Riksdagen sluter upp bakom ny kabelspaningslag

Permalänk
Medlem

Ni som är så förskräckta kanske borde tänka på att USA har haft övervakning av internet i många år nu.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Re: Detta är sjukt men...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverfire
Nej. De vet att Sverige på många sätt fungerar som en global terrorhub. Miljontals kronor ( svenska skattemedel) förs varje år över till terrororganisationer i framför allt mellanöstern. Pengarna finansierar t.ex. hamas och antisemitiska/terror organisationer som muslimska brödraskapet.

De senaste exemplet, ett dagis i en stockholmsförort tror jag det var, handlade det om flera miljoner som först över till organisationer vars mål är att slakta så många judar som möjligt (bland annat).

Sen har vi brottslingar från Irak som flyr hit och organiserar sin kriminella verksamhet eller regelrätta krig från Sverige.

Det går att hitta många fler exempel än dessa, men det flesta censureras av media så att Svensson inte inser vad som egentligen pågår i t.ex. Malmö.

jobbar du åt usa´s regering eller är du en sånt som bara lyssnar på vad usa´s media säger?

hams och andra organisationer har blivit terorist stämplat av usa. ja av usa. så om usa kommer med uttalande imorgon och säger att sverge är terrorstämplat så borde alla säga det va eller?

sorry om jag gick utanför men jag tycker sånt som usa håller på och att resten i världen håller med om det är fel och dumt och skapar hat.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk

Varför inte låta folket välja själv om de vill ha sin trafik avlyssnad? Tycker detta är lika viktigt som när vi skulle välja om vi ville har euro i sverige.. FOLKVAL!!!

EDIT: TILL Ph0ny^ du är ju hj***d*d så som du tänker, jag tycker att min data ska vara privat och kommer alltid kryptera hädanefter om lagförslaget införs INGEN ska få läsa min mail även om det rör skolarbete eller fildelning eller kärleksbrev.. INGEN har rätt att läsa sån information utan mitt tillstånd anser jag..

Jag kommer även köpa krypterings kort till mobilen då jag tycker mina sms är privata och ingen ska få läsa dom!

Permalänk

Re: Re: Detta är sjukt men...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
[B]jobbar du åt usa´s regering eller är du en sånt som bara lyssnar på vad usa´s media säger?

Jag lyssnar på satellitradio, kortvågsradio och internetradio. Jag har för stor självrespekt för att se på (S)(V)T "nyheter".

Citat:

hams och andra organisationer har blivit terorist stämplat av usa. ja av usa. så om usa kommer med uttalande imorgon och säger att sverge är terrorstämplat så borde alla säga det va eller?

En s.k. halmdocka (straw man argument). Jag talar om terrorister vars religion (islam) påminner om nazism. Inte svenskar (fastän många vänstervridna svenskar har kristna/judiska frihetskämpars blod på händerna).

Citat:

sorry om jag gick utanför men jag tycker sånt som usa håller på och att resten i världen håller med om det är fel och dumt och skapar hat. [/B]

Jaha. Det är din världsbild. Jag har en annan.

Permalänk
Medlem

Kan bara isntämma med åvanstående. I min mening så är största hotet mot världen i dag inte småländer med terrorist celler osv. Man får ju itne glöma att USA är orsaken till många av dessa ledare har kommit till mackten och att många mäniskor hatar USA för dom har inkräkt opå deras terotiorie i rtionden för olja och andra naturesucher.

Kan undra vad som hönder den dagen oljan börjar sina. Tror nog inte usa viker en tum om dom så måste gå i krig mot nordiska länder mm om dom itne får olja levererad.

USA är terorister om något. Deras ord är lag verkar det som. Enligt dom i alla fall. Jag kan mycke völ förstå dessa så kallade terroriststämpalde grupepr eller mäniskor just pga det jag nämde. Innan. Usa har ju gjort stora klyftor mellan folkgruper mm i länder jus pga sin jväla olja. Dock försvarar jag inte dessa idioter som springer omkring å spränger sig å andra i luften och föndedrar kvinor å barn för dom tror dom är bättre eller mer värda pga nån snevriden relion.

Sverige är också ett typiskt rövslickar land var det gäller å apa efter storebror USA.
Gör vi inte som dom säger så ber vi om ursäkt å rättar os efter dom osv osv. Men vad får vi för det? högre pris, pattentintrång osv osv.

WW3 är nog fan snart här.

Permalänk

De flesta svenskar tror att terrorism är ett svagt vapen. Det är inte ett svagt vapen. Det är ett reellt hot mot hela västvärlden.

Sabotera elnätet på ett fåtal kritiska punkter så har förstört större delen av ett lands elförsörjning. Vilket leder till andra system kollapsar vilket leder till andra förluster etc...

Terrorister med några tusen dollar i sprängämnen kan göra skada som kostar miljontals dollar att reparera. Asymmetrisk krigföring.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverfire
De flesta svenskar tror att terrorism är ett svagt vapen. Det är inte ett svagt vapen. Det är ett reellt hot mot hela västvärlden.

Sabotera elnätet på ett fåtal kritiska punkter så har förstört större delen av ett lands elförsörjning. Vilket leder till andra system kollapsar vilket leder till andra förluster etc...

Terrorister med några tusen dollar i sprängämnen kan göra skada som kostar miljontals dollar att reparera. Asymmetrisk krigföring.

Ett bra argument för att skrämma massorna...

Det kanske inte handlar om hur farligt något är utan hur reellt ett hot kan tänkas vara. Kärnvapen ex. är jättefarligt, och ändå har vi inte skaffat stora missilsköldsystem. Varför? Hotbilden såklart.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverfire
De flesta svenskar tror att terrorism är ett svagt vapen. Det är inte ett svagt vapen. Det är ett reellt hot mot hela västvärlden.

Sabotera elnätet på ett fåtal kritiska punkter så har förstört större delen av ett lands elförsörjning. Vilket leder till andra system kollapsar vilket leder till andra förluster etc...

Terrorister med några tusen dollar i sprängämnen kan göra skada som kostar miljontals dollar att reparera. Asymmetrisk krigföring.

nu är det en sånt typiskt amrekansk prat, man hittar på överdrivna saker och orialistiska saker för att skrämma folk med och på vems bekostnad?

jag ser det här med nya spaningslagen som en fortsättning till usa´s kontroll över världen

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Ett bra argument för att skrämma massorna...

Det kanske inte handlar om hur farligt något är utan hur reellt ett hot kan tänkas vara. Kärnvapen ex. är jättefarligt, och ändå har vi inte skaffat stora missilsköldsystem. Varför? Hotbilden såklart.

Hotbilden mot Sverige är beroende av vilken information man har. Jag undrar om det svenska försvaret tar med vattenbristen och bristen på olja (energi) i sina modeller. Om man gör det så ser man att arabvärlden och Ryssland har något som hela västvärlden inklusive Sverige kommer få allt större brist på. Energi.

Arabvärlden har i sin tur extrem brist på vatten -> brist på mat vilket kommer att leda till (har lett till) ökad extremism i mellanöstern OCH I SVERIGE.

Många svenska pensionärer lever på existensminimum nu p.g.a. mat och bensinpriser. Snart kommer Svensson känna av det.

Hur tror du priset på mat kommer att förändras? Kommer det leda till ökad fundamentalism bland svenska islamister när de inte har råd att köpa tillräckligt med mat eller få jobb p.g.a. en global recession?

Hur kommer Rysslands inflytande över Europa inklusive Sverige att förändras? Vem ska stoppa dom? USA?

Vem ska stoppa terrorism i Europa? USA?

Gamla stormakter försvinner och nya uppstår. Dollarraset är bara början på slutet för USA.

Själv planerar jag att lämna Sverige innan den riktigt mörka sidan av islam visar sig här. Jag är oroad över hotbilden mot demokratin från islamistiska fundamentalister.

Den som lever får se.

Permalänk
Hedersmedlem

haha.
Är du lite skrämd av media silverfire? Visst finns det potential i det du säger, men bilden du målar upp stämmer inte riktigt över ens med min verklighetsuppfattning.
Hade du varit född några år tidigare hade det varit kommunisten du varit rädd för eftersom det var mediadrev på det förr. Det gäller alltid att hitta någon att ha som sin "fiende". Och är man inte källkritiskt och granskande i ett större perspektiv är det uppenbarligen lätt att svepas med och tro på fiendebilder som målas upp efter hand som tiden går.

EDIT:
Undrar lite varför du säger att pensionärer i sverige svälter på grund av höga bensinpriser. Det har väl inte med pensioner att göra. Eller matpriserna för den delen då sveriges matpriser i högsta grad är baserade på svenska välfärdsamhället snarare än bristen på mat. I riktigt fattiga länder är maten billigare än här av någon anledning (kan vara satt efter hur rikt landet är?). Inom EU ligger fortfarande 10% av åkermaken i träda på gund av överproduktion, trots ökade matpriser. Svenska pensionärer svältar förmodligen inte för att vi har mat/bensinbrist i landet utan på grund av hur vårt pensionssystem/ samhällsansvar ser ut.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
haha.
Är du lite skrämd av media silverfire? Visst finns det potential i det du säger, men bilden du målar upp stämmer inte riktigt över ens med min verklighetsuppfattning.
Hade du varit född några år tidigare hade det varit kommunisten du varit rädd för eftersom det var mediadrev på det förr. Det gäller alltid att hitta någon att ha som sin "fiende". Och är man inte källkritiskt och granskande i ett större perspektiv är det uppenbarligen lätt att svepas med och tro på fiendebilder som målas upp efter hand som tiden går.

EDIT:
Undrar lite varför du säger att pensionärer i sverige svälter på grund av höga bensinpriser. Det har väl inte med pensioner att göra. Eller matpriserna för den delen då sveriges matpriser i högsta grad är baserade på svenska välfärdsamhället snarare än bristen på mat. I riktigt fattiga länder är maten billigare än här av någon anledning (kan vara satt efter hur rikt landet är?). Inom EU ligger fortfarande 10% av åkermaken i träda på gund av överkonsumption, trots ökade matpriser. Svenska pensionärer svältar förmodligen inte för att vi har mat/bensinbrist i landet utan på grund av hur vårt pensionssystem/ samhällsansvar ser ut.

Jag är inte rädd. Rädsla bygger på okunskap och fördomar. Jag anser mig komma med uppenbara fakta.

Och jag sa aldrig att svenska pensionärer svälter. Jag sa att många pensionärer lever på existensminimum.

Saxat från Wikipedia:

"Existensminimum anses vara det belopp som en person måste ha för att uppnå "skälig levnadsnivå". Det innebär en fastställd nettosumma per månad, som ska räcka till mat, kläder, TV-apparat mm på låg kostnadsnivå men "skäligt". Däremot inget "lyx" som resor, bil mm. Summan var 2006 drygt 4000 kronor per månad för ensamstående. Dessutom tillkommer en summa för boendet beroende på vad det kostar i det individuella fallet."

Permalänk
Hedersmedlem

ja, men fortfarande. varför knyter du deras ekonomiskt svaga situation till bensin/matpriser? Detta vill jag ha ett rimligt svar på. Sverige skulle ha råd att försörja dem bättre, men det är bara nedprioriterat.

Men du kommer med många ohållbara påståenden tagna ur luften. ex, "Arabvärlden har i sin tur extrem brist på vatten -> brist på mat vilket kommer att leda till (har lett till) ökad extremism i mellanöstern OCH I SVERIGE."

Skulle brist på mat leda till terrorism i världen? Då skulle det ju vara Afrika vi skulle vara rädda för. Arabvärlden är ganska skonat från svältkatastrofer. Det handlar alltså inte om mat utan (enligt mig) religion kombinerat med dålig annan utbildning samt förtryck från ett mäktigare land.

Och detta med att det skulle bli tyngre fundamentalism i Sverige när islamister inte skulle ha råd att köpa mat längre... Det är ju bara hittepå. Var ligger din objektiva fakta i det? Jag ser verklign noll sammanhang där.

Däremot håller jag med dig om att det är upp till varje världsdel och land att handskas med terrorism. Tror också liksom du att USA kan stå på randen till att tappa världsherraväldet, och man får kanske vara beredd att det kan hända en hel del världspolitiskt inom de närmsta 20 åren.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
ja, men fortfarande. varför knyter du deras ekonomiskt svaga situation till bensin/matpriser? Detta vill jag ha ett rimligt svar på. Sverige skulle ha råd att försörja dem bättre, men det är bara nedprioriterat.

Men du kommer med många ohållbara påståenden tagna ur luften. ex, "Arabvärlden har i sin tur extrem brist på vatten -> brist på mat vilket kommer att leda till (har lett till) ökad extremism i mellanöstern OCH I SVERIGE."

Skulle brist på mat leda till terrorism i världen? Då skulle det ju vara Afrika vi skulle vara rädda för. Arabvärlden är ganska skonat från svältkatastrofer. Det handlar alltså inte om mat utan (enligt mig) religion kombinerat med dålig annan utbildning samt förtryck från ett mäktigare land.

Och detta med att det skulle bli tyngre fundamentalism i Sverige när islamister inte skulle ha råd att köpa mat längre... Det är ju bara hittepå. Var ligger din objektiva fakta i det? Jag ser verklign noll sammanhang där.

Däremot håller jag med dig om att det är upp till varje världsdel och land att handskas med terrorism. Tror också liksom du att USA kan stå på randen till att tappa världsherraväldet, och man får kanske vara beredd att det kan hända en hel del världspolitiskt inom de närmsta 20 åren.

För fakta kring vattenbristen rekommenderar jag boken "When the Rivers Run Dry: Water--The Defining Crisis of the Twenty-First Century"

(http://www.amazon.com/When-Rivers-Run-Dry-Water/dp/0807085723)

Vattenbrist har lett till att tex Saudiarabien ökat sin import av mat samtidigt som bristen på spannmål är ett faktum. USA och Kina har också brist på vatten , vilket kommer att och har lett till ökat missnöje i framförallt Kina. Det är också vattenbrist i England och Indien.

Storstäder i USA och Kina kommer definitivt försvinna (bli spökstäder) pga vattenbrist. Te.x London och Atlanta.

Sök te.x på "Atlanta + water" eller "london + water supply" på google

Har du t.ex. hört talas om matkravallerna i Egypten? Självklart kommer detta leda till mer terrorism runt om i arabvärlden.

Jag baserar också mitt svar på peak oil som är vetenskapligt bevisat och erkänt.

Ser du inte sammanhanget i detta?

Permalänk

Går detta igenom ser jag det som vår plikt att förstöra deras hårdvara. Borde gå att överbelasta den genom att spamma ord som 'bomb' och 'spränga' och 'komunist'.

Edit för att jag la märke till silverfires inlägg... ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverfire
Nej. De vet att Sverige på många sätt fungerar som en global terrorhub. Miljontals kronor ( svenska skattemedel) förs varje år över till terrororganisationer i framför allt mellanöstern. Pengarna finansierar t.ex. hamas och antisemitiska/terror organisationer som muslimska brödraskapet.

Miljontals kronor? Pytt! Ta det gånger 40 000 så har du hur mycket som går till högerextrema propagandaorgan i sverige. Japp Försvaret får över 40 miljarder om året.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverfire
De senaste exemplet, ett dagis i en stockholmsförort tror jag det var, handlade det om flera miljoner som först över till organisationer vars mål är att slakta så många judar som möjligt (bland annat).

HEJA!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverfire
Sen har vi brottslingar från Irak som flyr hit och organiserar sin kriminella verksamhet eller regelrätta krig från Sverige.

Det går att hitta många fler exempel än dessa, men det flesta censureras av media så att Svensson inte inser vad som egentligen pågår i t.ex. Malmö.

En s.k. halmdocka (straw man argument). Jag talar om terrorister vars religion (islam) påminner om nazism. Inte svenskar (fastän många vänstervridna svenskar har kristna/judiska frihetskämpars blod på händerna).

Det Finns ingen religion. organisation eller annan samling människor som har så mycket blod på fingrarna som de kristna förbannade jävla asen! Judesvinen tar dock snabbt in på dem nu och jag är mot dödstraff i alla fall utom ett, när någon bygger en mur genom ett annat land samt bombar deras generatorer så att de inte får något rent vatten. Människor dör i drivor när de inte får rent vatten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverfire
Jaha. Det är din världsbild. Jag har en annan.

Och din är mycket vriden. Skärp dig om du inte vill bli skjuten för ignorans!

I detta inlägg nämner jag flera gånger judar när jag egentligen menar sionister men det var ganska uppenbart att det var det packet det syftades till tidigare i tråden. OBS, Detta inlägg är PK!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

För det första: Allt snack om terrorism är bara trams. Det enda sättet att vinna över terrorism är att INTE inskränka på våra rättigheter och friheter!!

För det andra... Kommer inte det här innebära att Sverige går emot Europakonventionen?

Citat:

Europakonventionen stadgar envars mänskliga rättigheter. Bestämmelserna gäller:

  • envars rätt till:

  • liv

  • personlig frihet

  • domstolsprövning och rättssäkerhet

  • skydd för privat- och hemlivet, hem och korrespondens

  • tankefrihet, samvetsfrihet och religionsfrihet

  • församlings- och föreningsfrihet

  • att ingå äktenskap och bilda familj

  • föra talan mot kränkningar av friheter och rättigheter

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem

Vissa är tydligen väldigt rädda för vad terrorister och andra länder kan göra mot oss, men vad vår egen stat kan göra, det är inte lika viktigt.

Varför skall FRA sitta och titta på all trafik från personer som ej är misstänkta bör brott? Nästa steg är kanske att avlyssna all telefontrafik också för det är för mig ingen större skillnad i kränkningen av min person. De som håller på med terrorism och annan grov brottslighet eller "digital krigsföring" har antagligen redan slagit på kryptering och/eller tagit andra åtgärder för att inte åka dit, så vem vill man igentligen komma åt? De som inte tänkt så långt att någon kanske lyssnar?

Läste en serie i metro om övervakning på jobbet, och där var alla väldigt upprörda över att arbetsgivaren hade stenkoll på arbetstiden. Men när det diskuteras statliga övervakningskameror och avlyssning då är det ok, för har man bara rent mjöl i påsen så....

Det var inte länge sedan säpo hade åsiktsregistrering...

Benjamin Franklin sa:
"De som är beredda att ge upp väsentliga friheter för att få lite temporär säkerhet förtjänar varken frihet eller säkerhet."

/Calle

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverfire
För fakta kring vattenbristen rekommenderar jag boken "When the Rivers Run Dry: Water--The Defining Crisis of the Twenty-First Century"

(http://www.amazon.com/When-Rivers-Run-Dry-Water/dp/0807085723)

Vattenbrist har lett till att tex Saudiarabien ökat sin import av mat samtidigt som bristen på spannmål är ett faktum.

Har du t.ex. hört talas om matkravallerna i Egypten? Självklart kommer detta leda till mer terrorism runt om i arabvärlden.

Jag baserar också mitt svar på peak oil som är vetenskapligt bevisat och erkänt.

Ser du inte sammanhanget i detta?

Att det är brist på vatten i området du talar om är det nog inget tvivel om. Och att detta leder till dålig produktivitet inom livsmedelssektorn är inte heller så konstigt.
Men du säger att detta leder till extremism-terrorism. Och det ser jag inte sammanhanget i. Förklara det på ett vettigt sätt om du kan.

Bara för att man inte själv kan producera ett livsmedel innebär detta inte att man har brist på mat. Ett rikt land (många arabländer är relativt rika) importerar varorna istälet precis som vi gör med bananer eller annan mat vi får brist på så som fårkött exempelvis.

Men framförallt måste du förklara med ett sådant påstående varför denna terrorism-extremism inte kommer från Afrika istället då de har de största problemen med svält och metbrist. Förklarar du inte detta finns det ju ingen trovärdighet och grund i dina uttalanden.

Sedan bör du förklara följande (om du inte tycker frågan är förbesvärande):
Många svenska pensionärer lever på existensminimum nu p.g.a. mat och bensinpriser. Snart kommer Svensson känna av det.
Varför är det mat/bensinpengar som gör att de lever på existensminimum och inte samhällets pensionssystem /samhällsansvariga som är boven i detta drama? Jag förstår inte din slutsats? I så fall kan man ju ta vilken vara som helst och säga att det är anledningen till att pensionärerna har det så fattigt idag.
Det du säger senare om att vattenbristen kan ge problem stämmer, men förklarar fortfarande inte uttalandena du gjorde innan. Det går fortfarande inte ihop logiskt.

Och sanningen om "peak oil" är svårt att säga emot också. Men du knyter inte ihop säcken riktigt om man säger så. Jag har aldrig nekat till att vi kommer få problem med energiförsörjning på grund av bland annat peak oil, men det var inte direkt detta du skrev om och därmed inte detta jag hade invändningar emot.

Du behöver inte svara på detta mer då det har gått lite väl långt OT, men tänk på hur du uttrycker dig och vad du vill ha sagt så folk slipper misstolka så mycket...

EDIT: nu har jag stavat som en kratta då det gått lite fort på tangentbordet och ber om ursäkt för detta.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

De medborgerliga friheterna är som liktornar: man lägger märke till dem först när någon trampar på dem. //Paul Reynard

Visa signatur

CPU Intel Core i7-8700K - RAM Corsair 4x8GB 3000Mhz - GPU Asus GeForce RTX 3080 OC TUF - Moderkort Asus ROG STRIX Z390-F Gaming - Kylning Alphacool custom loop CPU + GPU - SSD Samsung 860 EVO 1 TB + 500 GB - Chassi Fractal Design R6 - PSU Corsair RMx V2 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cwahlin
Varför skall FRA sitta och titta på all trafik från personer som ej är misstänkta bör brott? Nästa steg är kanske att avlyssna all telefontrafik också för det är för mig ingen större skillnad i kränkningen av min person. De som håller på med terrorism och annan grov brottslighet eller "digital krigsföring" har antagligen redan slagit på kryptering och/eller tagit andra åtgärder för att inte åka dit, så vem vill man igentligen komma åt? De som inte tänkt så långt att någon kanske lyssnar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sweclockers
Förutom Internet-trafiken skall FRA även kunna avlyssna samtliga telefonsamtal som går över Sveriges gränser. FRA hävdar i flera klargöranden att de via förslaget inte får möjlighet att avlyssna inrikestrafik, men då mycket information går via servrar i Europa, nordamerika och Asien blir det reella utslaget att mycket inrikestrafik kommer att avlyssnas.

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Avstängd

Storebror växer till sig...aj aj aj.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Bara dom som inte har rent mjöl i påsen bryr sig om sånt här, dvs majoriteten här. Är ni rädda för att fajbjoj polisen ska sätta käppar i hjulen för era wärsch-torrenter?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Bara dom som inte har rent mjöl i påsen bryr sig om sånt här, dvs majoriteten här. Är ni rädda för att fajbjoj polisen ska sätta käppar i hjulen för era wärsch-torrenter?

Det argumentet är uselt. Finns inga garantier på att det inte kommer missbrukas som t.ex. i USA och england där personuppgifter läcker ut eller helt fler personer arresteras. Eller används till andra ändåmål än terrorism.

Det är farligt när statsmakten är överdrivet paranoid. Jag förstår inte tanken på att man vill tillåta granskning av folk som inte ens är misstänkta för något brott. Här så hamnar alla under granskning.

Och när väl storebror har växt till slut så är det svår att förminska igen. Och folk riskerar börja acceptera för mycket av det hela, så jag säger nej redan nu.

http://stoppa-storebror.se/risker.htm

Group: Terrorism not focus of Homeland Security (USA):
"12 of 814,073 charged in past three years faced terrorism charges"
http://www.cnn.com/2007/POLITICS/05/27/homeland.security.reco...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Bara dom som inte har rent mjöl i påsen bryr sig om sånt här, dvs majoriteten här. Är ni rädda för att fajbjoj polisen ska sätta käppar i hjulen för era wärsch-torrenter?

All internettrafik mellan svenska och utländska servrar kommer med förslaget att avlyssnas, oavsett om man har rent mjöl i påsen eller inte. Jag sysslar inte med olagligheter på nätet, men jag vill inte att någon annan skall läsa igenom t.ex. privat epost som jag skickar till andra. Inte ens om det läses av en maskin som letar sökord.

Det kan räcka att man skriver något negativt om regimen, eller skriver om världshändelser, i normala mail, för att maskinen skall ge signal och spara mailet för manuell granskning av militären. Den kommer att leta efter ord som "bomb", "skjuta", namn på politiker, ord som är oskyldiga men som används som koder av kriminella, t.ex. "fest", "party" m.m. Maskinen kan inte se ditt uppsåt, så även om du skriver att du skjutit en massa fiender i ett spel, så kommer säkerhetsagenter att läsa ditt mail.

Skulle DU vilja att det sattes upp övervakningskameror i alla offentliga toaletter? Du blir filmad när du gör dina behov (eller snuskar), och någon tittar i skymundan på? Det vore kanske inte helt trevligt, trots att du bara har något att frukta om du vandaliserar?

Gestapo hade långt ifrån dagens resurser för övervakning. De förlitade sig oftast på angiveri från medborgare, och satt mest och vände papper. I stora städer hade de bara ett fåtal anställda. Telefonavlyssning användes sällan.

En STASI-agent från forna Östtyskland sade i en intervju att dagens övervakning av medborgarna är mycket större i dagens Tyskland än i DDR.

KGB hade bara kunnat drömma om metoderna som används idag i demokratierna.

99,999999999999% av alla mail som kommer av läsas av försvarets agenter kommer inte att vara terroristmail. Det är vanliga medborgares mail som fastnar i systemet. Terroristerna är smarta, och kommer att kringgå systemet.

Förresten, varför har vi terrorister i Europa? Vem har bjudit in dem? Är det inte bättre att skicka hem dem istället för att "värna deras rätt att bo här" och samtidigt övervaka hela befolkningen?

Permalänk

CIA o dylikt är största terrororganisationen, var ju dom som startade al-quaida för at angripa Sovjet, derefter invaderade Sovjet Afghanistan. Nåja så säger Alex Jones iallafall (Tanka hem "Terrorstorm" och "Endgame" på Azureus Vuze om ni vil bli skrämda .. )

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
EDIT: nu har jag stavat som en kratta då det gått lite fort på tangentbordet och ber om ursäkt för detta.

Du kanske missat att du är på sweclockers? Här är all misshandel av svenska språket tillåtet.

Permalänk
Medlem

Re: Detta är sjukt men...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverfire
Allt möjligt du skrivit

Källa på något av det där? Du råkar inte referrera till personen som äger/leder ett dagis är var djupt inblandad i högerextrema grupper?

EDIT:

Lite mer text och egna tankar.

Måste säga att JAG ANSER att mycket av det du säger här är ren propaganda. Mycket pengar går till högerextrema grupper och de har möjligheten att bli ett stort problem i vårat samhälle men tror inte de är organiserade nog för att bli det som det ser ut just nu.

Faktum är att om detta går igenom så kommer de inte sitta och spana efter att jag sökt på XXX på någon torrentsida eller att min signatur på forumet skämtar om Jihad utan efter saker som kan skada rikets säkerthet.

Dock är ett problem att en del av informationen kommer någon gång komma på villovägar eller så kommer någon där utnyttja den. Jag är inte orolig över attacker på Sverige då vi är sådana otroliga fjantar att vi böjer oss för allting men även i krig så får man offra "oskyldiga". Shit nu kommer folk bli arga på mig haha men är sant.

Jag är beredd att offra "oskyldiga" för överlevnaden av våran nation!!11. Förbereder mig för att bli korsfäst.

Tror inte att många av oss har igentligen kunskapen nog att kunna uttrycka oss om dessa situationer, men att säga att staten mörkar undan många händelser med terrorism låter som konsiprationsteorier bara.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Alla säger att "Om du har rent mjöl i påsen har du inget att vara rädd för."
Detta är bland det mest blåögda jag har hört någonsin. Folk som säger det tror väl att USA störtade Sadam för att Irak hade massförstörelsevapen, att Harvey Lee Oswald sköt JFK, att George W Bush vann presidentvalet utan att fuska, att polisen inte håller de sin om ryggen osv osv.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Avstängd

Re: Detta är sjukt men...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverfire
Nej. De vet att Sverige på många sätt fungerar som en global terrorhub. Miljontals kronor ( svenska skattemedel) förs varje år över till terrororganisationer i framför allt mellanöstern. Pengarna finansierar t.ex. hamas och antisemitiska/terror organisationer som muslimska brödraskapet.

De senaste exemplet, ett dagis i en stockholmsförort tror jag det var, handlade det om flera miljoner som först över till organisationer vars mål är att slakta så många judar som möjligt (bland annat).

Sen har vi brottslingar från Irak som flyr hit och organiserar sin kriminella verksamhet eller regelrätta krig från Sverige.

Det går att hitta många fler exempel än dessa, men det flesta censureras av media så att Svensson inte inser vad som egentligen pågår i t.ex. Malmö.

Wow ! Här har vi en till som tror att invandrare tar över landet om 2 timmar !!! Snabbt, stoppa pressarna ! Fram med lite mer hatproppaganda.......
Fy vilken outbildad och löjlig nisse du är.
Har du funderat på att det är sånt skitsnack farbror staten använder för att skrämma upp stackars analfabeter som dig så att dom får ditt röst och tillstånd för att spionera på just DIG ?

Men visst, i sverige åsikregistrerar vi inte människor..Fast nej, det sket sig där med för det gör vi faktiskt.
Dom som vill veta hur flera hundra tusen svenskars "olämpliga" åsikter registrerades och hur en del människor fick sina liv förstörda ska nog knappa in "IB affären" i google.
Sverige och västeuropa är långt ifrån demokrati, det är bara att politiker använder rädsla för "terrorister" för ytterligare skärpa kontrollen över sina "undersåtar".
Det mest sorgliga är att folk går med på sånt.
Och vi som skrattade åt fok i "öst" och deras brist på frihet och vettiga ickeavlyssnade komunikationer. Titta på oss nu !

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Avstängd

Intressant är ju att datorn dom köpte in gjordes före beslutet om avlyssning!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, lyssna på silverfire. Han vet tydligen bättre hur man utreder hot om rikets säkerhet än svenska militäledningen själva. Han har nämligen (hör och häpna) tänkt på energikrisen samtidigt. Det har nog INGEN annan tänkt på innan när de utrett hot mot rikets säkerhet i framtiden :).

Uppenbarligen är hand skrämd av media och en skrämd person behöver inte logik. Denne har ju sin motsats "panik" att ta till istället.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled