Permalänk
Medlem

Jag tycker det är smart av rockstar eller taketwo att släppa PC versonen senare.

och inte ens anonsera ut att det kommer en pc verson , för då köper folk det till consol istället , efter som det är lite svårare att få tag på det genom olagliga metoder , gentemot datorn ( ca 3-5 musklick )

på det här sättet får de in ganska bra med pengar och det tycker jag de är värda , vill gärna se flera GTA spel liksom

jag kommer köpa det till pc , så länge EA inte hunnit ta över
tar ea över så kommer till och med consol versonerna flyttas fram till jul release haha

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
Jag tycker det är smart av rockstar eller taketwo att släppa PC versonen senare.

och inte ens anonsera ut att det kommer en pc verson , för då köper folk det till consol istället , efter som det är lite svårare att få tag på det genom olagliga metoder , gentemot datorn ( ca 3-5 musklick )

på det här sättet får de in ganska bra med pengar och det tycker jag de är värda , vill gärna se flera GTA spel liksom

jag kommer köpa det till pc , så länge EA inte hunnit ta över
tar ea över så kommer till och med consol versonerna flyttas fram till jul release haha

Spelet har redan gått guld. Det kommer att anlända den 29e

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk

GTA IV kommer att komma till PC! Det lovar jag!

hur kan jag veta det?

1) De tidigare stora GTA-titlarna har släppts till PC
2) De finns stora pengar att tjäna på en PC-version
3) Beviset på att det kommer till PC är att de inte dementerat en PC-version. Om de nu inte hade för avsikt att släppa till PC hade de givetvis sagt det så att PC-nördarna skulle skaffa sig konsoler och köpa spelet på konsol istället för att vänta på en PC-version som aldrig skulle komma.

Så grattis PC-killar. Ni kan vänta er mycket nöje. Spelet är dock grymt på 360 måste ag säga men kommer spela det på PC också.

Permalänk

*Tror inte de kommer till PC* haha. Jotack den var bra den. De är "GTA" vi snackar om. Redan i tidigt skedde innan och efter San Andreas pågick skriverier om en framtida online-version vilket skulle bli just 4an i serien.

De finns ingen som helst anledning till att dom inte skulle släppa spelet til PC. Att ens slänga ut sig ren smörja de bygger bara på kast kunnande!

Tacka vet ja 1an + LAN. GOURANGA!!

En del ska nog tänka genom sina argument när dom jämför PC mot konsol. Måste vara en enorm känsla att sikta "HS" i GTA på konsol

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Tacka vet ja 1an + LAN. GOURANGA!!

Där snackar vi ett skönt lir Dock synkade spelet alla saker misserabelt fel över nätverket då jag försökte sist

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
GTA IV kommer att komma till PC! Det lovar jag!

hur kan jag veta det?

1) De tidigare stora GTA-titlarna har släppts till PC

Där vart det väl lite fel? Alla GTA-spel som någonsin funnits har släppts på PC, utom specialversioner för handhållna konsoler då.

GTA IV måste komma till dator, allt annat skulle vara ett enormt misstag.

Permalänk
Medlem

Ta detta med en skopa salt, vet inte hur pålitlig bloggen är:

Citat:

As for GTA IV coming out on the PC, that’s very doubtful as we currently have no plans to develop for the PC. We could only focus our efforts extensively on so many consoles at once, and PC might not see the light of day.

http://whatifgaming.com/gta-iv-for-pc-very-doubtful

Visa signatur

.

Permalänk

Det där uttalandet förändrar ingenting. Klart han säger så för att få fler att köpa det till konsol. De vill tjäna så mycket som möjligt.

Permalänk

Ja jag skulle i alla fall bli förbaskat sur om det inte kom till PC, men kommer antagligen inte kunna hålla mig så blir PS3 om någon månad eller så, ska bara sälja golfen...

Visa signatur

MB ASUS X670E-F CPU Ryzen 7800X3D + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA ASUS ProArt PA602 MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Avstängd

Bara för att de tidigare GTA-spelen har kommit till PC så betyder det att även 4:an gör det? Det låter ju ganska logiskt... absolut. Men det är ju inget som säger att de MÅSTE utveckla det till PC.

Den som lever får se... =D

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

PC-användare kommer förmodligen pirata spelet i mycket större skala än vad konsol-användare gör. Kanske börjar spelutvecklare förstå att inte är så lönsamt att släppa spel till PC om det inte finns något sätt att gravt försvåra piratkopieringen.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk

Ganska lustigt dock, eftersom GTA IV läckte ut till konsoll ett par dagar sedan och en hel del har "piratat" det redan.
Mycket synd, hoppas dem köper det när det släpps!

Mycket sugen på att köra det, GTA serien är så förbaskat bra att det inte är sant och Rockstar gör ett riktigt bra jobb!

Visa signatur

MB ASUS X670E-F CPU Ryzen 7800X3D + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA ASUS ProArt PA602 MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem

Då är det väl min tur att ge sig in i diskussionen. Man blir ju så less på folks sätt att uttrycka sig. Ena säger "Nej det kommer inte" andra säger "Ja det kommer" och vissa hamnar tom i diskussion ifall det bör avnjutas på tangentbord/mus eller med en handkontroll. Det första lutar väl åt att det kommer till PC eftersom tidigare spel finns till PC och gör det inte då - då gör det inte det.
Vidare till handkontrollsproblemen. Smaken är som baken. Själv är jag betydligt mer tangentbord-och-mus-laggd men det är kanske för att wasd-fattningen sitter i vänsterhanden sedan Doom-tiden.
Bilspel bör dock spelas med handkontroll, IHMO.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Tror inte det kommer till pc. Ganska säker.

kommer det till 360 så kommer det till dator...
fast eftersom det kommer till 360 så ska jag inte skaffa det till min PS3 för 360 förstör för PS3 för alla spel som släpps till 360 har 720p grattis till FD istället för HD (Ful Definition)

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
PC-användare kommer förmodligen pirata spelet i mycket större skala än vad konsol-användare gör. Kanske börjar spelutvecklare förstå att inte är så lönsamt att släppa spel till PC om det inte finns något sätt att gravt försvåra piratkopieringen.

Släpps det i Steam kommer jag köpa det så, annars vänta till prislappen är under 200:-, inte fasen piratkopierar man sina favoritspel ur sin favoritserie?

Och om det verkligen inte kommer till dator är det dags att optimera en emulator och sedan börja lira

Permalänk

Konstigt att ingen gör en emulator faktiskt, nog borde dagens datorer orka med?

Visa signatur

MB ASUS X670E-F CPU Ryzen 7800X3D + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA ASUS ProArt PA602 MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkside666
Konstigt att ingen gör en emulator faktiskt, nog borde dagens datorer orka med?

Anledningen till att inga emulatorer gjorts idag (bra sådana till PS3 och 360) är för att alla bra releaser släpps till datorer. Att göra en emulator är busenkelt, men att göra en optimerad emulator utan massa jäkla plugins tar någon månad och ett dussin smartskaft.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Anledningen till att inga emulatorer gjorts idag (bra sådana till PS3 och 360) är för att alla bra releaser släpps till datorer. Att göra en emulator är busenkelt, men att göra en optimerad emulator utan massa jäkla plugins tar någon månad och ett dussin smartskaft.

rättare sagt år. PCSX2 är den enda vettiga emulatorn till PS2 som finns ute och den är buggig som tusan, fast jag har klarat en del spel på den ändå.
kolla bara en SNES emulator, PSP'n laggar massor då den kör den och en SNES har inte 333MHz inte. det är inte en barnlek för en dator att omvandla (compilera och recompilera) spel.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Dock så fungerar SNES emulator perfekt till psp, vill jag påpeka.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Anledningen till att inga emulatorer gjorts idag (bra sådana till PS3 och 360) är för att alla bra releaser släpps till datorer

Ehm, nä.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Ehm, nä.

Faktiskt så släpps majoriteten av spelen till 360 & PS3 till PC förr eller senare, oftast i bättre versioner också. Titta bara på Mass Effect till exempel, eller Gears of War, JRPGn räknas inte då de är allmänt konstiga ^^.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Ta detta med en skopa salt, vet inte hur pålitlig bloggen är: http://whatifgaming.com/gta-iv-for-pc-very-doubtful

Jaha, så nu plötsligt skulle dom inte kunna göra det, men förut gick det bra? ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Där vart det väl lite fel? Alla GTA-spel som någonsin funnits har släppts på PC, utom specialversioner för handhållna konsoler då.

GTA IV måste komma till dator, allt annat skulle vara ett enormt misstag.

Njaaa.... varken

Grand Theft Auto: Liberty City Stories eller
Grand Theft Auto: Vice City Stories
finns på pc.

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Ehm, nä.

Jag menade så att om ett extremt efterfrågat spel till PC bara skulle släppas till konsoler (blä) skulle det komma en optimerad emulator, men eftersom alla bra releaser kommer till PC såsmåningom orkar ingen göra sig besväret.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Njaaa.... varken

Grand Theft Auto: Liberty City Stories eller
Grand Theft Auto: Vice City Stories
finns på pc.

Vilket är specialversioner till handhållna konsoler.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Vilket är specialversioner till handhållna konsoler.

Mja, dom kom till PS2 också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Mja, dom kom till PS2 också?

Efter ett tag ja för att själva storyn blev efterfrågad av de som inte hade/tänkte köpa PSP, men de är ursprunligen gjorda för handhållna konsoler, sen blev det PS2 spel av dem .

Permalänk

Ett PSP har 33MHz processor som kan gå från:
20/10*
75/37*
100/50*
222/111
266/133
300/150
333/166
*= Inte rekomenderade hastigheter för varken XMB eller spel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Dock så fungerar SNES emulator perfekt till psp, vill jag påpeka.

SNES9x TYL ME 0.4.2 är den SNES emu som fungerat bäst än så länge och den laggar ganska mycket. märks speciellt då man tex klarat en SMB4 bana och man ser ned skuggningen. Många spel jag har går i 30FPS som max och halva hastigheten är inte attraktivt i spel...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Faktiskt så släpps majoriteten av spelen till 360 & PS3 till PC förr eller senare, oftast i bättre versioner också. Titta bara på Mass Effect till exempel, eller Gears of War, JRPGn räknas inte då de är allmänt konstiga ^^.

JRPG är inte konstiga, det är bara du som inte har smak för det.
Final Fantasy VII (både originalet FFVII och FFVII-CC är otroligt bra spel. och FFVII är fortfarande ett av världens bästa spel med RPG genre.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
JRPG är inte konstiga, det är bara du som inte har smak för det.
Final Fantasy VII (både originalet FFVII och FFVII-CC är otroligt bra spel. och FFVII är fortfarande ett av världens bästa spel med RPG genre.

Spelar ingen roll vare sig man gillar dessa spel eller ej, du nämnde Ett spel som inte har kommit till PC och faktum kvarstår att majoriteten fortfarande kommer till PC, ett spel förändrar då ingenting och jag skulle personligen aldrig kunna tänka mig att betala flera tusen för ett konsol för att sedan köpa just den spelen som ej kommer till PC, för 600 kronor. =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Final Fantasy är ju lika mycket RPG som Half-Life.

Permalänk

kommer man kunna köra online på gta 4??

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|