Vilket AMD2+ Moderkort passar till denna system??

Permalänk
Medlem

Vilket AMD2+ Moderkort passar till denna system??

Hej!..
nu är jag trött på min Moderkort Asus M2N32-SLI Premium Vista Edition nForce 590 ..för det har strulit mycket..sedan jag köpte den i sep 07..först var det minnena..sen CPu..och vidare..och jag har trött att skicka tillbaka till datorbutiken hela tiden..så
nu är jag ute aftter ny moderkort (AMD2+Moderkort)som jag kan köra med mitt system..som är

AMD Athlon64 X2 Dual-Core 5600+ 2.8GHz 2x1MB
Corsair DDR2 PC2-6400 800MHz (4x1024MB)
XFX GeForce 8800GTS 320MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express
Corsair HX Series 520W 120mm Fan ATX2.2 20/24-pin 4/8-pins 12V Modular
Cooler Master Centurion 5 Miditower ATX Black
Western Digital Caviar XL WD5000AAKS 500GB 7200rpm 16MB SATA2
Samsung SH-S203B Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 20X DVD+R 8X SATA

Jag kräver inte mycket vill inte överklocka elr sånt....men jag skulle vilja gärna med en moderkort med SLI.Jag lirar mycket online ....kommer uppgradera CPU'n snart...men vill jag veta om jag kan köra MAD2+ M-kort med systemet....
PS: kommer att köra vista 64-bitar DS
Tack att ni finns:)

Visa signatur

------------------------------

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Vad jag vet finns det inga nyare nvidia chipset än 590SLI till AMD så ska du köra SLI med din nuvarande rigg så har du nog inget annat val än att köra på ditt nuvarande eller byta ned dig(vilket jag inte skulle rekommendera). Alternativet är att köpa ny cpu och moderkort till Intel men det kommer nog att kosta dig endel.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Re: Snälla vilket AMD2+ Moderkort passar till denna system??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Getto
Hej!..
nu är jag trött på min Moderkort Asus M2N32-SLI Premium Vista Edition nForce 590 ..för det har strulit mycket..sedan jag köpte den i sep 07..först var det minnena..sen CPu..och vidare..och jag har trött att skicka tillbaka till datorbutiken hela tiden..så
nu är jag ute aftter ny moderkort (AMD2+Moderkort)som jag kan köra med mitt system..som är

AMD Athlon64 X2 Dual-Core 5600+ 2.8GHz 2x1MB
Corsair DDR2 PC2-6400 800MHz (4x1024MB)
XFX GeForce 8800GTS 320MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express
Corsair HX Series 520W 120mm Fan ATX2.2 20/24-pin 4/8-pins 12V Modular
Cooler Master Centurion 5 Miditower ATX Black
Western Digital Caviar XL WD5000AAKS 500GB 7200rpm 16MB SATA2
Samsung SH-S203B Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 20X DVD+R 8X SATA

Jag kräver inte mycket vill inte överklocka elr sånt....men jag skulle vilja gärna med en moderkort med SLI.Jag lirar mycket online ....kommer uppgradera CPU'n snart...men vill jag veta om jag kan köra MAD2+ M-kort med systemet....
PS: kommer att köra vista 64-bitar DS
Tack att ni finns:)

nForce7 finns till AMD och det är i så fall ASUS M3N korten. Sen har du AMD's egna chipset där jag kan rekommendera MSI K9A2 kortet eller ASUS 790FX kort.

Konstigt att du har problem med M2N32-SLI kortet då det är bland dom mest stabila kort som finns till AMD. Kör ju med det själv också. Har du uppdaterat bios samt kör rätt inställningar i bios? Funktioner som t.ex Clock Skew är mer eller mindre obligatoriskt att stänga av om man kör med 4 minnen ibland. Talar du problem vid överclockning eller orginalfrekvenser?

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Re: Re: Snälla vilket AMD2+ Moderkort passar till denna system??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
nForce7 finns till AMD och det är i så fall ASUS M3N korten. Sen har du AMD's egna chipset där jag kan rekommendera MSI K9A2 kortet eller ASUS 790FX kort.

Konstigt att du har problem med M2N32-SLI kortet då det är bland dom mest stabila kort som finns till AMD. Kör ju med det själv också. Har du uppdaterat bios samt kör rätt inställningar i bios? Funktioner som t.ex Clock Skew är mer eller mindre obligatoriskt att stänga av om man kör med 4 minnen ibland. Talar du problem vid överclockning eller orginalfrekvenser?

har inte överklockad nånting sen jag köpte moderkortet..så jag vet inte vad är problemet...och varje gång jag skickar kortet konsentererar datorbutiken nåt och sen blir det nåt annat..det var första gång jag har byggd datorn själv och det kan beror också..men ska jag försöka läsa lite runt om de två kort som du tipsade och se hur det blir....

tack igen ..och tack att ni finns;)

Visa signatur

------------------------------