Aplus CS-EL Diablo

Permalänk

tycker namnet bara är ett bra tecken på att chassit är skit..

Nej. kommer alldrig köpa något budget chassi i mitt liv. har alldrig ens köpt ett chassi
Har byggt mina egna lådor och jagar häldre redar på ett halvbra 19" racklåda och modifierar än köper nått sånt mög.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bra recension, bra att inte ens fläkten var på 360mm som den ska vara. Själv håller jag mig till stora lådor, a la Stacker.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Skitchassi...hatar alla dessa skenor som diskarna ska sitta fast med det låter som in i helvete om dom inte sätter på lite gummi/silicon och bjuder på bra skruvar.
Enligt mig så är hårddisk upphängningen A och O i ett chassi för allt annat så bestämms ljudet av vad man köper för fläkt i stort sätt, där är Antec och Lian Li (utan bra dämp så hade dom nog varit ganska högljudda) och några enstaka till som fattat hur man gör chassin!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JugsteR
Den här meningen hör man ganska ofta, men personligen har jag aldrig ägt ett Tagan. Inte heller har mina kompisar gjort det. Dessutom kan jag inte påminna mig att några tester har sagt att de är bra, iaf jämfört med nätagg jag tycker är bra, som Corsair HX-serien och Seasonic.

Så är de verkligen så bra? Finns det nåt bevis på det?

/J

Tagan gör både bra och tysta (dom flesta är tysta iaf) agg, kanske inte dom mest storsäljande aggen men dom är bra. Finns test här på Swec, Var jämförbart med testvinnaren Cooltek (idag heter dom Fractal Design) men med ett högre pris.

Permalänk
Medlem

Det var det räligaste jag sett!
Inte konstigt man har svårt å välja låda nu för tiden. Inte för det är brist på dom men när alla är skit så är det som å välja på pest eller kolera.

Blev ett jävla velande nu när jag byggde dator te farsan då alla lådor är så jävla fjortis inrictade att det inte fins nåt till oss runt på 20+ som inte vill ha nionljus.

Själv har jag köp typ chiftecs mesh eller matrix lådor och coolermaster stacker 810 och liknande stilrena lådor utan massa bös.

Nästan så man önskar sig dom där fyrkantiga vita boxarna tebaks som fans på 90 talet när man ser deta fula A+ till missfall.

I alla fall går en vanlig låda att modefiera med lyckat resultat till skillnad från något som dom redan vart framme med sticksågen i överalt.

Permalänk
Medlem

Att placera I/O portarna på åvansidan är faktiskt en mycket god ide.

Oftast placeras burken under bordet, då är det lätt att man trycker till och skadar kontakterna med en fot eller ett knä. I mitt fall brukar det dyka upp ett par stolar bredvid mig med några knattar där någon hamnar framför datorn dinglandes med benen. Hursom är det en mer skyddad plats åvanpå.

Men i detta fall kom kontakterna lite väl långt bak, så det blev fel i.a.f....

Permalänk
Medlem

sicken skit... vem köper sånt där? kan dom inte bara sluta tillverka sån där skit. behöver man riktigt bra kylning så köper man vattenkylningskit. I annat fall har komponenter över lag blivit så svala å tyst och effektiv kylning blivit standard, och det kommer man väldigt långt på. Det finns ingen anledning att ha liiite mer luftkylning för man vinner antagligen ingenting på det rent prestandamässigt. däremot förlorar man en jävla massa på att datorn står å skriker som om den vore döende. ett chassi för gamers? snarare ett chassi för idioter. sånt där borde bojkottas. vi borde inte ens sitta här och reflektera över chassit.. det är inte värt någon som helst publicitet.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Jag tycker chassiet passar något som har med militär att göra. Damn, ser ju ut som ett vapen. Jag tyckte inte alls om chassiet, för mycket space i det hela för min smak.

Om du menar denna bilen tycker jag den är rätt frän:
http://www.jungrelations.com/begood/image_db.php?id=389.jpg

Mvh

Militärt? Jo det kan stämma. Kanske var därför jag tyckte den var lite småfrän (är lite vapenfreak). Fast jag skulle aldrig köpa den. Mitt Sharkoon duger än så länge.

Angående Volvo C30 så är du den första som har sagt/skrivit till mig att den är frän!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Kan ni inte recencera ett riktigt stilrent chassie istället, jag dreglar framför bilder på Lian-Li PC-V1110 och PC-V2110

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Tagan gör riktigt bra lådor under eget namn, undrar varför dom kräker ur sig missfostret ovan i Swe testet, men det kanske anses hett i Üsbeckistan.

http://hardwarelogic.com/news/135/ARTICLE/3316/2008-04-21.htm...

är en stilren och stabilt byggd tagan låda, tror den är släppt under Tagans eget namn.

Det där ser onekligen ut som ett Lian Li, främst för att det är i grunden ett Lian Li.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Lite trist att även recencenter börjar kalla "högblank smäckplast" för "pianolackat". Misstänker att Steinway och Bösendorfer inte skulle varit helt nöjda med den däe finishen.

Visa signatur
Permalänk

Fult jävla chassi rent ut sagt, verkar minst sagt lite budget

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
90-talisterna brukar tycka om färger och robot stil på datorlådor.

NOT!

Visserligen har jag lite blått ljus i min dator. men det ångrar jag

Jag vill ha ett omoddat p180 så jag skulle kunna sova me datan på

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rrln
Att placera I/O portarna på åvansidan är faktiskt en mycket god ide.

Oftast placeras burken under bordet, då är det lätt att man trycker till och skadar kontakterna med en fot eller ett knä. I mitt fall brukar det dyka upp ett par stolar bredvid mig med några knattar där någon hamnar framför datorn dinglandes med benen. Hursom är det en mer skyddad plats åvanpå.

Men i detta fall kom kontakterna lite väl långt bak, så det blev fel i.a.f....

Då kan man ju göra som på Cooler Master Stacker 83x serien med en I/O panel ovanpå längst fram och några USB portar i fronten också. Där har du lite känsla för funktionalitet och kvalitet och så ser ju deras chassin inte ut som en stor hög radioaktiv koskit heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Militärt? Jo det kan stämma. Kanske var därför jag tyckte den var lite småfrän (är lite vapenfreak). Fast jag skulle aldrig köpa den. Mitt Sharkoon duger än så länge.

Angående Volvo C30 så är du den första som har sagt/skrivit till mig att den är frän!

Jag tycker Volvo C30 är skitsnygg. Den har sålt rätt bra, så det är förvånandsvärt att inte mer folk har sagt till dig att de tycker om den.

On topic: Som sagt, skitchassi! Problemet är ju att det finns en marknad för just sådana här chassin. När ett märke måste komma på en så radikal design som möjligt med så mycket blinkande lampor som möjligt för att sälja en produkt, så säger ju det rätt mycket om det märket. Visserligen kan det vara helt okej med lampor osv i ett chassi men man måste kunna dra ner på ljuset och det behöver ju trots allt inte täcka varenda kvadrat cm på chassiet. Bara man kan dra ned ljusstyrkan någolunda mycket eller stänga av ljuset helt, är det okej för mig.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Hm... snyggt

Permalänk
Medlem

ful.

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Fan nu kände jag mig träffad. Men om man kollar på den från den här vinkeln så ser den snygg ut faktist. http://www.sweclockers.com/imagebank/200804/FrontStor001.jpg

Dock så har jag lite lustiga uppfattningar om vad som är snyggt. Jag anser t.ex att Volvo C30 är en jävligt snygg bil, och det är jag ganska ensam om kan jag lova.

Från den vinkeln ser chassit ut som en köttkvarn tycker jag.
Sådana chassin har säkert sin marknad men själv gillar jag så kallade "stilrena" chassin som inte lyser alltför mycket.

Permalänk
Medlem

Alla chassi jag haft att göra med de senaste 10 åren har en sån där "open chassi"-brytare, inget speciellt med det.
Håller i övrigt med om att det inte känns så lönt att recensera sån här fjortisskit, men så är det ju nya Sweccen också...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

bra funktioner men tyvärr inte min smak

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

alla ni snackar ba skit!!!!! chassit e fett nice, de e tyst o fint, cool design o alla som sätt det är väldigt imponerade!

Visa signatur

|asus gf 8800gt -intel e8400 3.0 @ 3.5 -3dmark06 12 000|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mappe
alla ni snackar ba skit!!!!! chassit e fett nice, de e tyst o fint, cool design o alla som sätt det är väldigt imponerade!

Man ser på sättet du skriver att du är ~13år
Det är helt enkelt därför du gillar det.
Du gillar den stora fläkten för att du (som många andra 13åringar jag vet) tror att datorn blir snabbare ju större fläktar man har..

Permalänk
Avstängd

Jag har ett Sånt Chassi !!!!

Har haft det i ca 5 månader nu:P

Jag kan intyga att hårddisk dämpning har dom dragit in på rejält, Sedan blir det inte direkt bättre av att man har en Raptor. xD
Ljuset från front-fläkten är inte alls så Kraftigt som på kortet:P
Sedan så tar Tower-cpu-kylare emot sido-fläkten så du måste ha chassi-sidan lite på glänt om du har en TRUE som jag:P

Jag tycker Chassit är grymmt kul att ha för att alla liksom OMFG"!=?" på lan när dom ser fläktarna ;D xD

Jag tycker om chassit(Bryr mig inte direkt om ljudnivån) Och rekomenderar det för den som vill sticka ut från Mängden;P

PS, Fläktarna är väldigt effektiva och ljudlösa, iochför sig tycker jag en Raptor bara är liiite hörbar, men end:P

Mvh kim

Permalänk
Medlem

Thermaltake gör bäst lådor, utan tvekan. Synd bara att de inte ännu lyckats bygga på något lika intressant som Thermaltake Armor - stor, fin, exceptionell potential och absolut rimligt pris. Det enda minus är ju att de satsar hårt på stål och annat tungt, vilket ger en bra kvalitetsprofil men dåliga viktförhållanden för de som ska konka runt på datorn.

Denna lådan i recensionen verkar vara ganska... tveksam... Gammal design, dåligt utförande och inte alls särskilt prisvärd... inte att prata om allt skitsnack från tillverkarna själva.

Jag vill ha en låda som är byggd på staplade LED-lampor*.

* = Sarkasmvarning.

Mitt nästa inköp blir en Thermaltake LanBox - trevlig liten låda.

Permalänk
Medlem

Skräp. Tråkigt men sant

Permalänk
Medlem

Ruggigt lik min gamla Thermaltake XaserIII jag hade förut, inte på själva utseendet alltså, men på funktionerna.
Skenorna för HDD och DVD ser likadana ut, sitter exakt likadant i chassit när man inte använder dom. Thermaltakes glappar dock inte alls, inte mina jag hade iallafall...

Även "fästanordningarna" för expansionskorten ser så gott som identiska ut med Thermaltakes.

Men tack för en väl genomförd recension iallafall, även om jag nog aldrig någonsin skulle köpa chassit själv.. mer än att kanska såga bort moderkortsplåten och ställa det på bordet och köra som bordsfläkt...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Thermaltake gör bäst lådor, utan tvekan.

Tillåt mig skratta lite försynt.

Permalänk
Avstängd

urk vad ful den va.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka

Till en given målgrupp kanske. På samma sätt som Brio gör "världens bästa tåg" ungefär...

Visa signatur
Permalänk

Re: Re: Aplus CS-EL Diablo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JugsteR
Den här meningen hör man ganska ofta, men personligen har jag aldrig ägt ett Tagan. Inte heller har mina kompisar gjort det. Dessutom kan jag inte påminna mig att några tester har sagt att de är bra, iaf jämfört med nätagg jag tycker är bra, som Corsair HX-serien och Seasonic.

Så är de verkligen så bra? Finns det nåt bevis på det?

/J

Jag har ett Tagan nättagg. Köpte det p.g.a fina recensioner. Detta var dock 4 år sedan snart tror jag. Då låg den modell jag har mycket bra till på www.silentpcreview.com:s lista över bra nättagg som är tysta och effektiva m.m.

Angående den recenserade lådan. Jag blir illamående av dess utseende. Riktigt fult tycker jag.

Visa signatur

Intel Core i7 965 | Intel DX58SO | Intel X25-M 80 GB SSD | OCZ Platinum 6 GB | Gigabyte 4850 1 GB | Corsair HX 620 | Samsung F1 1TB | Thermaltake DH 101 VF7000BNS

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Till en given målgrupp kanske. På samma sätt som Brio gör "världens bästa tåg" ungefär...

http://img444.imageshack.us/img444/4650/brioyv1.png

Hahahaha

nöjd med mitt Sharkoon Rebel9 just nu verkligen bang for the buck

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka

Knappast.

Vi har chassies från Lian Li. Vi har Antec. Vi har Silverstone. Cooler master för att inte glömma Cosmos 1000 som förmodligen är en bättre datorlåda än nästan alla TT lådor.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag har den första versionen avd enna låda med 2st 250mm fläktar och den lådan tar död på mig dioderna e för mkt så ja ska köpa colermaster cosmos