Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vänersborg
Registrerad
Feb 2008

hjälp med installation :S

hej ! när jag har packat upp den senaste verisionen av ubuntu och restartar datorn så väljer jag ubuntu i boot menyn sen så ser man deras start logo med ubuntu och den raden som åker fram och tebax senare läser den upp massa grejjer up till 1000 st som det står något med error
efter det så kommer något som heter BUSYBOX hur ska man göra för att intstallera ? :S snälla hjälp !

TACK PÅ FÖRHAND !!!

LÅL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2004

Re: hjälp med installation :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lsandberg
hej ! när jag har packat upp den senaste verisionen av ubuntu och restartar datorn så väljer jag ubuntu i boot menyn sen så ser man deras start logo med ubuntu och den raden som åker fram och tebax senare läser den upp massa grejjer up till 1000 st som det står något med error
efter det så kommer något som heter BUSYBOX hur ska man göra för att intstallera ? :S snälla hjälp !

TACK PÅ FÖRHAND !!!

Är det server eller desktop versionen som du har laddat ner?

Om det är server så är det inget grafiskt bara terminal.

Desktop är den du ska ha

Om det är så.........men kan ju vara något annat också.

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vänersborg
Registrerad
Feb 2008

Det är desktop verisionen

LÅL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedemora
Registrerad
Maj 2006

Kan du inte försöka installera i textmode elelr vad det heter, eller kommer du inte ens så långt?

Eller så kanske man måste ha alternate skivan för att kunna göra det.. kommer inte riktigt ihåg. Vet att jag hade liknande problem när ja höll på med ubuntu, och att det löste sej genom att använda en icke grafisk installation.

Ws 2600k, Sabertooth, 16gb, 7970, 840evo, 1xEizo S2433, 2xEV2436, Arch Htpc NUC I3 4010, 8gb, Arch Server Supermicro x11, xeon 1240v5, 32gb ecc, proxmox with 4vm Mobile OP2 Cm13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2006

Det är bara alternate-skivan som har terminalbaserad installation.
Jag skulle föreslå att du försöker anteckna felen som kommer upp (åtminstone [i]vad det är som strular) och sedan göra sökningar dels på ubuntuforums.org och om det inte hjälper, vanliga google.

I \w+ regular expressions.