Microsoft fixar problem med Vista SP1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ollebro
för jävla sorgligt asså, jag är något sjukt glad över att jag ska sälja min sketna dator och köpa mig en fin vit MacBook, bara tanken att slippa allt som heter microsoft gör mig helt otroligt glad!

Ja, just det. Vi glömde ju det perfekta plastäpplet mitt i katastrofens centrum !
Man kan inte riktigt jämföra Apple eftersom Microsofts OS måste ha så jäkla mycket större kompatiblitet gentemot Apples, jag vet att ni Macare har svårt och förstå det men det tar väl sin tid det med.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Fick för mig att SP1 på svenska skulle släppas förra veckan? Hoppas det blir denna istället

EDIT: Efter jag skrev detta hade jag 8 viktiga uppdateringar i Windows Update, ser inget service pack dock, heter det något annat?

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - 360hz qd-oled

Permalänk
Medlem

Kanonbra Info på den här Sidan.Samma 00000000......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Ja, just det. Vi glömde ju det perfekta plastäpplet mitt i katastrofens centrum !
Man kan inte riktigt jämföra Apple eftersom Microsofts OS måste ha så jäkla mycket större kompatiblitet gentemot Apples, jag vet att ni Macare har svårt och förstå det men det tar väl sin tid det med.

Apple var ju inte tvungna att skriva om hela sitt OS till en ny processor architektur...

Man tycker att Microsoft som omsätter ungefär dubbelt så mycket, har 5 gånger högre vinst borde ha råd med den nödvändiga kompetensen att reda ut kompatibilitetsproblemen. Dessutom har Microsoft alltid haft problem med sina OS även när det knappt fanns något att va bakåtkompatibelt med.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleetz
Fick för mig att SP1 på svenska skulle släppas förra veckan? Hoppas det blir denna istället

EDIT: Efter jag skrev detta hade jag 8 viktiga uppdateringar i Windows Update, ser inget service pack dock, heter det något annat?

Varför har jag svensk vista home premium service pack 1 då? :S

Permalänk
Avstängd

Vore trevligt med en länk, eller fixar WU det sj lr?

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Laddade upp filen och en liten instruktion jag skrev tidigare (.nfo, öppnas med notepad eller valfri nfo-reader). Detta eftersom forumets radbrytningar gjorde att den delvis lyckades ta bort allt för mycket ur registret. Fixat det för de som drabbats nu. Denna fil är dock garanterat fungerande. Har använt den själv och ytterligare en gång verifierat att radbrytningarna är korrekta.

http://www.sendspace.com/file/we6e1n

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

För er som fick med vista med datorn, jaha de e bara att bita ihop och hoppas på de bättre, apple/Linux=kompatibelproblem pga microsofts monopol stil, till resten vill jag bara säga XP FTW! vill ni ha vista så ladda ett tema

Visa signatur

| Intel Q8300 2.5GHz | Gigabyte GA-P41T-D3 | Corsair 2*2GB ~1333MHz | Gigabyte AMD 6850 1GB | Seagate 500GB, 1TB, 2TB | Corsair VX 550W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zcc
Varför har jag svensk vista home premium service pack 1 då? :S

Fick du den från Windows Update? :s

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleetz

Samma här och sedan ingenting ? Funkar detta ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

de får snabba sig med SP1 till SWE, Därför att jag får bluescreen en gång om dagen, och när vista letar efter lösning så påstår den att SP1 är lösningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Laddade upp filen och en liten instruktion jag skrev tidigare (.nfo, öppnas med notepad eller valfri nfo-reader). Detta eftersom forumets radbrytningar gjorde att den delvis lyckades ta bort allt för mycket ur registret. Fixat det för de som drabbats nu. Denna fil är dock garanterat fungerande. Har använt den själv och ytterligare en gång verifierat att radbrytningarna är korrekta.

http://www.sendspace.com/file/we6e1n

Du skulle inte kunna förklara hur man fixar det? Körde det gamla skriptet och nu är datorn helt konstig

Permalänk
Medlem

Hmmm..... Jag börjar misstänka att blunden jobbar på Microsoft ?
Funkar lika bra som vanligt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apro
Du skulle inte kunna förklara hur man fixar det? Körde det gamla skriptet och nu är datorn helt konstig

En vanlig system restore eller F8 vid boot och restore därifrån är enklast. Säg till om det inte fungerar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Hmmm..... Jag börjar misstänka att blunden jobbar på Microsoft ?
Funkar lika bra som vanligt.

Haha. I wish.

För de som inte lyckas få ner SP1 (32bit eller 64bit) via Windows Update med registerhacket kan höra av sig till mig via PM så kan vi kanske lösa det på annat sätt.

Notera för övrigt att man först måste tanka två updates via Windows Update innan själva SP1 syns. Efter dessa kan det ta upp mot en timme innan hela SP1 syns. Dyker upp till slut dock.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Nya Mac Leopard eller vad det heter var ju en smärre katastrof när det släpptes. Filkorruption och annan skit som faktiskt bräcker Vista lanseringen. Men dom fixade det ganska snabbt har jag för mig.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Bara det faktum att Apple inte kommit på att fler än 1 musknapp är nödvändigt samt att man inte kan trycka på touchpaden är tillräckligt för mig för att betvivla att Apple ens vet hur man gör datorer. Bland de mest elementära sakerna på en laptop. De verkar tro att det ska vara någon avancerad och dyr feature medan i princip alla andra bärbara har haft denna funktionalitet i flera år.

Jaja, tur att vi alla har olika smak. Vore tråkigt annars.

Jag kan klicka på min touchpad på min mac. Klicka med tvåfingrar ger högerklick. Det funkar minst lika smidigt som att ha två knappar... Det är dock inaktiverat som standard, vilket är skumt.

Anyway, jag väntar fortfarande på den riktiga svenska versionen så mitt Vista Business x64 kan uppdateras.. Och tur att man har en svensk version av Vista så man slipper ev. problem som engelska användare fått

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Bara det faktum att Apple inte kommit på att fler än 1 musknapp är nödvändigt samt att man inte kan trycka på touchpaden är tillräckligt för mig för att betvivla att Apple ens vet hur man gör datorer. Bland de mest elementära sakerna på en laptop. De verkar tro att det ska vara någon avancerad och dyr feature medan i princip alla andra bärbara har haft denna funktionalitet i flera år.

Jaja, tur att vi alla har olika smak. Vore tråkigt annars.

Du kanske skulle ta och uppdatera dig själv ang. Apple. Mighty Mouse(som är deras mus) har två knappar och scroll som alla andra möss, sen är att den är helt värdelös är en annan femma. Inte klicka med touchpaden? Skojar du eller? Apple har ju mer features än de flesta PC-touchpadsen. Du kan inte bara klicka på touchpaden, du kan dubbelklicka med två fingrar på, scrolla med två fingrar på m.m. Den nya airen kan du dessutom med tre fingrar rotera skrivbordsytan, m.m.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Kör mac, dax för folk att inse att microsoft inte gör bra grejer...

Det känns som att ni här på forummet är superpetiga med att ha det senaste i CPU-form, Det kallaste i Moderkortsform, men att köra med ett OS som ligger 5-10 år efter apples det gör ni gladligen..

Mac os x är framtiden.

Jag kör osx86.. mac os x på min pc hårdvara.
Det är nog det optimala... os x till allt jag behöver..
Sedan winear jag bara om för att köra crysis på mitt 9800gx2
Sen winear jag tillbaka till os x..

Kör osx86 nu grabbar..
microsoft har väl haft sin chans

Permalänk

Okej, även om jag själv var inne på det så starta inte en löjlig PC VS Mac diskussion här.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

tro mig..
i dagens läge med
Vista vs. Leopard

så är det inte ens en diskussion.
Den som säger att Vista är bättre
har helt enkelt inte tillbringat någon tid framför leopard
eller är dom helt urblåsta i huvudet.

Det är så roligt att se Windows fanboys se rött för att
de innerst inne vet att Vista inte är en succé.

Vi får helt enkelt hoppas att M$ kopierar tillräkligt mycket
utav Leopard och trycker in i Windows 7..
Windows användare förtjänar:

Time machine
Spaces
Quick look
Spotlight
Exposé
Hot corner
Front row
Stacks
Dashboard
Coverflow
.mac
Font book
Parental Controls
iLife
Final Cut
Logic pro studio
INGET ANTIVIRUS ELLER BRANDVÄGG

Och framför allt UNIX och X11

Lite skrattretande är också att Office fungerar bättre till Mac os x än till M$ egna Windows (och så är det snyggare)

Och ni som bryr er om eran dators hastighet måste ju bara välja osx... HFS+ behöver ju aldrig defragmateras eller formateras.. det går alltid lika snabbt.. och med avsaknaden utav kerneltrassel och anivirus, brandväggar o.s.v. så går osx BRA mycket snabbare.

Går dessa operativsystem ens att jämnföra.
Särskilt inte idag när man kan spela Windowsspel
på macen med wine och när man kan köra hela os x
i native speed och till 100% fungerande på PC hårdvara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Du kanske skulle ta och uppdatera dig själv ang. Apple. Mighty Mouse(som är deras mus) har två knappar och scroll som alla andra möss, sen är att den är helt värdelös är en annan femma. Inte klicka med touchpaden? Skojar du eller? Apple har ju mer features än de flesta PC-touchpadsen. Du kan inte bara klicka på touchpaden, du kan dubbelklicka med två fingrar på, scrolla med två fingrar på m.m. Den nya airen kan du dessutom med tre fingrar rotera skrivbordsytan, m.m.

Ja, på deras Pro-versioner och dyrare laptops kan man klicka etc. på touchpaden. Tänkte på Macbook som nog måste vara den som köps mest. Multi-touch är ju inte så speciellt heller som du får det att låta. Massa laptops som har det. Tog inte med Mighty mouse eftersom den enligt mig och många andra tillhör bland de sämsta möss som någonsin skapats. Är förövrigt Apple som gjort att vi behöver dras med dubbelklick idag. De har också den mest onaturliga pekar-accelerationen av Linux, Windows och OSX samt minst skärpa i visning av typsnitt (är anpassat för skärmar med 200dpi ungefär).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Okej, även om jag själv var inne på det så starta inte en löjlig PC VS Mac diskussion här.

Håller med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olofd
[...]

Lite svårt att tro dig när du inte kommer med speciellt många vettiga argument samt förolämpar folk. När det gäller OS kommer allt ner till personliga preferenser. Sedan beror saker som att det inte krävs antivirus mest på att det är för få personer som använder mac. Blir således inte värt mödan. När det gäller Fanboys har ju Apple annars den överlägset största skaran. Detta trots att Apple gång på gång kör över dem med att ta ut rejäla överpriser etc.

När det gäller Unix/Linux håller jag dock med. Finns mycket bra att hämta där. Går dock helst direkt till källan då så att säga. Tycker att Linux är överlägset OSX. Detta är dock bara ytterligare en personlig preferens.

Kan vi nu hålla denna tråd ren från sånt som inte har med ämnet att göra (inkluderar prat om OSX, *Nix, etc.)?

Tycker någon att mina personliga preferenser är "fel" är de välkommna att höra av sig i PM om de har något vettigt att säga.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ja, på deras Pro-versioner och dyrare laptops kan man klicka etc. på touchpaden. Tänkte på Macbook som nog måste vara den som köps mest. Multi-touch är ju inte så speciellt heller som du får det att låta. Massa laptops som har det. Tog inte med Mighty mouse eftersom den enligt mig och många andra tillhör bland de sämsta möss som någonsin skapats. Är förövrigt Apple som gjort att vi behöver dras med dubbelklick idag. De har också den mest onaturliga pekar-accelerationen av Linux, Windows och OSX samt minst skärpa i visning av typsnitt (är anpassat för skärmar med 200dpi ungefär).
[/i]

Nej där har du fel igen, man kan klicka på touchpaden på deras "billiga"-versioner också. MacBook har samma funktioner på touchpaden som Pro. Multi-touch är tydligen rätt speciellt eftersom jag inte stött på det på någon laptop-pc jag suttit vid än, därmed inte sagt att det inte existerar.

Så du "tog inte med" Mighty Mousen i ditt resonemang om hur efter Apple är med enklicks-möss. Ett väldigt märkligt sätt att diskutera på. Att utesluta fakta ur sitt resonemang måste väl ändå anses totalt felaktigt. Det ända du gör är att provocera vilket verkar vara din agenda.

Absolut inget fel med dubbel-klick, jag hatar enkel-klick, personligen, du måste lära dig att skilja på subjektiva och objektiva bedömingar. Bara för att du tycker att det är vädrelöst med dubbel-klick så tycker inte majoriteten det, att vi får "dras med" dubbel-klick fortfarande handlar ju knappast om att Apple eller Microsoft är bakåtsträvare utan att det fyller sin funktion.

Alltså ditt skitsnack tar ju aldrig slut, om nu OSX har så dålig skärpa i visning av sina typsnitt så borde ju inte 90% av den grafiska branschen sitt med OSX, eller hur? Det handlar om vad du sitter på för skärm. Sitter du med en skitskärm så ser det skit ut. Men sitter du med en proffsskärm a la EIZO så ser det ut precis som det ska. Har ingenting med dots per inch att göra.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

blunden... du får nog lägga ner..
eller gå och köpa en mac.

Du verkar uppenbarligen inte veta så mycket om dem...
sorligt att se någon diskutera med felaktig fakta.

Permalänk
Medlem

Orka att man får mail om denna tråd när det pratas andra operativsystem och datorer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den 18. bli det väll med alla uppgrade VistaSP1.Men helt utan Problem go det väll inte,att installera.....Mvh......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Nej där har du fel igen, man kan klicka på touchpaden på deras "billiga"-versioner också. MacBook har samma funktioner på touchpaden som Pro. Multi-touch är tydligen rätt speciellt eftersom jag inte stött på det på någon laptop-pc jag suttit vid än, därmed inte sagt att det inte existerar.

Så du "tog inte med" Mighty Mousen i ditt resonemang om hur efter Apple är med enklicks-möss. Ett väldigt märkligt sätt att diskutera på. Att utesluta fakta ur sitt resonemang måste väl ändå anses totalt felaktigt. Det ända du gör är att provocera vilket verkar vara din agenda.

Absolut inget fel med dubbel-klick, jag hatar enkel-klick, personligen, du måste lära dig att skilja på subjektiva och objektiva bedömingar. Bara för att du tycker att det är vädrelöst med dubbel-klick så tycker inte majoriteten det, att vi får "dras med" dubbel-klick fortfarande handlar ju knappast om att Apple eller Microsoft är bakåtsträvare utan att det fyller sin funktion.

Alltså ditt skitsnack tar ju aldrig slut, om nu OSX har så dålig skärpa i visning av sina typsnitt så borde ju inte 90% av den grafiska branschen sitt med OSX, eller hur? Det handlar om vad du sitter på för skärm. Sitter du med en skitskärm så ser det skit ut. Men sitter du med en proffsskärm a la EIZO så ser det ut precis som det ska. Har ingenting med dots per inch att göra.

Intressant. Om de har "klick" på touchpaden på vanliga Macbook måste de har deaktiverat det som standard, eller så har bara alla de kursare som har dessa gjort det medvetet. Även mac-butikerna vid Webhallen och Kungsgatan (Stockholm) måste ha gjort detta. Alla dyrare varianter hade nämligen detta. Möjligheten finns ju givetvis också att det bara är jag som inte kan handskas med Apples touchpads. Har dock aldrig haft problem med någon annan så utesluter det så länge.

Kan hålla med om att jag uttryckte mig lite otydligt om Apples möss. Givetvis ska Mighty Mouse räknas med. Det jag syftade på var att de tagit väldigt lång tid på sig att inse att fler än 1 knapp är smidigt. När de sedan väl byggt en sådan lät de, i mitt tyckte, design gå före funktion. Verkar vara få, även av de mac-användare jag känner eller har pratat med som inte håller med mig i detta. Därav inte sagt att det är "fakta". När jag läser det jag skrev igen så ser jag att det kan framstå på det sättet. I fallet dubbelklick är det självklart en smaksak. Det jag tänkte på var att det ofta kan vara förvirrande för folk med mindre datorvana vilket får till följd att de dubbelklickar på allting sedan.

Ännu en gång kom inte allt jag tänkte ner i text. OSX är inte "väldigt oskarp", men det är mer oskarpt (notera den relativa skalan) än Linux och Windows. Detta skrev jag mer för att påpeka att alla de som försöker säga att "OSX är bäst, annars är ni dumma i huvudet" har fel. Tyvärr kommer ofta sådana "argument" upp i dessa frågor. Detta tycker jag är beklagligt eftersom det skapar dålig stämning och flame wars. För att återgå till saken. Denna lilla oskärpa är en tradeoff just för att man beslutade att hantera PostScript som man gör. Det positiva i detta är att det förenklat sett blir mer likt utskrifter etc. vilket jag tror är samma anledning till att grafiker ofta använder just mac. Det är således en mer nichad plattform. Håller du med? Kan även försäkra dig om att min skärm inte är skräp. Är en Dell 2007WFP med S-IPS-panel. Självklart finns det Eizo-skärmar för ännu mer pengar än de 7000 kr denna skärm kostade normalt när jag köpte den. Det ger dock ytterligare stöd till min åsikt om att Mac är en mer nichad plattform.

Slutligen vill jag säga att mitt syfte inte var att provocera. Blev dock tyvärr så i det färdiga inlägget. Detta beror troligen på att jag störde mig på olofds inlägg som jag tycker var just menat för att vara provocerande. Störde mig också på att tråden var på väg att tas över av denna typ av diskussion, vilket överhuvudtaget inte har i denna tråd att göra. Finns ingen anledning för Mac eller Linux/BSD-förespråkare att ens yttra sig i detta, lika lite som Windows-förespråkare ska undvika att skriva provocerande inlägg i motsvarande trådar om dessa plattformar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olofd
blunden... du får nog lägga ner..
eller gå och köpa en mac.

Du verkar uppenbarligen inte veta så mycket om dem...
sorligt att se någon diskutera med felaktig fakta.

Likewise.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Intressant. Om de har "klick" på touchpaden på vanliga Macbook måste de har deaktiverat det som standard

Svar: Ja det är inaktiverat, även på MacBook Pro är det inaktiverat som default. Bara gå in under systeminställningar och aktivera det.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Svar: Ja det är inaktiverat, även på MacBook Pro är det inaktiverat som default. Bara gå in under systeminställningar och aktivera det.

Hur jävla smart är det? o_O

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Hur jävla smart är det? o_O

Det, å andra sidan är en helt och hållet en smaksak. Jag tex gillar inte att klicka med touchpaden, men jag ser ingen poäng att diskutera det vidare, då det som sagt är en smaksak.

Ville bara reda ut begreppen lite då det verkade vara viss förvirring kring det hela.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Det, å andra sidan är en helt och hållet en smaksak. Jag tex gillar inte att klicka med touchpaden, men jag ser ingen poäng att diskutera det vidare, då det som sagt är en smaksak.

Ville bara reda ut begreppen lite då det verkade vara viss förvirring kring det hela.

Är väl stendumt att ha en standardsak avstängd? Eller?