Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
PVP är en röra vars like ej skådats närmaste åren!

Jaså, får man fråga hur du vet det? Fast du kanske menade senaste åren?

Skämt åsido, vore roligt om dom lyckas med spelet men jag är ärligt talat tveksam. Kommer inte att prova innan man har läst en hel del recensioner osv.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

I slutet av året lär vi få se om det håller :D. Det finns många bra MMORPGn ute men inte många med bra PvP. Så jag hoppas verkligen MO blir det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kompressor
Jaså, får man fråga hur du vet det? Fast du kanske menade senaste åren?

Skämt åsido, vore roligt om dom lyckas med spelet men jag är ärligt talat tveksam. Kommer inte att prova innan man har läst en hel del recensioner osv.

Menade självklart senaste åren

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
I slutet av året lär vi få se om det håller :D. Det finns många bra MMORPGn ute men inte många med bra PvP. Så jag hoppas verkligen MO blir det.

Det är inte lätt att balansera PVP. Det är nog orsaken att det aldrig blir bra.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Menade självklart senaste åren

Det är inte lätt att balansera PVP. Det är nog orsaken att det aldrig blir bra.

Nja... Balansering är jag inte mycket för, om det betyder att en healer ska kunna klara sig lika bra i strid som en tank. Typ WOW där alla ska kunna göra allt, det tycker jag inte hör hemma i ett bra MMORPG. Men när jag skrev bra PvP menade jag att det ska vara en bra känsla i striden inga konstiga fördröjningar mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
I slutet av året lär vi få se om det håller :D. Det finns många bra MMORPGn ute men inte många med bra PvP. Så jag hoppas verkligen MO blir det.

Skulle inte vara allt för säker på att det kommer detta året. Det är ett litet företag, och buggar som uppstår tar (antagligen) därför ganska lång tid att åtgärda. Fast såklart, det är ju inte omöjligt.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Nja... Balansering är jag inte mycket för, om det betyder att en healer ska kunna klara sig lika bra i strid som en tank. Typ WOW där alla ska kunna göra allt, det tycker jag inte hör hemma i ett bra MMORPG. Men när jag skrev bra PvP menade jag att det ska vara en bra känsla i striden inga konstiga fördröjningar mm.

Lite balansering måste du ju ändå vara för?

I AoC innan 1.05 så hade Tempest of Set, högst damage, snuskigt bra heals och nästan lika mycket hp som en tank...

Sån tur va så håller dom på och rättar till det...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Lite balansering måste du ju ändå vara för?

I AoC innan 1.05 så hade Tempest of Set, högst damage, snuskigt bra heals och nästan lika mycket hp som en tank...

Sån tur va så håller dom på och rättar till det...

Jo visst givetvis ska inte en char vara bäst på allt. Vad jag menar är att väljer du att vara jägare så ska du inte kunna plocka en tank med typ plate. En healer ska inte kunna plocka någon i princip, en tank ska inte kunna få ihjäl en jägare som flyr osv. Det är ju faktiskt rollspel inte CS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Vad jag menar är att väljer du att vara jägare så ska du inte kunna plocka en tank med typ plate. en tank ska inte kunna få ihjäl en jägare som flyr osv.

Dom där går inte ihop. Det blir antingen eller om du inte väljer att båda är immuna mot varandras skada, men då funkar inte gruppspel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Dom där går inte ihop. Det blir antingen eller om du inte väljer att båda är immuna mot varandras skada, men då funkar inte gruppspel.

Jag förstår inte riktigt. En tank som har plate borde inte kunna bli skadad av pilar men plate är tungt så det borde vara omöjligt för honom att springa i kapp en hunter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Jag förstår inte riktigt. En tank som har plate borde inte kunna bli skadad av pilar men plate är tungt så det borde vara omöjligt för honom att springa i kapp en hunter.

Då kan alltså en tank döda en hunter i world pvp medans en hunter inte kan göra något.
Jag skulle inte kalla det balanserat.

Hur skulle det bli med en mage? Den kan en tank aldrig springa ifatt men han kan döda tanken utan problem.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Då kan alltså en tank döda en hunter i world pvp medans en hunter inte kan göra något.
Jag skulle inte kalla det balanserat.

Hur skulle det bli med en mage? Den kan en tank aldrig springa ifatt men han kan döda tanken utan problem.

Precis det är mera riktigt tycker jag. Inget kommer utan ett pris jag skulle tro att tanken blir helt värdelös på att jaga i stället. Det betyder att tanken är bra på slagfältet men kommer att ha svårt att försörja sig annars. Magen kan ju vara en yber karaktär men vad är det som säger att magi kan användas på allt och alla. Jag vill inte ha den balansen som finns i typ WOW den är ju mera för barn som inte vill ta konsekvenserna av sina beslut utan ska ha allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Precis det är mera riktigt tycker jag. Inget kommer utan ett pris jag skulle tro att tanken blir helt värdelös på att jaga i stället. Det betyder att tanken är bra på slagfältet men kommer att ha svårt att försörja sig annars. Magen kan ju vara en yber karaktär men vad är det som säger att magi kan användas på allt och alla. Jag vill inte ha den balansen som finns i typ WOW den är ju mera för barn som inte vill ta konsekvenserna av sina beslut utan ska ha allt.

Nej men den balansering du föreslår kommer göra många klasser helt värdelösa i pvp och bättre i rvr.
Det kommer lämna många klasser oönskade samtidigt som några få är alpha och omega i pvp.
Den balansering dom har i Warhammer är perfekt. Då funkar tanks och allt i PVP och alla klasser kan vara till av nytta.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Nej men den balansering du föreslår kommer göra många klasser helt värdelösa i pvp och bättre i rvr.
Det kommer lämna många klasser oönskade samtidigt som några få är alpha och omega i pvp.
Den balansering dom har i Warhammer är perfekt. Då funkar tanks och allt i PVP och alla klasser kan vara till av nytta.

För det första så tycker jag du har låst upp dig totalt på PvP en mot en dessutom så blir ingen klass oönskad bara mer eller lämplig beroende på vad man ska göra. Och vad är skillnaden på om alla väljer samma klass för den är bäst eller att alla klasser är lika :D. Jag tror att MO kommer att gå lite åt det hållet jag menar där finns det inga klasser från början utan du blir bra på det du tränar mycket och sämre på det du gör lite. Det kommer att bli kul att se om alla kommer att skapa chars med samma statts och skills eller om det blir lite mera blandat. Det kommer ju i alla fall inte bli gnäll om hur någon är yber eftersom det är ju upp till dig själv att bygga din char, alla har i stort sett samma statts från start

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att förköpa spelet för att stödja företaget Vore kul om dom kunde genomföra det

EDIT: Köpte det, skulle det inte gå vägen så har jag iaf gjort ett tappert försök att stärka den svenska ekonomin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
För det första så tycker jag du har låst upp dig totalt på PvP en mot en dessutom så blir ingen klass oönskad bara mer eller lämplig beroende på vad man ska göra. Och vad är skillnaden på om alla väljer samma klass för den är bäst eller att alla klasser är lika :D. Jag tror att MO kommer att gå lite åt det hållet jag menar där finns det inga klasser från början utan du blir bra på det du tränar mycket och sämre på det du gör lite. Det kommer att bli kul att se om alla kommer att skapa chars med samma statts och skills eller om det blir lite mera blandat. Det kommer ju i alla fall inte bli gnäll om hur någon är yber eftersom det är ju upp till dig själv att bygga din char, alla har i stort sett samma statts från start

Nej jag är den typen av spelare som bygger den bästa gruppen för uppgiften. Om en klass har en enorm svaghet så väljer man naturligtvis en annan klass som är bättre.
Om man balanserar spelet så att en del klasser är helt värdelösa mot andra så kommer man helt klart välja dom klasserna som är bäst för en grupp.
Det kommer alltid finnas FOTM setups, skulle man balansera ett spel som WoW tex. efter dina förslag så skulle det bara finnas 1 enda setup i 5v5 arena som skulle dominera mot allt dom möter.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Funderar starkt på att förköpa spelet för att stödja företaget Vore kul om dom kunde genomföra det

EDIT: Köpte det, skulle det inte gå vägen så har jag iaf gjort ett tappert försök att stärka den svenska ekonomin

Välkommen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Nej jag är den typen av spelare som bygger den bästa gruppen för uppgiften. Om en klass har en enorm svaghet så väljer man naturligtvis en annan klass som är bättre.
Om man balanserar spelet så att en del klasser är helt värdelösa mot andra så kommer man helt klart välja dom klasserna som är bäst för en grupp.
Det kommer alltid finnas FOTM setups, skulle man balansera ett spel som WoW tex. efter dina förslag så skulle det bara finnas 1 enda setup i 5v5 arena som skulle dominera mot allt dom möter.

ja. just det, Och vad är felet med det? De som nu är så perfekta i arena kanske är helt usla utanför arenan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
ja. just det, Och vad är felet med det? De som nu är så perfekta i arena kanske är helt usla utanför arenan.

Nej det betyder att en formula kommer uppstå så i world pvp tex. 10 mot XX antal spelare så kommer bara ett X antal klasser vara bra medans en del andra klasser är helt värdelösa och onödiga.

Så tänk om du gör en hunter som är värdelös i grupp pvp och i raid pve. Då kommer du aldrig få grupp och din klass helt värdelös just på grund av att spelet är obalanserat. Det är knappast bra för spelet eller roligt för dom som spelar hunters.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Finns det några guilder eller claner uppe än?

Duktigt sugen på att införhandla spelet när det släpps Q4 (Har de väll sagt?)

MVH

/Haxorn!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haxorn

Duktigt sugen på att införhandla spelet när det släpps Q4 (Har de väll sagt?)

Det är som jag tror nån sa tidigare, ett MMO blir alltid uppskjutet minst en gång innan release och blir det inte det så släpps det halvfärdigt...

Men du kan ju alltid förköpa för att stödja utvecklarna och även se hur långt spelet har kommit, det gjorde jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haxorn
Duktigt sugen på att införhandla spelet när det släpps Q4 (Har de väll sagt?)

Har för mig att folk trodde spelet skulle vara släppt redan förra året vid den här tiden. Var inte långt efter Age of Conans release folk började tröttna på den dåliga PVPn i spelet och började snacka om MO i Funcoms forum.
Som vanligt fick dom personerna ett slag på fingrarna av deras korrupta moderatorer.

När betan är uppe och en stor mängd spelare börjar spela så ska jag nog inhandla spelet.
Annars blir det att vänta och se hur det blir med saken då det finns en massa andra MMOn påväg.
Tänker på:
Kotor
Huxley
Sun
Expansion till WoW
Expansion till AoC
osv.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Betan är ju uppe sen några månader. 10 000 ska släppas in när dom förhandsbokar, jag skulle tro att det inte är allt för många förhandsbokningar kvar. Q4 ska det släppas, om det är rimmligt eller inte får man nog inte ha åsikter om :D. En svensk guild skulle vara kul jag tror det blir väldigt tufft att klara sig som enstöring i MO.

Permalänk
Medlem

Jag tror då INTE de kommer skjuta på spelet något mer... Det har de gjort en och två gånger redan. Det kommer säkert släppas Q4. De jag pratat med som är inne i betan har sagt att det är ganska slipat men lite jobbigt att det resetas asap någon ny fix eller patch kommer just nu. (då måste de fixa ny character från scratch)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haxorn
Jag tror då INTE de kommer skjuta på spelet något mer... Det har de gjort en och två gånger redan. Det kommer säkert släppas Q4. De jag pratat med som är inne i betan har sagt att det är ganska slipat men lite jobbigt att det resetas asap någon ny fix eller patch kommer just nu. (då måste de fixa ny character från scratch)

Jag skulle gissa på att dom skjuter upp spelet minst ett år till om inte Starvault sitter inne med en väldigt stor uppdatering som släpps snart...

Förövrigt så verkar spelet vara fullt av griefers och fuskare då man kan bli dödad inne i städer med vakter...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Förövrigt så verkar spelet vara fullt av griefers och fuskare då man kan bli dödad inne i städer med vakter...

Låter som Darkfail. Ett MMO jag såg fram emot men aldrig testade efter den enorma besvikelse alla som spelade fick.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

som sagt NDA gäller. Jag personligen har stort utbyte av betan som den är redan nu :D. Då får man betänka att det är inte särskilt mycket släppt i betan och ändå tycker jag den är värd att lägga en massa tid på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
som sagt NDA gäller. Jag personligen har stort utbyte av betan som den är redan nu :D. Då får man betänka att det är inte särskilt mycket släppt i betan och ändå tycker jag den är värd att lägga en massa tid på.

Jodå NDAn gäller men jag har inte kommenterat spelet, bara spelarna...
Sen är jag lite nyfiken på varför du känner att det är värt att lägga tid på betan?
Har du rapporterat in många buggar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite buggar har det blivit, men jag har nog satsat mest på att vara med och belasta servern :D.

Permalänk
Medlem

För dom som inte har lust att vänta på patchern: http://www.mortalonline.com/downloadbeta

EDIT: För dom som är intresserade av hur långt spelet är gånget så kan jag rekomendera att läsa changelogen som finns fritt tillgänglig på MOs hemsida.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
För dom som inte har lust att vänta på patchern: http://www.mortalonline.com/downloadbeta

EDIT: För dom som är intresserade av hur långt spelet är gånget så kan jag rekomendera att läsa changelogen som finns fritt tillgänglig på MOs hemsida.

Jag vet inte hur man kan se hur långt spelet är gånget genom att läsa det där men men......