-print (även de som gillar Vista måste erkänna att det är en koloss i förhållande till vad det kan uträtta).

Leve Windows 7... i alla fall fram tills vi vet vad det går för!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Sant, och allt jag skrev var egentligen inte riktat som negativ kritik på ditt inlägg. Däremot inspirerade det mig till ett liten spin off på temat!

De flesta här vet nog att mina sympatier ligger närmare open-source, men trots det, både pga mitt arbete och för den fortsatta konkurrensens skull, så hoppas även jag på Windows 7 blir ett tekniskt framsteg för Microsoft. Jag upplever att Vista tyvärr sänkte garden lite bland t ex Linux folk, eftersom de plötsligt kände det som om de fått övertaget (ni inbitna gamers som läser detta, glöm spel för ett tag och tänk operativ system och dess funktionalitet samt säkerhet). XP anses fortfarande som ett större hot, och det än mer när Microsoft förlänger dess liv. Vista tas inte som en seriös utmanare. Hur motstridigt det än kan tyckas hoppas jag därför på att Microsoft med Windows 7 ska lyckas skapa ett bättre operativ system med mer kraft i förhållande till sitt foot-print (även de som gillar Vista måste erkänna att det är en koloss i förhållande till vad det kan uträtta).

Leve Windows 7... i alla fall fram tills vi vet vad det går för!

Ännu en gång, bra skrivet. Håller med dig till fullo!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Verkar ju jäkligt intresant måste jag ju säga. Jag höll mig till XP tills förra månaden. Kör nu med Windows Vista Ulitmate 64 bits. Är super nöjd, inte sett eller märkt något dåligt med Vista än. Man har ju hört massa rykten om att W7 ska vara super snabbt och skit bra, men det är ju trotsallt rykten, men man kan ju hoppas? Fick en liten cool idé när jag satt och lästa här. Tänk, jag säger TÄNK va coolt det skulle vara om Windows gav ut ett Gamer OS? Fy fan, jag kan bara tänka mig hur jävla mäktigt det skulle vara. Och designen ska vi inte tala om!
Hehe, ja det är önske tänkande från min sida. Men igentligen asså? Jag menar, alla företag riktar sig mot Gamers numera och mer kommer det bli. För det är ju Gamers som dominerar den här marknaden? Så vem vet, efter W7 så kanske vi får se ett "Windows Gamer" någon mer än jag som gillar idén? Som sagt, det är ju en idé bara, och man kan ju leka VÄLDIGT mycket med idér. Så va tycker ni om min idé? Är det något Microsoft kanske ska tänka lite på?

Mvh Jonas

Konsol är för gamers... så vi lär nog inte få se något OS med officiellt stöd som riktar sig till "gamers". Visserligen så börjar ju konsolerna bli mer o mer lika en PC. :S

Men som sagt... den stora marknaden för PC är ju företagen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Skulle hällre se att all mjukvara (även dx10 eller nya verisioner av openGL) anpassas till linux innan 2009, så kan jag få slippa mitt XP

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk

Vore ju ball om nya windows binder dx11 till sig. Det fungerar bara på windows 7 ha ha...

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Citat:

men ändå det är bara slöseri med perstanda när man kan bygga/göra ett OS som inte äter så mycket minne

Har man en dålig dator får man skylla sig själv, bara att stänga av funktionen. Varför Ska vi med datorer som klara av Vista lida för de snåljåpar som inte köpt en ny dator de senaste 5 åren.
har man inte råd är det en sak men då ska man inte uttala sig att Vista är skit för ens dator inte kalrar av det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FouR
Att tjäna pengar

Word

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Mvh Jonas

Det tycker jag låter som en jäkla bra idé!

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Tänk, jag säger TÄNK va coolt det skulle vara om Windows gav ut ett Gamer OS? Fy fan, jag kan bara tänka mig hur jävla mäktigt det skulle vara. Och designen ska vi inte tala om!

Mvh Jonas

Och tänk vad ännu mer coolt det varit om de gav ut ett renodlat arbetsstation OS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exry
Tror det bara är jag... Men jag tycker dessa utseenden på GUI's ser rent av förjävliga ut. Inkl. Mac OS'ens visuella trams.

hehe jag har svårt att tänka mig att tex iex7 är med i deras alpha som man ser i ett av dessa screens.. Det där känns mest som någon suttit hemma och lekt med photoshop.

Och som andra skrivit tidigare GUIet är nog en av dom saker dom fixar till sist på ett OS.

Personligen hoppas jag verkligen att Win7 lyckas bättre än Vista för vista för mig är iaf en fet besvikelse så mycket strul och så mycket som ej fungerar än idag 1.5 år efter det släptts. Så jag kör vidare med XP som man nu typ 7 år senare kan börja säga bli riktigt stabilt och pålitligt