Permalänk
Medlem

glemmy har du testat installera om grafikkorts drivrutinerna? De kanske blivit skadade? Bra att testa installera om om man får konstiga fel som verkar mjukvaru beroende som detta verkar vara då det endast gäller 1600x1200 och högre.

Permalänk
Medlem

Jag köpte detta kort för några dagar sen tillsammans med en AMD x2 5000+ på 2.6 ghz som jag tänkt överklocka lite, har inte pysslat med överklockning så seriöst förut men är inte helt clueless.

När jag installerade Win vista och så, körde jag CPU-Z för skojjs skull och såg att frekvensen på cpun var välidigt ostabil.
Den hoppa från 1000 mhz och 2600 mhz och bara hoppa omkring runt där.
Ska det vara så? När jag gick in i bios och ställde multiplayern på 13x så håller den sig i 2.6ghz hela tiden stabilt, men när jag försöker höja FSBn lite så får jag bluescreen och datorn startar om sig. hinner inte heller se vad det står på bluescreenen.
CPUN håller sig väldigt kall hela tiden IDLE just nu i IDLE på 2.6ghz ligger kärna 1 på 20grader och 2 på 16grader. moderkortet ligger på omkring 32 grader säger Everest.

Vad kan jag göra? vill gärna dra upp processorn lite till. har sätt folk som har fått upp den i iaf 3.0 ghz med orginalkylarn.
rev1.1 ska väll tilläggas

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Stisse. Läs på mera helt enkelt!

Permalänk
Medlem

Skulle inte tacka nej till 20 och 16 grader på kärnorna i alla fall

Permalänk
Medlem

Ok jag har fått min GA-MA78GPM-DS2H som jag fick som ersättning för att mitt andra GA-MA78GM-S2H brändes och jag gillar den HÅRT!!!

Kommer verkligen inte titta tillbaka på GA-MA78GM-S2H igen! Flera saker som fungerar bättre helt enkelt samt mycket bra extra funktioner i BIOS som bör ha funnits till GA-MA78GM-S2H men tyvär ej fanns.

Permalänk

Jag får blåskärm när jag ska installera windows XP på mitt skinande nya S2H, Jag kommer så långt som att den slutar ladda från skivan och ska starta windows, ca 1 minut in i installationen. Windows-partitionen är på en ATA-disk och jag har en SATA-disk som lagring, har testat koppla ur SATA-disken och ena minnet, även byta till den medföljande ATA-kabeln. Det är en SATA-brännare om det spelar nån roll.
Nån som har någon idé?

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nighthog
Ok jag har fått min GA-MA78GPM-DS2H som jag fick som ersättning för att mitt andra GA-MA78GM-S2H brändes och jag gillar den HÅRT!!!

Kommer verkligen inte titta tillbaka på GA-MA78GM-S2H igen! Flera saker som fungerar bättre helt enkelt samt mycket bra extra funktioner i BIOS som bör ha funnits till GA-MA78GM-S2H men tyvär ej fanns.

vart köpte du ditt? jag fick då inte byta eller lägga pengar emmelan hos datorbutiken och det har tagit 8 dar för dom nu och de har fortfarande inte fått min retur :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kniffarn_
vart köpte du ditt? jag fick då inte byta eller lägga pengar emmelan hos datorbutiken och det har tagit 8 dar för dom nu och de har fortfarande inte fått min retur :/

Komplett.se

Gillar dem hårt nu.

Surt för dig med att de inte gick med på att byta ut moderkortet.

Jag själv fick dock vänta ca 10dagar för att få detta moderkort istället. De fick ju beställa in ett antal då de inte hade några i lager.

Föresten är det ditt första brända moderkort? Dock ser jag att du har en processor som ska verkligen inte bränna moderkortet på något viss. Jag har ju en Phenom X4 9750, max supportade procesorn med moderkortet. Du har ju en X2 4850e som verkligen inte ska vara något problem alls.

Men nu med nya moderkortet så ska jag nog inte ha några med problem då den klarar upp till 140watt!

Permalänk
Medlem

tack. nighthog

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

Är det ett bra kort för 450kr? Klarar det en AMD X3 8750 Black edition? Kan man överklocka lite? Klarar det 140W CPU:er? Kommer det klara Denebs?

SNABBA svar tack

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

har nu fått igång min dator dock har jag ett störande problem för när jag har hörlurarna på mig så hörs ett litet tjutande ljud som blir starkare när jag ex drar runt ett fönster vad kan detta vara?

edit hjälpte mycket när jag byte settings från hörlurar till framhögtalare är det drivrutiner som är fuckt upp

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Är det ett bra kort för 450kr? Klarar det en AMD X3 8750 Black edition? Kan man överklocka lite? Klarar det 140W CPU:er? Kommer det klara Denebs?

SNABBA svar tack

Om du vill ha ett lite stabilare och mer "stabilt" för bättre cpu:er så gå på ga-ma78gpm-s2h som nighthog har köpt.
om du har läst lite i tråden så har moderkorten bränts vid vanlig användning.

lycka till

Permalänk
Medlem

Hej jag lånar tråden lite, har sjukt mkt problem med mitt nya htpc system. Jag når inte windows installationen ens. När jag startar upp systemet så får jag först ingen bild, kör jag clear cmos så kan jag ibland komma in i bios, men inte alltid. När jag sedan sparar ev ändringar i bios och startar om så är jag tillbaks på ruta 1.

Jag har testat följande:

- Clear CMOS
- Ändrat mem volt till 2.1V
- Testat både SATA och ATA hårddisk (dvdn är dock ata...)
- Testat att boota från en hårddisk med förinstallerat os, på XP installationen nådde den inte ens loading screen, med en linux dist nådde jag iaf loadingskärmen varpå det hängde sig.
- Jag har kört datorn utanför burken
- Testat olika windows skivor

Systemet är enligt följande:

Gigabyte GA-MA78GM-S2H 780G, AM2+ mATX
AMD Athlon64 X2 4850e 2.5Ghz
2048MB DDR2 PC6400 240-pin, 800Mhz
80gb sata/ata disk.
300W PSU.

Någon som har ett tips? Ev att testa med en annan ddr2 sticka, problemet är att jag inte har någon, men går ju att fixa. Ingen som har lite ideer?

\\Tack!

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Jag hade stora svårigheter att få detta mobo att funka med två 2GB CL5 minnen från Corsair TWIN2X 6400. Fick byta hos Inwarehouse till Crucial CL4 minnen och då funkar allt perfekt.
/B

Permalänk
Medlem

Hej
Har du uppgraderat ditt BIOStill den senaste versionen. Jag hade stora problem med mitt moderkort, liknande det som du beskriver.
Det enda man i så fall kan göra är att uppgradera BIOS. Antingen så får du skicka tillbaka moderkoret till den butik som sålde det så att de får uppgradera på garantin alternativy om du har en annan äldre cpu som du tillfälligtvis byter ut för att kunna uppgradera BIOS själv.

//Tomas

Visa signatur

/Mrjeth

Permalänk

såg detta kortet idag såg intressant...

är det hybrid crossfire?
på det och skulle det fungera med ett HD4850 / HD4670 för att få en liten boost?

försöker sätta ihop ett bang for the buck paket och behöver hjälp med det här.... liksom jag köper en ny dator till sommaren eller nåt och behöver nåt så länge kan tilläggas att jag skall spela på en 19" crt skärm.

tacksam för svar dino / donic1989

Permalänk

ganska nice att man kan köra en phenom II 940 och 920 på detta moderkort. hade för mig att det bara stödjer upp till 95w cpu:er

http://www.giga-byte.com/Support/Motherboard/CPUSupport_Model...

Mvh Tim

edit: Dino, hybrid crossfire fungerar endast med 24** och 34** serien av ati:s grafikkort

Permalänk
Medlem

Har köpt ett GA-MA78GM-S2H (rev 1.1) + AMD 4850e , stoppat i en billig låda tillsammans med ett Ace Raw Deal 460W (ja, antagligen dumsnål). Inget händer tyvärr när jag försöker starta.

Kan starta nätagget genom att starta med kabel mellan "grön & svart" på atx kontakten. Annars helt död.

Ingen reaktion på power knapp (eller kortslutning av "power pins" på moderkort), inga pip.

Någon som kört kombination eller har några andra idéer? Verkar ju vara problem med vissa kombinationer...

Permalänk
Medlem

Någon som kör en Zalman 7700 på detta kort?

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

är det bara jag som har kallstarts problem med detta kortet?
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=899...

Permalänk
Medlem

Nån som klurat ut hur man kan använda flera ljudutgångar samtidigt ?

Jag kör HDMI-> HDMI till plasman i vardagsrummet, och VGA + analogt ljud till LCD:n sovrummet... Problemet är att jag måste switcha mellan ljudenheterna i kontrollpanelen. Nån som vet hur man får ljud genom bägge utgångarna samtidigt ?

Har naturligtvis ett Ga-ma78gm-s2h moderkort.

/ ToLin

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Köpte nyligen en Phenom II 920 till detta moderkort (Ga-ma78gm-s2h) och det fungerar som det ska. Ett litet problem är att Windows inte hittar namnet på den i enhetshanteraren tan det står "AMD unknown model".

Är det här något som påverkar prestandan och hur fixar jag det?

Tack!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ferre3
Tjenare!

Köpte nyligen en Phenom II 920 till detta moderkort (Ga-ma78gm-s2h) och det fungerar som det ska. Ett litet problem är att Windows inte hittar namnet på den i enhetshanteraren tan det står "AMD unknown model".

Är det här något som påverkar prestandan och hur fixar jag det?

Tack!

Tjenare! Du får ladda in det nyaste bioset, sket enkelt att göra, ladda in filerna på ett usb minne med fat32 format sen trycker du på end knappen när giabyte loggan dyker upp!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miho
är det bara jag som har kallstarts problem med detta kortet?
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=899...

Jag har också problem vid kallstart, systemfiler går fel och oftast kraschar grafiken. Köpte ett likadant moderkort och körde utan prob. Skickade in det till Komplett men dom hävdar att det inte är något fel får väl snacka lite med dom. Det kan ju vara någon kombination med minnerna som inte fungerar.

Visa signatur

Sajberman