Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jan 2006

SuPHP och PhpMyAdmin?

Är det nån här som kör dessa två samtidigt? Med en symlänk från /var/www till -> /usr/share/phpmyadmin?

Jag får 500 Internal Error, då dessa filer ägs av root, samt inte är i document_root.

Nån som sitter på en lösning? Jag testade googla, och då fick jag fram att man skulle lägga in:

<Directory /usr/share/phpmyadmin> suPHP_Engine off Action application/x-httpd-php /cgi-bin/php5 </Directory>

I en vHost, men då klagar den på 'Action' handlern. Vilken mod styr denna? Tacksam för hjälp.

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brandbergen, Haninge
Registrerad
Jul 2005

Ändra ägare på filerna då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jan 2006

Det blir fortfarande fel.

Det jag får fram i /var/log/suphp/suphp.log är:

[Thu Apr 17 01:53:45 2008] [warn] File "/usr/share/phpmyadmin//index.php" is not in document root of Vhost "/var/www"

Tydligen klagar den över att den försöker komma in på /usr/share/phpmyadmin FRÅN /var/www och det gillar den inte. Är det säkert att flytta hela innehållet /usr/share/phpmyadmin till /var/www kanske?

Tack på förhand.

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Maj 2002

annars är det väll bara att ändra alla instanser av /var/www till /usr/share/phpmyadmin

Jag har dyslexi.