Permalänk
Medlem

Q: When will it be released?
A: During summer 2009

Är detta sant?

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk

Nej, Det är troligen inte sant o:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Q: When will it be released?
A: During summer 2009

Är detta sant?

Sista betatestarna släpps in i mitten av september, jag skulle tro att går det riktigt bra så släpper man nog MO ungefär en månad senare. Går det inte bra så kan det nog dröja, men jag tror Star Vault har hyffsad koll så det lär nog släppas innan nyår.

Permalänk
Medlem

Jag vill inte att det ska floppa då det är ett svenskt företag men det känns som risken för ett nytt Darkfall / Vanguard är stor :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Jag vill inte att det ska floppa då det är ett svenskt företag men det känns som risken för ett nytt Darkfall / Vanguard är stor :/

Du får ju gärna säga varför också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Jag vill inte att det ska floppa då det är ett svenskt företag men det känns som risken för ett nytt Darkfall / Vanguard är stor :/

Om du menar floppa genom att det inte blir mer än några hundra tusen som spelar så är säkert risken väldigt stor, men det är väl ingen flopp. Om du menar att spelidén inte håller eller att tekniken inte fungerar så tror jag risken är mindre. Får man i hop ett par hundra tusen konton så borde det räcka för en säker framtid. Jag kan aldrig tänka mig att det blir ett nytt WOW men det betyder inte att det blir en flopp för det :D.

Permalänk
Medlem

Haz jag tror inte det kommer att bli några hundra tusen förutom vid launch men sen efter 1-2 månader ligger den nog under hundra tusen är min gissning.

Jo Handa av det jag sett så ser inte spelet banbrytande ut på något vis alls, grafiken ser ut att vara runt medel för ett mmorpg så det kommer dom inte att vinna några spelare på och sen av vad jag förstått så kommer nog inte spel stilen passa särskillt många heller...
Många gillar att byta gear och få ett nytt utseende på sin gubbe för variationens skull i MO låter det som att man lika gärna kan springa runt naken och springer man inte runt naken och blir dödad så blir man av med all utrustning vilket gör det helt meningslöst att anstränga sig för att få en bra sådan då man kan bli av med den om man blir hoppad av en grupp.

Bara några tankar...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Haz jag tror inte det kommer att bli några hundra tusen förutom vid launch men sen efter 1-2 månader ligger den nog under hundra tusen är min gissning.

Jo Handa av det jag sett så ser inte spelet banbrytande ut på något vis alls, grafiken ser ut att vara runt medel för ett mmorpg så det kommer dom inte att vinna några spelare på och sen av vad jag förstått så kommer nog inte spel stilen passa särskillt många heller...
Många gillar att byta gear och få ett nytt utseende på sin gubbe för variationens skull i MO låter det som att man lika gärna kan springa runt naken och springer man inte runt naken och blir dödad så blir man av med all utrustning vilket gör det helt meningslöst att anstränga sig för att få en bra sådan då man kan bli av med den om man blir hoppad av en grupp.

Bara några tankar...

Kommer max bli 100k men tror det blir runt 50k och om de lyckas hålla det med så få anställda som dom har så har de en rätt bra framtid ändå skulle jag tro. Hela grejen med spelet är som Darkfall med öppen pvp och full loot. Och vart har du hört att man lika gärna kan springa runt naken? Låter bara som du läst någon leak från första alphan. Detta är inte något nytt PvE spel där du ska försöka fixa den bästa gearen från den svåraste instancen och sen kan du leka runt utan det gäller att crafta gear och sen ut och slåss för att sin guild ska få bäst rykte eller annat mål man sätter upp med sin guild eller sig själv. Om jag förstått det rätt så kommer det inte finnas någon bäst gear som är väldigt svår att få tag på utan det ska vara skill (hur bra man är och välja rätt vapen innan fighten som ska spela störst roll.

Du säger att många gillar att byta utseende och jag säger bara att detta inte är gjort för alla casual-spelare som WoW är gjort för. Tyvärr ser det inte så ljust ut nu med rätt mycket fördröjningar med betan, klienten och servern fungerar inte så bra och de var tvungna att sätta en cap på 100 spelare tills de listat ut vad som är fel. Men bara de fortsätter hålla kommunikationen med spelarna så löser det sig nog.

Detta är bara vad jag läst från dev-posts och andra källor så ta det inte som en 100 procentig källa. Knappt någon mening att prata om spelet tills NDA'n är slut. Den som lever får se helt enkelt.

Bjuder på stav och grammatikfel då jag är extremt trött.

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog inte att man kan se några veckor hit eller dit som en försening när det gäller ett MMORPG :D. Många MMORPGn är ju försenade med år så jag tycker nog att det här lilla mankemanget man har i MO hittills måste ju vara en bagatell, i samanhanget.

Permalänk
Avstängd

Jag kom inte in i betan. man ba: WTF!!??? asså jag kommer aldrig in i betas, jag har någon förbannelse över mig.Endå skicka jag in grej till betan första dagen då man kunde göra det.FAIL

Permalänk
Avstängd

Om de inte sänder reklam på tv om erbjunde så kommer det faila mer än vad Vanguard har gjort...

jag spelar vanguard nu och det är knappt några inne. De jävla slapp taskarna på sony bryr sig inte ens om spelet?Om nu de skulle säljas till NcSoft så är jag 100% på att de skulle fixa det på några månader.Mer solo quests osv och reklam runt hela världen så folk börjar spela det. men denna tråden handlar ju inte om vanguard..

Permalänk
Medlem

Jag tror Star Vault i första hand är ute efter att spelet ska fungera som det ska. Jag tror inte MO vänder sig till den breda skaran onlinspelare. De som kommer att spela MO hittar nog dit utan reklam. När det gäller vanguard så tycker jag nog att det har gått från att vara heldött till en viss aktivitet :D. Problemet med Vanguard är nog att målgruppen är nog samma som spelar EQ. Och har man lagt ut tusentals timmar i EQ så vill man nog inte byta så gärna.

Permalänk
Medlem

Finns mycket läckage ute nu på tuben och jag gillar grafiken skarpt. Hoppas de gör Ai:n någorlunda intelligent (datorstyrda objekt i spelvärlden) då jag tycker den är ett måste ifall ett mmo skall lyckas i min värld.

Reserverar mig för fel i svenskan då det är mitt tredje flytande språk och jag är trött.

MVH haxorn

Permalänk
Medlem

Nu när allt börjar arta sig så undrar jag, är det någon som vet om det finns någon nordisk guild? Eftersom det är ganska tuff PvP med full loot, så är det nog trevligare att vara ett gäng :D.

Permalänk
Medlem

MO verkar fortfarande vara i pre-alpha

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
MO verkar fortfarande vara i pre-alpha

Vad grundar du det på? Det ska släppas fjärde kvartalet så dom har nog hunnit lite längre än pre-alpha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Vad grundar du det på? Det ska släppas fjärde kvartalet så dom har nog hunnit lite längre än pre-alpha.

Varför tror du på det? Det skulle släppas i sommar/ somras enligt dem själva tidigare. Spelet finns fortfarande inte hos återförsäljare vilket många spel gör långt före de släpps.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Varför tror du på det? Det skulle släppas i sommar/ somras enligt dem själva tidigare. Spelet finns fortfarande inte hos återförsäljare vilket många spel gör långt före de släpps.

det skulle inte släppas dom har jämt sakt Q3-Q4 men dom sa att pre-ordrarna skulle komma i sommaren.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Vad grundar du det på? Det ska släppas fjärde kvartalet så dom har nog hunnit lite längre än pre-alpha.

Jag grundar det på att folk i betan kallar MO för en UT-mod

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Varför tror du på det? Det skulle släppas i sommar/ somras enligt dem själva tidigare. Spelet finns fortfarande inte hos återförsäljare vilket många spel gör långt före de släpps.

Vad jag vet så kommer aldrig MO att finnas hos återförsäljare det ska väl bara säljas online. Vore kul med något annat än en massa skitsnack om MO. Vad jag vet så har man väl redan släppt 10000 ex av MO. så det betyder att ca 10000 testar spelet just nu. Det tycker jag tyder på att det snart är färdigt.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att många tror att MO aspirerar till att liksom plocka spelare från stora MMO-n t.ex WoW och även om det till viss del blir just dessa spelare som kommer spela (men sedan sluta efter högst en vecka) så tror jag inte att det är den gruppen spelare spelet riktar sig mot.

Jag personligen söker mig hit pga dess liknelse till UO. Helt klart det MMO jag har haft som allra mest roligt i. Ja man blev skitpissed när man nyss köpt eller craftat sitt valorite platemail set och blev pkad och tappade allt. Men det är just detta som är tjusningen med spelet! Att resa från Minoc till Britain var ett äventyr man visste aldrig vad som skulle hända, antingen blev man påhoppad av den mest notoriske PK'n i spelet eller så kanske man blir svärmad av en flock uppretade troll.

Om bara MO blir hälften så bra så är jag mycket nöjd.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem

Mortal Online är inte riktat mot folk som vill ha casual spel , utan kommer foca på folk som gillar just UO eller andra Sandbox spel. Just att spelet är utvecklat ifrån en PVP point of view och inte en PVE point of view är speciellt. Vad som behövs för att lira detta är nog en -top of the line- dator för UT3 Atlas Motorn med Speedtree 5.0 kommer se kasst ut annars.

-Syche / StJudas lead mod på Mortal Online.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syche
Mortal Online är inte riktat mot folk som vill ha casual spel , utan kommer foca på folk som gillar just UO eller andra Sandbox spel. Just att spelet är utvecklat ifrån en PVP point of view och inte en PVE point of view är speciellt. Vad som behövs för att lira detta är nog en -top of the line- dator för UT3 Atlas Motorn med Speedtree 5.0 kommer se kasst ut annars.

-Syche / StJudas lead mod på Mortal Online.

Troll?
Det stog länge på eran hemsida (om inte fortfarande?) att spelet skulle släppas sommarn 2009. Liksom alla andra spelföretag höll ni inte riktigt detta. När kan man förvänta sig att det ska komma, ärligt?

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Troll?

Nej du, jag är bara forum moderator (inte betald av StarVault Ab) utan bara volontär. Du är välkommen att pma mej på forumet / StJudas nickar jag där.

Ang. Release Sommaren 2009 så var det faktisk en release , pre-release som även gav en beta access. Nu är utvecklingen i full gung på spelet i beta tester. Och dom siktar på en Q4 Full release 2009. Många spel kör en pre-release eller 'förhandsköp' om du vill kalla det för sådant.

Nr1 av spelet auctionerades ut på Ebay och pengarna gick oavkortat till Läkare Utan Gränser.

Själv hoppade jag in på detta forumet för att kolla in hårdvara men såg denna tråden så på den vägen är det.

-Syche.

Permalänk
Medlem

Dahren, det är nog du som är trollet här :>

Permalänk
Medlem

Ah, på det viset. Blev lite misstänksam när jag såg "lead mod på Mortal Online", tolkade det som att spelutvecklarna själva hade pallrat sig hit, vilket också kändes lite osannolikt, my mistake. *ber om ursäkt för min antagelse*

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Hmm, ska bli intressant hur vidare det kmr ut något från Starvault och om det då blir något värt att ta en närmre titt på.

Tyvärr har jag föga förhoppningar om något sådant, MMO utvecklare de senaste åren har bara gjort mig besviken. Darkfall t.ex. lockar egentligen bara med löftet om FFA PvP, full loot och sandbox miljö och det känns egentligen som att det är bara p.g.a. dessa aspekter som de flesta fortfarande spelar det. Hur långt har MMO utvecklingen egentligen kommit sedan Ultima?

Bara CCP och Blizzard, eller med stor tveksamhet SOE som man vågar förvänta sig något ifrån? Bioware kanske...

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
Bara CCP och Blizzard, eller med stor tveksamhet SOE som man vågar förvänta sig något ifrån? Bioware kanske...

Nu glömde du Funcom, dom har faktiskt lyckats få rätt bra ordning på Age of Conan nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Nu glömde du Funcom, dom har faktiskt lyckats få rätt bra ordning på Age of Conan nu

Skärp dig. Ska man behöva vänta på att ett spel blir bra efter ett år och då har företaget helt plötsligt "lyckats"?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Nu glömde du Funcom, dom har faktiskt lyckats få rätt bra ordning på Age of Conan nu

PVP är en röra vars like ej skådats närmaste åren!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken