Skapa Trust mellan Fedora linux och en Windows server 2003 Domain

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2008

Skapa Trust mellan Fedora linux och en Windows server 2003 Domain

Hej!

Jag har undrar om det är någon som vet hur man skapar en trust relatioship mellan Fedora linux och en Windows server 2003 Domain.
Har försökt letat på nätet efter en guide, men hittar ingenting vettigt.
Är det nån som har en bra guide att dela med sig av eller kan hjälpa till på annat sätt vore jag extremt tacksam, har suttit fast med detta problemet i två veckor nu!

Tack på förhand!

/12000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Re: Skapa Trust mellan Fedora linux och en Windows server 2003 Domain

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 12000
Har försökt letat på nätet efter en guide, men hittar ingenting vettigt.
Är det nån som har en bra guide att dela med sig av eller kan hjälpa till på annat sätt vore jag extremt tacksam, har suttit fast med detta problemet i två veckor nu!

He, absolut inte för att briljera utan för att hjälpa men detta tyckte jag såg rätt lockande ut, allt på en enkel googling (för jag antar att du talar om samban?)
Pröva den första träffen ("Planet Malaysia Blog » How to join Fedora Core 6 Samba Server to ...") så tror jag du kommer lite längre.

Lycka till! Samba och 2003 AD'n brukar inte vara några större problem så länge man nöjer sig med att köra som domain member; att försöka propagera samba till att bli dc är ingen bra idé. :-/

WS: ASUS P7P55D/i5-750, Hydro H50, XFX6950/2GB, Intel X25-V/2Tb lagring, Corsair VX-550
Server: ASUS, AMD Athlon64 X2 6000+ Scyte Ninja, NVidia GS8400Silent, 2Gb ram, ~4Tb SATA, 500W, CM Stileo500 (tyst)
"-Sometimes all that is needed is a high five. In the face. With a chair!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

hah.. nja.. trust, forests och sånt kan du nog glömma mellan Linux/Windows, det finns bara i Windows världen.

Men du kan helt klart få med en Samba i din domän som member-server, för filserver-syften t.ex. Det ska inte va några problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2008

Tack så mycket för hjälpen