Permalänk
Medlem

Speldator - max 20k

Tjenare!

Skulle bli väldigt tacksam om nån kunde sätta ihop en riktigt bra dator till mig. Jag har redan hdd, dvd-läsare, nätagg, chassi, högtalare, mus och tangentbord.

Jag vill gärna ha tips om en bra 22" widescreen skärm.

Släng ihop en riktig monsterdator!

Permalänk
Medlem

Ett riktigt monster för omkring 20 papp bör väl innehålla två stycken 9800GX2 antar jag, samt ett bra SLI-moderkort (har hört att 780i är bra, inte insatt i sli-mobos), kör 8gb ram av bra kvalitet tillsammans med en nice quad typ q9450.
En bra och billig skärm som jag kan rekommendera är hp w2207h som jag har, ca 2700kr och bra skärm för att vara tn-panel. Men då du kommer att kosta på datorn en del så skulle jag rekommendera s-pva eller p-mva-panel eller vad de heter, dyrare men bättre:)
Tips på tysta nätagg är Corsair, vet inte riktigt vad du behöver för effekt om man har dubbla gx2 dock.
Flera kan säkert komma med närmre detaljer men detta är väl en liten fingervisning åtminstone.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

När jag skrev 20k så skrev jag det endast för att folk inte skulle fråga! Jag är nästan säker på att jag ska köra på ett 9800GX2, alltså inte sli. så utgå ifrån ett 9800GX2! Jag kör gärna på ett sli moderkort dock. Så man kan köra sli senare om det skulle finnas behov för det.

Permalänk
Hedersmedlem

* Flyttad *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=365-18486

Intressant. Är det där Deluxe moderkortet bra eller? Är quad bättre än 1 E8400 till spel?

Och sist, va fan va det där för minnen? har dom en fläkt...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damp123
Intressant. Är det där Deluxe moderkortet bra eller? Är quad bättre än 1 E8400 till spel?

Och sist, va fan va det där för minnen? har dom en fläkt...?

Ja du får med fläkt till minnena. Jag ser quad som ett val eftersom fler och fler spel kommer börja stödja quad och det finns spel som stödjer quad. Moderkortet har jag förstått ska vara bra annars finns ju http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASSTRIK2F...

Permalänk
Medlem

vad har du för delar nu?
skicka PM så behöver jag inte söka länken.

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Vadå, det spelar väl ingen roll...?

Permalänk
Medlem

Ifall ditt nätagg räcker antagligen.

Permalänk
Medlem

Det är ett Antec NeoPower 500 W!